راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تظاهرات سراسر
علیه گرانی در روسیه

سایت حزب کمونیست روسیه- ترجمه آزاده اسفندیاری

شنبه 29  ژانویه بدعوت حزب کمونیست روسیه تظاهرات سراسری، علیه گرانی، افزایش نرخ سوخت و گرانی خدمات اجتماعی در این کشور برگزار شد .

دعوت به این تظاهرات بدنبال آن اعلام شد که دولت تحت عنوان "تامبن کسری بودجه " نرخ ارزاق عمومی، قیمت بلیت حمل و نقل شهری و بین شهری، اجاره بها و خدمات اجتماعی، بنزین و دیگر مواد سوختی را بالا برد.

فراکسیون حزب کمونیست روسیه در پارلمان این کشور به کرات از برنامه های این حزب برای برون رفت از بحران های اجتماعی و اقتصادی این کشور پهناور و فلاکت بار خواندن برنامه های اقتصادی دولت "ولادیمیر پوتین" و حزب او "روسیه واحد" انتقاد کرده  و از اهرم های اجتماعی خود برای فشار بر حکومت جهت تغییر مسیر خود استفاده کرده است .

در همین رابطه حزب کمونیست روسیه از طریق دفاتر حزبی خود در ایالات مختلف این کشور، از ولادی وستوک تا مناطق مرکزی و جنوبی، مردم را فرا خواند تا در جهت مخالفت با افزایش قیمت ها و پیآمد های این سیاست ، با برگزاری میتینگ و تظاهرات از حقوق خویش دفاع کنند .

نقطه اوج این تظاهرات در منطقه " نووسیبرسک " بود که علیرغم سرمای 25  درجه  زیر صفر و برف و یخبندان، بیش از 5 هزارنفر در مرکز این شهر اجتماع کردند. در این اجتماع، نماینده پارلمان محلی و نماینده حزب کمونیست و همچنین  شماری از افراد بازنشسته برای حاضران سخنرانی کردند.

در منطقه "کستروم" صدها نفر در میدان اصلی شهر اجتماع کردند. آنها نمایندگان "روسیه واحد" (حزب ولادیمیر پوتین) را که اکثریت پارلمانی این منطقه را در اختیار دارد، به اجبار به این میتینگ آوردند تا در مورد قطع بودجه های خدمات اجتماعی و افزایش قیمت کالا ها توضیح بدهند. تعدادی از حاضران از این نمایندگان سوال میکردند که شما چرا از شکم های سیری ناپذیر خود مایه نمی گذارید. در شهر های دیگری از مناطق مختلف روسیه نیز در مخالفت با سیاست های حکومت تظاهراتی برپا شد. از جمله در شهرهای کیروف، مایکوپه، تامبوف، ریازنی، کورسک، ساراتف، ورنژ، کراسنا یارسک، ولگا گراد ...

 

 

 

                        راه توده  303    11 بهمن ماه 1389

 

بازگشت