راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

12 کشور اروپائی
زیر چتر کنترل
بحران اقتصادی
ترجمه  عسگر داوودی

 

هفته نامه «عصر ما» ارگان حزب کمونیست آلمان نوشت که کمیسیون اتحادیه اروپا رعایت برنامه ریزی اقتصاد در کشور های بحران زده حوزه خود را به اجرای مواد مصوبه این کمیسیون موظف می کند.

عصر ما می نویسد: کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل برای اولین بار وضعیت اقتصادی نگران کننده 12 کشور عضو اتحادیه اروپا را با بکار بردن اصطلاح « مکانیسم مخاطره آمیز» خاطر نشان کرده است.

 12 کشور عضو اتحادیه اروپا باید به دلیل « تهدیدات اقتصادی ناموزون» تحت کنترل کامل و دائمی قرار گیرند. این کشور ها شامل بلژیک، بلغارستان، دانمارک، فنلاند، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، سوئد، سلواکی، اسپانیا، مجارستان و قبرس می باشند که بنا به ارزیابی کمیسیون اتحادیه اروپا در معرض «ریسک و خسارات ناموزون اقتصادی» قرار دارند.

«خطر» موجود حاصل تهدیداتی است که از حباب های خانه سازی (تولید و فروش انبوه و بی ضابطه، بدون توجه به اینکه خریداران قدرت پرداخت اقساط مورد توافق را دارا هستند یا خیر) و افزایش قیمت مواد اولیه ساختمان سازی و خرید و فروش آن و میزان بالای بدهکاری های مردم در بخش خانه سازی کشورهای سوئد، دانمارک، انگلیس و فنلاند تا بحران در بخش صادرات در امور مصالح ساختمان سازی در کشور های بلژیک، فرانسه، انکلیس، فنلاند، و ایتالیا را شامل می شود.

نمایندگان پارلمان اروپا اقدامات 6 موردی را در رابطه با ضابطه های بودجه یی و همآهنگ سازی اقتصادی تصویب کرده اند که به منظور استحکام حوزه پولی یورو تدوین شده است. این قواعد جدید، جواز وضع مجازات علیه کشورهایی را می دهد که در اثر عدم رعایت ضوابط تعین شده امور مالی شان از کنترل خارج شده باشد.

عصر ما همچنین نوشت: نتیجه بررسی عمیق کمیسیون اتحادیه اروپا توجه کشورهای بحران زده را به رعایت مواد پیشنهادی کمیسیون اتحادیه اروپا موظف می کند.

 

 

 

   راه توده  355      15 اسفند ماه 1389

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت