راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پیام های شما

و پاسخ های راه توده

 
 

پیش از انتشار پیام ها و پاسخ به آنها، در یک پاسخ عمومی خطاب به آن چند دوست و خوانندگان راه توده که با احساس مسئولیت از ما می خواهند به مطالبی که در چند سایت زنجیره ای علیه راه توده نوشته می شود پاسخ بدهیم، می نویسیم:

باور کنید ما وقت اضافه برای پاسخ به هر چرندیاتی که علیه راه توده می نویسند نداریم. اگر وقتی باشد ترجیح میدهیم آن را صرف مطالعه اوضاع ایران و جمع بندی تحولات کشور کنیم. از مدتی پیش، بویژه پس از برنامه "پرگار" در تلویزیون بی بی سی که سردبیر راه توده در آن شرکت کرد، شمار این نوع پرت و پلا نویسی ها با اسامی مستعار و سنگرگیری پشت نام های جعلی افزایش یافته و ما بتدریج به این نتیجه رسیده ایم که بیش از همه دست حاکمیت پشت این جنگ روانی است، زیرا از آن برنامه "پرگار" بیشترین ضربه را آنهائی خوردند که تصور نمی کردند بتوان چنین قاطع و مستند از حزب و انقلاب و سیاست حزب در برابر انقلاب 57 دفاع کرد. به شما نیز توصیه می کنیم، بیش از گذشته از ما بخواهید که درباره اوضاع ایران بنویسیم. اینجاست آن نقطه مرکزی که باید روی آن متمرکز شد.

 

سمیرا پیروز- این مقاله برژنف... مسائلی را مطرح کرده که درست است... اما اگر زوگانف صدر حزب می خواهد تجزیه و تحلیل کند این مسئله خیلی گسترده تر و همه جانبه تر از این مقاله ای که منتشر کرده اید باید باشد. مقالات بهتری می توان دراین باره ترجمه کرد.  این مقاله ای که با ترجمه شیزلی منتشر کرده اید در حد نوشته یک دانشجوی تازه درحال تحقیق بود.

راه توده آن مقاله مورد نظر شما بخشی از کتاب جدید زوگانف است و باحتمال بسیار مترجم در انتخاب بخشی از کتاب همه سویه به محتوای کتاب توجه نکرده است. محتوای این کتاب تعریف از برژنف نیست، بلکه بر باد رفتن دستآوردهای حکومت شوراها در اتحاد جماهیر شوروی است که در مقطعی برژنف رهبر آن بود.

 

حسین معاونیان- سلام شرکت توده ای ها.

راه توده- دوست عزیز ما از این پیام شما هیچ چیز دستگیرمان نشد.

 

مهرگان مینسک - با سلام. در آرشیو راه توده برخی مطالب از حدود یک سال پیش دانلد نمی گردد. لطفا ترتیب اثر بدهید.

راه توده - ای کاش شما زحمت کشید و عناوین مطالبی که باز نمی شود را برای ما می نوشتید تا دراختیار مسئول آرشیو راه توده جهت بررسی و رفع مشکل قرار دهیم.

 

محمد. م - درود بر آزادی

بنده دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه ... هستم. نظر فرهنگی و ادبی استعداد خوبی دارم و می توانم به شما کمک کنم. چنانچه مرا بپذیرید بر من منت گذاشتید. منتظر پیام موافقت شما هستم. شماره همراه من،"....."

شاد زی و دیر زی

 

راه توده - دوست عزیز. بنابر مصالحی که خود برآن واقف هستید ما نام فامیل شما و اسم دانشگاه و محل اقامت شما را از پیامتان حذف کردیم. همچنین شماره تلفنی که دراختیار ما قرار داده اید. ما حزب نیستیم که کسی را عضو کنیم. اما شما می توانید دست به قلم برده و در چارچوب سیاست و مشی سیاسی که راه توده دارد مطالبی جهت انتشار نوشته و ارسال دارید. از ارسال هرگونه خبر از محیط دانشگاهی و شهرمحل اقامتتان نیز استقبال می کنیم.

دست شما را می فشاریم و برایتان موفقیت آرزو می کنیم

 

 

farid larson- سوتی دادید. مثل اینکه دیگر به صرافت محض دچار شده اید. یعنی اینهمه مشکلات اقتصادی اجتماعی برای یک جرقه خیزش کافی نیست و مردم باید منتظر "تنها" افشای ناگفته ها باشند تا وارد میدان شوند. جناب مغز کل مثل اینکه انبان ابتکاراتتان ته کشیده . مجددا سری به برادران بزنید.

 

راه توده- ما می توانستیم پیام شما را کمی اصلاح کنیم. هم از نظر فارسی و تغییر برخی اصطلاحاتی که به کار برده اید. اما از آنجا که بد نیست هم خود شما و دیگرانی که این پیام ها را می خوانند بدانند منتقدان ما چه "عقل کل"هائی هستند، عین پیام شما را منتشر کردیم.

دوست عزیز، افشاگری یعنی آگاهی. این دو در پیوند با یکدیگرند. اگر به صرف مشکلات اقتصادی و معیشتی همه مردم به یک نتیجه رسیده و بقول آقایان مذهبی "ید واحده" می شدند که دیگر مشکلی باقی نمی ماند. دوست عزیز مردم باید بدانند ریشه این بحران اقتصادی در کجاست و کدام ساختار طبقاتی بر جامعه حاکم است و این توده مردم با چه طبقه و قشری باید تکلیفش را روشن کند. به صرف مشکلات معیشتی و اقتصادی که قیام و تحولات و تغییرات و اصلاحات انجام نمی شود. شما نگاهی به تکاپوی خود حاکمیت بیاندازید و از خود سئوال کنید که چرا تا این حد از کوچکترین روزنه انتشار اخبار و اطلاعات و همچنین شکل گیری تشکل های حتی مدنی وحشت دارد. این همان سدی است که من و شما و دیگران باید بشکنیم. یعنی هر اندازه که حاکمیت اجازه نمی دهد مردم بدانند ریشه این بحران اقتصادی و معیشتی در کجاست و چرا حاکمیت جلوی آزادی مطبوعات واحزاب را می گیرد، وظیفه من و شما و دیگران شکست این سد سانسور و  انتقال اطلاعات و آگاهی ها به مردم است. امیدواریم دو کلام حرف حساب را توانسته باشیم در کوتاه ترین جملات و ساده ترین عبارات نوشته باشیم.

موفق باشید و کمی هم با ادب

 

Omid-

payvand@yahoo.de

راه توده در یک مقاله سبک و خالی از مواضع خرد گرایانه احساس بابک امیر خسروی و علی خدائی و انور خامه ائی ها و مهدی پرتوی های تواب را در خلوتشان به نمایش می گذارند. جنایت ها و  سازش با امپریالیست ها را در این مدت سی سال به گردن انجمن انگلیسی حجتیه انداختن همان کاریست که شبکه های قدرت انگلیسی ارزویش را دارند. نه این انتخابات و نه آن چهار سال نخست فعالیت علنی حزب توده ایران که مشکلات زیادی ایجاد کرده بودند نمی تواند چرخش به راست را با زبان شما توجیع (توجیه) نماید. هر از چند گاهی راه توده برای نجات دوستانش هم به نعل می زند و هم به میخ. خدمت گزاران صدیق ارتجاعی چون راه توده هم زحمت مردم میدارند و هم عرض خود می برند. نه این رژیم درست عمل خواهد کرد و هیئت موتلفه اجازه چنین کاری را به مردم می دهد. همه نیرو های استبدادی ارتجاع برای قتل و کشتار روشنفکران باقیمانده اقدام می کنند و در این راه از کمک اربابان امپریالیستی خود و شما بر خوردارند. حزب توده ایران از بسیاری از خطرات  بیرون جسته است و نه راه توده و نه انور خامه ائی تواب و نه مهدی پرتوی تواب و نه بابک امیر خسروی خائن و نه علی خدائی خائن  و..... قادر نخواهند بود این فولاد ابدیده را خم کنند. انگلستان  و امریکا که سهل است . رفیق دوست و عسگر اولادی  و ... شاعرند؟ نویسنده اند؟ دانشمندند؟ نه مردمی عقب مانده از زر اندوزانی هستند که دیر یا زود مانند اربابانشان به زباله دان تاریخ ریخته خواهند شد . شهدای جنگ پیروز میدانند و مردم مسلمان و بزرگ ایران پیروز میدانند تاریخ بهترین قاضیست.

 

راه توده – آقای امید که رحمت نکشیده اید و حداقل اسم مستعاری که پشت آن سنگر گرفته اید را به فارسی بنویسید، واقعا فکر می کنید انسجام فکر و اندیشه دارید؟ ما فکر می کنیم خواننده پیام شما، با ما هم عقیده خواهد بود که ندارید. ما اساسا نتوانستیم بفهمیم شما چه می خواهید بگوئید. فقط فهمیدیم که فولاد آبدیده را هیچکس نمی تواند خم کند!

توصیه دوستانه ما به شما جز این نیست که بجای نوشتن این نوع پیام های مغشوش و بی سر و ته، وقت بگذارید و کمی مطالعه کنید. بروید تاریخ حزب را بخوانید. آثار حزبی را مطالعه کنید. اخبار ایران را با دقت پیگیری کنید، اصول ابتدائی اصول علمی تحلیل اجتماعی را فرا بگیرید. باور کنید که اینگونه دفاع از حزب، از دشمنی با حزب بدتر است. صمیمانه این توصیه را کردیم.

برای پیگری آنچه توصیه کردیم موفق باشد

 

گرگانی- دوستان عزیز راه توده

در مقاله «مصاحبه ای که پس از 8 سال باز هم شنیدنی است» کاندیدای اصلاح طلبان در 8 سال پیش به اشتباه «عارف» نامیده شده، در حالیکه دکتر معین بود. لطفاٌ تصحیح کنید.

با درود

راه توده- با سپاس و خرسندی از مطالعه دقیق راه توده باطلاع شما می رسانیم که این اشتباه ساعاتی پس از انتشار راه توده اصلاح شد و از شما نیز باید این توضیح تشکر می کنیم. همچنین از دوست دیگری بنام "بابک" که همین توضیح را داده بودند.

 

راه توده- از دوستانی که لینک حضور محمدعلی عموئی در زندان قصر و همچنین مصاحبه "شیبانی" رئیس ذوب آهن در بی بی سی را ارسال داشته بودند نهایت تشکر و سپاس را داریم. همت و همکاری همه ما با هم، راه توده را به پیش می برد. مهم نیست که این و یا آن کمک و یاری در چه حد باشد، همین که احساس می کنید راه توده را باید در جریان همه مسائل بگذارید و یاری اش کنید، برای ما خوشحال کننده است.

 

سپهر. س-

با سلام

من يك جوان ايراني 27 ساله و كارشناس روابط سياسي و ديپلماتيك مي باشم. خواندن و پژوهش و گهگاه ترجمه كار هميشگي من درباره كشورها و مردان بزرگ آنها چون "اريش هونكر"بوده است و تلاش جهت معرّفي او  به دوستان و گرفتن جشن يكصد مين سال تولّد ايشان. حتّي به صورت انفرادي نيز از كارهايي بوده كه تاكنون كرده ام. من از طريق يك دوست پژوهشگر آلماني، آدرس پستي بانو مارگوت هونكر را پيدا كرده ام. بسيار مايلم كه آدرس الكترونيكي (ايميل) ايشان را هم داشته باشم. اگر آن را برايم بنويسيد كمك بزرگي به من كرده ايد و تجربه اي ا رزنده در طول زندگي ام اتّفاق خواهد افتاد!

 

راه توده- دوست گرامی متاسفانه ما این آدرس را دراختیار نداریم. امیدواریم دوستانی که پیام شما را می خوانند اگر این آدرس را دارند از طریق پیامگیر راه توده و یا بخش پیام های فیسبوک راه توده آن را دراختیار ما بگذارند تا بتوانیم دراختیار شما قرار دهیم.

 

 

 

 

                        راه توده  387     20 آذر ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت