راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

روسیه در محاصره
رقابت چین
دشمنی امریکا
ترجمه آزاده اسفندیاری

 

19 ماه  مارس سال جاری میلادی خبرگزاری " نووستی " روسیه سخنرانی  ژنرال  "محمود گاریف" رئیس آکادمی علوم نظامی روسیه را در ارتباط با بحران های امنیتی و سیاسی - نظامی این کشور منتشر کرد. این ژنرال روس طی سخنرانی خود در مرکز آکادمی نظامی این کشور، وضعیت امنیتی روسیه را آشفته و بسیار نا گوار و شکننده توصیف کرد.  "ژنرال محمود گاریف" گفت:

کشور کثیرالمله روسیه از ابتدای قرن هفدهم میلادی ( 1612 ) به لحاظ نظامی و توان دفاعی خود تا به حال ( شروع قرن 21 میلادی ) در هیچ دوره ای  تا بدین حد  نا توان وآشفته در مقابل دشمنان و رقبای  خود نبوده است.

بزرگ ترین خطری که کشور ما را در شرایط حاضر تهدید می کند، از یک  طرف دشمنی آمریکا و از طرف دیگر، رقابت چین است. اگر ما نتوانیم مسئولانه شرایط ژئوپولیتیک کشور خود را ارزیابی کنیم و راه چاره ای برای آن بیاندیشیم ، در مدت زمان کوتاهی اثری از وضعیت جغرافیائی امروز روسیه بر جای نخواهد ماند. مشکل می توان پیش بینی کرد که تنش ها و جنگ های منطقه ای علیه ما از کجا شروع خواهد شد، اما آن چه مسلم است چهره ای که آمریکا از خود نشان میدهد، چهره ای است خونین و تجاوز کارانه همراه  با نیات سلطه طلبانه  بر سراسر جهان و از جمله روسیه. استراتژی سیاسی – نظامی آمریکا تسلط بر منابع طبیعی و انرژی روسیه است. حال تهاجم واشغال  نظامی سرزمین پهناور ما  میتواند از غرب، شرق، جنوب و یا شمال و یا هر جای دیگر شروع شود.

باید در قدم اول بطور دقیق ماهیت خصلت تجاوز کارانه اولترا لیبرال ها را در سراسر جهان ارزیابی کرد و بنا بر این تشخیص، پی برد که چه فشارهائی  بر روسیه وارد می شود. از همه تجربیات نه تنها دولتی، بلکه از تجربیات متخصصین امورمختلف اداره کشور باید بهره برد تا توده های مردم را به وضعیت تکان دهنده ای  که در انتظار کشورشان است  آگاه  کرد. پس از آن، همه امکانات دیپلماتیک و سیاسی و نظامی گذشته کشور را باید به خدمت گرفت تا بتوان سدی در مقابل متجاوزین ایجاد کرد. اگر ما نتوانیم از قوه و توانائی های خود برای خنثی کردن نقشه های اهریمنی حاکمان آمریکائی بر علیه خود بهره بگیریم ، قادر نخواهیم بود به وظیفه میهنی خود برای دفاع از مردم و کشورخود عمل کنیم . درس بزرگ حمله نظامی فاشیسم آلمان و دفاع  خلق های ما در سال 1941 با درخشندگی خود در مقابل ما قرار دارد .

 

سایت حزب کمونیست روسیه

 

 

 

                        راه توده  309     15 فروردین ماه 1390

 

بازگشت