راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نخستین سخنرانی

رهبر جدید

حزب کمونیست چین

 
 

کنگره حزب کمونیست چین با انتخاب دبیرکل جدید حزب پایان یافت. دبیرکلی که قرار است رئیس جمهور چین نیز بشود.

اولین سخنرانی دبیر کل جدید حزب کمونیست چین "شی جین پینگ " با مسئولیت و قاطعیت توام بود. کنگره حزب کمونیست چین در شرایطی که جهان در بحرانی اقتصادی بسر می برد نسل پنجم رهبران حزب را انتخاب کرد. شی جین پینگ که مسئولیت خود را بطور رسمی از ماه مارس 2013 بعهده می گیرد در راس کمیته اجرائی"سیاسی" جدید قرار گرفت. وی در سخنان خود گفت "حزب ما در حال حاضربا چالش های جدید و از جمله مشکلات فساد در میان اعضای خود روبروست و فقدان تماس با مردم و بورکراسی از دیگر مشکلاتی است که باید به آن پاسخ دهیم. ما مشروعیت خود را از طرف مردم بدست آورده‌ایم. "همه اعضا حزب باید نسبت به این امر هوشیار بوده و مدیریت بر حزب را جدی گرفته وبا حل این چالشها و مشکلات وبهسازی راهکارها، خود را به مردم نزدیک کنند و نقش رهبری حزب را در روند سازندگی کشور سوسیالیستی حفظ کنند".

شی جین پنگ با بیان اینکه "وظایف ما سنگین بوده و قبل از رسیدن به هدف راهی طولانی پیشروی ماست" قول داد که با مردم همدل و در دشواری ها به هر شکل که باشد همیشه با آنها باشد و سعی کند تا پاسخ رضایت بخشی به آزمونی بدهد که تاریخ و مردم چین در برابر او و حزب قرار داده اند.

 

 

 

 

                        راه توده  384     29 آبان ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت