راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

من مستقیم شنیدن

نظر طبری

درباره علی خامنه ای

رفقای راه توده لازم میدانم که نظر رفیق طبری که به طور شخصی در مورد اقای خامنه ای بیان داشت را برایتان بازگو کنم که اگر در جایی  به کار میاید  شما ان را مورد استفاده قرار دهید.

تابسان سال 1360 بود که من به اتفاق فرح نوتاش به خانه رفیق طبری رفتیم و آذر خانم همیسر ایشان و دختر کوچکشان هم بودند که دخترشان پس از چند دقیقه اتاق را ترک کرد. در آن روز "نوتاش" نواری از اشعار طبری را با صدای او صبط کرد، با این هدف که روی آن موزیک بگذارد. بعدها به من گفت که نوار را به مهرداد فرجاد سپرده و از سرنوشت آن خبری ندارد.

در آن روز من پرسش های زیادی داشتم که رفیق طبری با صمیمیت همیشگی گوش داد و به آن  پاسخ داد. یکی از آن پرسش ها در مورد افکار و شخصیت علی خامنه ای رئیس جمهور آن روز  و آینده وی بود. وقتی این سئوال را طرح کردم که تلویزیون نماز جمعه او را پخش می کرد. رفیق طبری در پاسخ گفت:

"باید خیلی اتفاقات و حوادث در ایران به دست ارتجاع  ساخته شود که خامنه ای بتواند به  درجه بالای نظام کشانده شود، که اگر چنین شود امپریالیسم برنده این میارزات خواهد بود و به سهولت می توان گفت که فاجعه ای برای انقلاب و ایران به بار خواهد آورد که جبران ان برای  ایرانیان و انقلاب و نیروهای انقلابی بسیار مشکل خواهد بود."

 او در این ارتبارط مثالهایی از دوران ناصر، نفوذ عناصر انگلیسی و امریگایی به منظور نابود کردن ناصر و نشاندن انورسادات به جای او به کار آورد.

حاصل پاسخ او به سئوال من درباره خامنه ای این بود که نظرات خامنه ای ارتجائی و پرسش برانگیز است.

 
 
 

 

 

 

                        راه توده  37    10 شهریور ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت