راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

به سوی شکوفائی
با سانسور و سرکوب
آذرفریتاش

طبق آماری که خبرگزاری ایلنا منتشر کرده است سطح تولید 183 واحد صنعتی دربخش پتروشیمی وفولاد وغیره در سال گذشته به زیر 50 درصد رسیده است . شرایطی که در چند سال گذشته حاکم بوده سطح تولید واحدهای صنعتی را نه تنها پائین آورده بلکه باعث ورشکستگی بخشی از واحدهای صنعتی شده است . شرکت آریان فولاد در ماههای گذشته ورشکست اعلام شد و در اختیار سپاه قرار گرفت و  1200کارگر آن قربانی این ورشکستگی سازمان یافته شده و به لشکر کارگران بیکار کشور پیوستند. طبق آمار نشریه تحقیقات اقتصادی خاور میانه (تیس) "یک چهارم نیروی کار در ایران بیکار است. این بیکاری 50 در صد جوانان ایران که 35 درصد جمعیت کشور را تشکیل میدهند در برمی گیرد. اکنون اکثر بخش‌های تولیدات از تولیدات پتروشیمی و نفت تا مخابرات و خدمات و بانک‌ها با مدیریت سپاه اداره می‌شود. از سالهای گذشته سپاه که به عنوان یک نهاد نظامی عمل می‌کرد به یک نهاد غول پیکر اقتصادی تبدیل شده است و دولت انتقال اقتصاد ایران به سپاه را روز به روز گسترش می‌دهد."

دولت احمدی نژاد مدعی است که ظرف چهار سال گذشته 256 میلیارد دلار درآمد نفتی کشور را هزینه کرده است. ولی توضیح نمی دهد که برای چه کاری هزینه کرده است؟ هزینه زندان ها؛ هزینه  خرید تجهیزات سرکوب مردم؛ حقوق به اوباش و لباس شخصی ها؟ هزینه باج‌های متعدد به فرماندهان  سپاه؟

به استناد گزارش بانک مرکزی ایران میزان بدهی داخلی و خارجی دولت احمدی نژاد به 127 میلیارد دلار رسیده است. البته دولت  گزارش بانک ملی را خلاف واقعیت می‌داند. در واقع بدهی دولت از این مبلغ هم بیشتر است و به 140 میلیارد دلار بالغ می‌شود. امسال کسری بودجه دولت بیش از 6 میلیارد دلار است که در سال آینده این مبلغ به 13 میلیارد دلار خواهد رسید. با این حال خامنه‌ای در سخنرانی دیدار با اساتید ضمن حمایت از دولت مدعی شد "کشور به سمت شکوفایی پیش می‌رود. ولی کسانی مثل موریانه چند نفری را جمع می‌کنند و نق می‌زنند.  اینها از موریانه هم بدترند"

کدام شکوفایی؟ دولتی که اقتصاد کشور را به ورشکستگی کشانده و به ضرب سرکوب و سانسور حاکم است، ایران به سمت شکوفائی هدایت می‌کند؟

 

 

                راه توده 286    12 مهر ماه 1389
 

بازگشت