راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

جبهه اقتصادی- نظامی
انگلیس و امریکا
خواب های طلائی
برای تصرف
نفت و گاز ایران
نشریه چپگرای « پس زمینه» چاپ آلمان
ترجمه عسگر داوودی

 
 

در پشت گزارش هائی که درباره احتمال حمله نظامی به ایران در دو هفته گذشته منتشر شده، نوعی اتحاد نظامی – اقتصادی میان انگلیس و امریکا برای تسلط بر گاز و نفت ایران را به نمایش می گذارد. بی جهت نیست که روزنامه « گاردین» چاپ انگلستان به سخنگوی وزارت دفاع انگلیس و کانون انتشار اخبار اتمی ایران تبدیل شده است.

همین روزنامه برای نخستین بار و با صراحت نوشت انگلستان وارد مرحله حمایت عملی از حمله نظامی آمریکا به ایران شده است و مراکز تدارکاتی ارتش انگلیس در حال بررسی محل مناسب استقرار کشتی های جنگی و زیر دریائی سلطنتی ( رویال ناوی) در منطقه ای نزدیک به خاک ایران می باشند تا بتوانند از طریق «موشک های کروز» خاک ایران را مورد تهاجم قرار دهند.

«گاردین» از قول منابع وزارت دفاع انگلیس نوشت زمانی که آمریکا برای حمله به ایران مصمم باشد طبیعی است که انگلیس به این کشور برای این حمله کمک خواهد کرد. این منابع می گویند در این حمله نظامی شناورهای جنگی و نیروی هوائی انگلیس و آمریکا از طریق پایگاه نظامی «دیگو گارسیا» در اقیانوس هند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

حتی همین چند خبر و اشاره کافی است تا معلوم شود "گاردین" سخنگوی اروپائی حمله به ایران شده و حتی از نشریات امریکائی نیز پیشی گرفته است. مرور حوادث لیبی که در آن عملا  دولت فرانسه نقش رهبری اشغال نظامی لیبی به سود شرکت های نفتی را برعهده داشت، نشان میدهد که انگلستان د رکنار امریکا می خواهد عقب ماندگی خود از نفت لیبی را در تسلط بر نفت و گاز ایران جبران کند و در چارچوب همین نقش است که گاردین می نویسد:

  سال گذشته آمریکا و اسرائیل با همکاری انگلیس توانستند با ارسال ویروس "استاکس نت" سیستم اتمی جمهوری اسلامی را مختل کنند. البته اکنون خسارت های وارده در این رابطه ترمیم شده است.

غرب اکنون نگران است که تاسیسات پنهانی اطراف "پارچین" که با دستگاه های جدید تعبیه شده این امکان را به ایران بدهد که آنها موفق به تولید بمب اتم در فاصله زمانی دو ماهه شوند.

 

اسرائیل نیز برای حمله نظامی به ایران آماده می شود و به همین منظور موشک جدید قاره پیمای خود را آزمایش کرده است. این موشک قادر به حمل کلاهک اتمی می باشد.

در یکی از دو پایتخت اسرائیل، یعنی "تل آویو" نیز تمرین های نظامی برای مقابله با حمله هوائی ایران آغاز شده است.

این اخبار، هنوز تمام زمینه سازی ها برای حمله به ایران بی آنکه هدف اصلی از این حمله را باز گویند – یعنی تصرف منابع نفت و گاز ایران- از مراکز اتمی ایران فیلم و حتی بازی های اینترنتی روانه بازار کرده اند. از جمله فیلم  و خبر مربوط به مرکز هسته ای پارچین که آن را از اینجا می توانید ببینید.

و یا عکس بازی معروف شده در اینترنت در باره حمله نظامی به شهرهای ایران که آن را نیز در اینجا می توانید ببینید.

گاردین چنان پیش رفته است که به کمک "دیلی میل" از دوران پس از تسلط بر ایران و به کار افتادن مدرن ترین تانک های مین جمع کن را هم به نمایش گذاشته است که آن را نیز می توانید از اینجا ببینید.

 دیلی میل اضافه می کند:

تانک های مین جمع کن آمریکا در عراق ممکن است به سمت ایران حرکت کنند.

 

 

 

 

                                راه توده  340        23  آبان ماه  1390

 

بازگشت