راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پلنوم کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه
یکصد جوان
عضو کمیته مرکزی
حزب کمونیست روسیه شدند
آزاده اسفندیاری

 

روزهای پایانی ماه مارس 2012- پلنوم کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراتیو روسیه در مسکو برگزار شد.

برنامه های پلنوم عبارت بودند از:

1-    تدارک برای برگزار نمودن پانزدهمین کنگره این حزب در سال جاری .

2-    بر پائی مراسم بزرگداشت صدمین سال انتشار روزنامه پراودا و معرفی هرچه بیشتر نقش این روزنامه در آگاهی بخشیدن به مردم اتحاد شوروی .

3-    برگزار کردن نودمین سال تاسیس سیستم پیشاهنگی در کشور شورا ها که نقشی تعین کننده در آگاهی دادن و شخصیت بخشیدن به جوانان داشته است .

4-    جوان گرائی و دادن مسئولیت به نسل جوان فدراتیو روسیه و آشنائی آن ها برای وظایف و مسولیت های اجتمائی آینده ای که در پیش دارند .

در همین رابطه گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه در بخشی از گزارش خود اعلام کرد که در چند سال گذشته بیش از 45 هزار جوان تا 35 سال به این حزب روی آورده و کارت عضویت گرفته اند . در انتخابات رهبری حزب کمونیست 100 نفر تا سن 32 سال به عضویت کمیته مرکزی این حزب انتخاب گردیده اند .

یکی دیگر از مصوبات پلنوم کمیته مرکزی حزب برگزاری متینگ ها و نمایشات دوره ای جهت اعتراض به سیاست حکومت این کشور در زمینه های اجتماعی است .

در پیگیری اعتراضات توده ای به سیاست های الیگارشی های حاکم روز 7 آپریل- ماه جاری- به دعوت حزب کمونیست ده ها هزار نفر در میدان پوشکین و خیابان های اطراف آن حضور به هم رساندند . در این اجتماع عظیم که به عنوان اعتراض به واگذاری پایگاه به نیرو های آمریکائی در منطقه اولیانوسک تحت عنوان " استفاده ترانزیت برای کمک رسانی به نیروهای ناتو در افغانستان" برگزار شده بود علاوه بر سخنرانان حزبی، نمایندگان نظامی، کارگری، زنان و جوانان نیز سخنرانی کردند .

 از جمله این سخنرانان رهبر حزب کمونیست روسیه بود. او در ارتباط با عواقب وخیمی که حضور نیروهای آمریکائی و ناتو به لحاظ اجتماعی برای مردم روسیه در پی خواهد داشت عنوان کرد:

 در هزار سال گذشته هیچ نیروی خارجی در کشور ما پایگاه نظامی نداشته است ... در ده سال گذشته اشغال افغانستان نه مبارزه ای با تروریزم شده است و نه مبارزه با مواد مخدر . بلکه بر عکس با اشغال این کشور هم تروریزم گسترش بیشتری پیدا کرد و هم تولید مواد مخدر. تنها در سال گذشته به یمن حضور نیرو های ناتو هشتصد تن به تولیدات هروئین در این کشوراضافه شد که از این مقدار هفتصد تن آن به خاک روسیه آمده است. در روستاهای کشور روستائی نیست که این مواد خانمانسوز به آن راه یافت باشد. سال قبل بیش از صد هزار جوان ما طعمه مرگ هروئین شدند. حال حاکمان بی بند بار کشور ما بدون توجه به خواست های اساسی خلق های روسیه، می خواهند با دادن پایگاه به نیرو های بیگانه مهر تاید بر نابودی آن ها بزنند. ما با تمام قوا برعلیه چنین اقداماتی مقابله خواهیم کرد و مانع از آن خواهیم شد تا میهن ما تسلیم نیروهای یانکی ها و ناتو شوند ...

تلخیص و انتخاب از سایت حزب کمونیست روسیه

 

 

 

   راه توده  357      21 فروردین ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت