راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

پیام ها و نظرات شما
پاسخ های راه توده

 

رفقای عزیز با سلام - دیکته درست نام رفیق بسیارعزیز " غیاثوند" چنین است: سیف الله قیاسوند
متشکرم – پیام پارسی
مسعود لدنی- با سلام و خسته نباشید- پیشنهادی دارم برای اینکه گستره دسترسی به تحلیل های شما بیشتر شود امکان راحتی مثل شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک را در زیز مطالبتان فراهم کنید، تا افراد بیشتری از امکان تحلیلی شما استفاده بکنند.
با احترام و آرزوی موفقیت
راه توده: در دست اقدام است.
حمید. با سلام- در مقاله آقای شلتوکی نوشته شده رضاشاه به جزیره سنت هلن تبعید شد که درست نیست
رضاشاه به جزیره موریس درمحدوده افریقای جنوبی تبعید شد.
راه توده: البته وی دوبار تبعید شد. یکبار به ژوهانسبورک و یکبار هم به جزیزه موریس. از توضیح شما سپاسگزاریم و در متن مقاله نیز اصلاح خواهد شد.

احسان- با سلام. اینکه در محافل بالای بهائی و بیت العدل اعظم روابطی مشکوک با امپریالسم و صهیونیسم وجود دارد، میتواند در یک کار تحقیقی مستند و مستدل با سند و مدرک، بررسی شود.
پس از دستگیری در سال 62، ما توده ای ها را به خاطر نجس بودن، به بند بهایی ها بردند و چند ماهی آنجا بودیم. همه آنها آدم های شریفی بودند و بعد هم برخی که از اعدام جان بدر بردند و آزاد شدند از ما در بیرون به نیکی یاد می کردند.
شما مشاهده کردید که در جریان برآمد جنبش سبز، علی رغم فشار سنگینی که به مهندس موسوی بخاطر حضور بهائیان در تظاهرات وارد می شد، او فقط از سلطنت طلبان و مجاهدین ابراز بیزاری کرد و نامی از چپ ها و بهائیان نبرد.
حزب ما همیشه مدافع ستمدیدگان و اقلیت های قومی و مذهبی بوده است. گاهی هم گزارش هایی در مورد ستمی که به بهائیان، کلیمیان، درویش ها و سایرین می رود منتشر کنید.

مهران همایون- برای من و تعدادی از دوستان این سئوال وجود دارد كه چرا تمام سایت های چپ منجمله سایت هایی كه خود را توده ای میدانند گزارش یادبود "عسگر عمی" كه در كنار رفیق كیانوری دفن شد را منتشر نكردند.
راه توده: دوست عزیز، ظاهرا شما و دوستانی که از آنها یاد کرده اید، راه توده را کامل نخوانده اید. این یاد بود در راه توده شماره 324 منتشر شد و شما می توانید آن را از اینجا نیز بخوانید.
اگر مطلب و گزارش دیگری مورد نظرتان هست لطفا بفرستید و بفرستند تا ما منتشر کنیم.

هما بابایی- با سلام. تیرماه سالگرد شهادت خانم هما نصر زنجانی بود. آیا شایسته نبود عکس ایشان چاپ میشد.
راه توده: دوست عزیز چرا شما خودتان پیشقدم نشدید و نمی شوید و مانند دوست دیگری که درباره "عسگرعمی" از ما گله کرده اند، همه چیز را از ما می خواهید. این نشریه متعلق به شما هم هست. خوب! بنویسید و بفرستید. پیش از فرا رسیدن این سالروز یادآوری کنید. چرا ما همیشه منتقدیم و نه مبتکر و پیشقدم؟

جمشید- درود رفقا- با افتخار به همه شهدای حزب توده ایران و همه شهدای جنگ هشت ساله که از جان خود گذشتند خواستم از مقاله زیبای شما در باره نظامی های توده ای در دفاع از خاک ایران در برابر ارتش صدام تشکر کنم. ممنون.
علی عباسی- با سلام- در مقاله شماره 334 "شکستن توازن قدرت..."
این تحلیل بسیار امیدوارکننده بود، از رشد جنبش، شکوفایی و تغییرات اساسی در آینده صحبت شده بود. به نظر من در ادامه باید گفته می شد که امپریالیسم نیز با آگاهی از رشد و شکوفایی جنبش و نارضایتی مردم، خود را برای تأثیر گذاری بر این جنبش و جازدن عوامل خود به عنوان انقلابیون، مشابه آنچه در لیبی اتفاق افتاد، کوشش خواهد کرد. هوشیاری دو چندان نیرو های انقلابی را درک این مسئله می طلبد. در شرایط کنونی جنبش مردم بدنبال اصلاحات است و امپریالیسم بدنبال مطامع خود برای بدست گرفتن ابتکار عمل. به هر حال نباید نیروهایی که در حال حاضر تهاجم خود را در منطقه خاور میانه تشدید کرده اند، کم به حساب آورد.
منصور- مقاله ای داشتید با عنوان "نگرانی حزب کمونیست سوریه از تعلل در اصلاحات". اما یادتان باشد که حزب کمونیست سوریه خوب می داند که اصلاحاتی در کار نیست و نخواهد بود. این حزب ظاهرا هیچ همراهی با مردم سوریه ندارد و این خیلی نگران کننده است. این حزب برای اینکه سایر چپ هایی که به آزادی و حقوق بشر اعتقاد دارند هم در مقابل سرکوب خونین مردم سوریه ساکت باشند نامه پراکنی های خود را شروع کرده.
راه توده: دوست عزیز فکر نمی کنید کمی عجول هستید؟ و آگاهی لازم را در باره اوضاع داخلی سوریه ندارید؟ به شما توصیه می کنیم بر مطالعه خود بیافزائید، پیش از آن که چنین از راه دور قضاوت کنید.
نصیر فرهمند- سلام رفقا- خواستم این فیلم را برای شما بفرستم که در راه توده منتشر کنید. گویا فیلم تازه ایست از "چه گوارا"
راه توده: با سپاس از شما، این فیلم را می توانید از اینجاببینید!

 

راه توده 338   2 آبان ماه 1390

بازگشت