راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

یک پیشنهاد
انتشاراتی راه توده
روی اینترنت را
راه اندازی کنید!

 

دوستان راه توده! با تشکر و تائید آرشیوی که از مطالب راه توده تدوین کرده اید، مقاله ضمیمه را كه زنده یاد "جوانشیر" در مورد "مصدق" نوشته است و در دنیای بعد از انقلاب منتشر شده برایتان می فرستم تا در صورت تائید آن را منتشر کنید. بنظر من نیز باید بتدریج بخش آرشیو را بیش از پیش تقویت كرد. حتی پیشنهاد می کنم بخشی رابعنوان كتابخانه در كنار آرشیو راه توده بوجود بیآورید، زیرا این موضوع، یعنی کتابخانه اکنون در ایران بسیار رایج شده است. به دلیل گسترش استفاده از كامپیوتر با فایل‌های پ. د.اف و ... كتاب دانلود می كنند و می خوانند. الان بخش مهمی از بزرگترین آثار ادبی ایران مانند كلیدر یا آثار احمد محمود و یا ترجمه‌های به آذین مانند "دن آرام" و "زمین نوآباد" یا "جان شیفته" با همه حجمی که دارند در کنار كتاب های كم حجم كه بیشتر آثار كلاسیك و كتاب های شعر وادبیات و غیره را در بر می گیرد روی اینترنت قرار گرفته است. بی پولی مردم برای خرید کتاب نیز در این زمینه نقش دارد. ضمن اینكه این آثار را مردم هر چند گاه یك بار در ایران بصورت سی دی در می آورند و می فروشند. اکنون دوره های بسیاری مثلا شامل ده "دی وی دی" درآمده از كتابهایی كه بصورت پ.د.اف روی اینترنت است.

پیشنهاد می کنم همین مقدار از یادمانده های آقای خدائی كه هست نیز جمع كرده و بصورت جلد اول روی اینترنت قرار دهید. توصیه می کنم در این زمینه غفلت نکنید. دیده ام که خیلی ها بسیاری از این مطالبی را كه راه توده دوباره تایپ، ویراستاری و منتشر کرده و یا ترجمه‌های منتشر شده در راه توده را جمع كرده اند و گذاشته اند روی اینترنت، حالا یا به نام راه توده و یا بدون آن. اگر کتابخانه و انتشارات راه توده را راه اندازی نکنید دیگران فرصت طلبی کرده و زحمت شما را یا بنام خودشان منتشر می کنند و یا بدون ذکر منبع.

پیروز باشید

 

 

 

                                راه توده  319        23 خرداد ماه  1390

 

بازگشت