راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

هشدار نماینده حزب کمونیست یونان
در پارلمان این کشور
دولت یونان نباید
آتش بیار
حمله به ایران شود
ترجمه آزاده اسفندیاری از سایت حزب کمونیست روسیه

 

نماینده حزب کمونیست یونان در  پارلمان این کشور، از وزرای دفاع و اطلاعات و امنیت دولت خواست تا درمورد خطرات همکاری های  نظامی و امنیتی یونان با اسرائیل  و عواقب خطر ناک آن برای یونان و منطقه توضیح بدهند.

روابط بین الملل حزب کمونیست یونان در این ارتباط اطلاعیه ای منتشر کرد. دراین اطلاعیه آمده است:

طبق برنامه قبلی و از پیش تعین شده قرار بود سیستم دفاع هوایی اس  300  که از کشور روسیه خریداری شده است، در قبرس مستقرگردد. چند هفته قبل مطبوعات خبر از مسافرت "بنیامین نتان یاهو" نخست وزیراسرائیل به یونان و مذاکره با دولت یونان در ارتباط با همکاری های نظامی و امنیتی بین دو کشور منتشر کردند.

در این مذاکرات یکی از خواسته های نخست وزیر اسرائیل نصب سیستم دفاع هوایی  اس 300  نه در قبرس بلکه در جزیره کِرت بوده است. در عین حال "نتانیاهو از مقامات دولت یونان خواسته است که  به کارشناسان و دانشمندان اسرائیلی امکان داده شود تا برای آموزش جهت استقرار و چگونگی استفاده از این سیستم در جزیره کِرت مستقرشوند.

در شرایطی که حکومت تجاوز کار اسرائیل در شیپور حمله نظامی به ایران و برپایی یک جنگ خانمان سوز می دمد، این نوع همکاری ها  جز بنزین بر آتش ریختن معنای دیگری ندارد. همکاری نظامی با رژیمی که  از بدو پیدایش خود در ستیز و جنگ با همسایگان خود بوده است، برای مردم یونان و خلق های منطقه، عملی است فاجعه بار و بسیار مخاطره آمیز. وزرای دفاع و اطلاعات و امنیت یونان باید پاسخ دهند که چرا حکومت ما با حکومت اسراییل علیه منافع مردم ما همکاری های نظامی و امنیتی دارد. حزب کمونیست یونان همکاری نطامی دولت یونان با اسرائیل را بازی با آتش می داند و در این خصوص ما به مردم یونان، خلق های عرب و دیگر خلق های منطقه و همچنین به دولت روسیه هشدار میدهیم و توجه آنها را به عواقب شومی که جنگ طلبان برای مردم منطقه ما تدارک می بینند جلب می نمائیم .

یاد آور می شود که جزیره قبرس در دریای مدیترانه  بین مرز های آبی ترکیه، سوریه، بنان و اسراییل قرار دارد و سیستم دفاع هوایی اس 300 میتواند پوشش هوایی بین این کشورها باشد . در حالیکه جزیره کرت در مرز های جنوبی یونان  در این دریا  می باشد.(مترجم)

 

 

                راه توده 282    15 شهریور ماه 1389
 

بازگشت