راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

فستیوال بین المللی

جوانان چپ و دمکرات

در اکوادور

روزنامه چپ گرای "یونگه ولت" چاپ آلمان

 ترجمه عسگر داوودی

 
 

 

هجدهمین فستیوال بین المللی بازی های جوانان و دانشجویان درشهر «کیتو» پایتخت اکوادور پایان یافت. مهماندار این دوره از بازی های از کشورهای مختلف جهان، دولت و مردم اکوادور بودند. این  فستیوال نیز مطابق رسم هر ساله به مدت یک هفته برگزار شد. هفدهمین فستیوال بازی های جوانان سال گذشته در آفریقای جنوبی برگزار شده بود.

در فستیوال کیتو حدود 10 هزار جوان از 83 کشور دنیا حضور داشتند. دانشجویان و دیگر جوانان شرکت کننده، در این نوع فستیوال ها با حضور در برنامه های مختلف از جمله جلسات بحث، راه اندازی شبکه های اینترنتی و جشن ها، با یکدیگر آشنا می شوند. بدین طریق ارتباط بین المللی جوانان چپ در سطح جهان بیشتر تقویت می شود.

موضوع مرکزی فستیوال هجدهم جوانان چپ و دموکرات، سازماندهی و تقویت باز هم بیشتر مبارزه بر علیه امپریالیسم بود.

برنامه های فستیوال با سخنرانی دکتر «رافائل کوریا» رئیس جمهور اکوادور آغاز شد. او تاکید کرد که هدف استراتژیک مبارزه فعلی بشریت دستیابی به برابری و استقرار سوسیالیسم است و تا زمانی که تصاحب «ارزش اضافه» توسط صاحبان ابزار تولید اعمال می شود، مبارزه ادامه خواهد داشت. ما نباید اجازه دهیم سرمایه داری آنگونه که می خواهد برای ما روش زندگی و حیات تعین کند، باید دنیائی را بسازیم که خودمان می خواهیم. دنیائی بدون استثمار و استعمار. دنیای برابری فرصت ها برای همه. دنیای برابری انسان ها.

 

مرکز اصلی تجمع شرکت کنندگان فستیوال فرودگاه سابق شهر «کیتو» پایتخت اکوادور انتخاب بود.

همزمان با برگزاری مسابقات فوتبال بین تیم های شرکت کننده از کشورهای مختلف، یک هفته بحث و تبادل نظر در باره مسائل مهم جهانی از جمله نظامیگری، امپریالیسم، تحریم ها و سیاست های آموزشی نیز انجام شد.

«یولیا» عضو سازمان جوانان کارگر سوسیالیست آلمان می گوید:«این فستیوال ها برای ایجاد همبستگی جوانان دموکرات و سوسیالیست از 83 کشور جهان یک امکان بی نظیر است تا با یکدیگر آشنا شده و تجارب مبارزاتی خود را با یکدیگر در میان بگذارند. این فستیوال شبکه ارتباطات جوانان دموکرات را در سطح بین المللی تقویت می کند. جوانان با وضعیت اجتماعی مختلف و با فرهنگ های مختلف آشنا می شوند. تجربه من به عنوان یک جوان اروپائی این بود که اشکال مبارزه فعلی در کل با توجه به بحران جهانی موجود و تقریبا هم شکل و هم هدف پیش می رود.»

 

در فستیوال آلترناتیوهای پیش رو برای غلبه بر بحرانی که نظام سرمایه داری بر جهان تحمیل کرده است نیز مورد بررسی قرار گرفت.«رائول تسوریتا» اقتصاد دان در سمینار «بررسی بنای مدل های اقتصادی آلترناتیو» ایجاد بخش تعاونی را به موازات بخش سنتی بعنوان یک آلترناتو ممکن برای بخش فراورده های دریائی اکوادور پیشنهاد کرد. « هیکتور رودریگوز» جامعه شناس از اکوادور نیز موضوع ادغام و تنیدگی مسائل فرهنگی با مسائل اقتصادی در اکوادور را مورد بررسی قرار داد.

برگزاری برنامه های مختلف پیش بینی شده برای فستیوال با اجرای برنامه های نمایشی و موسیقی توسط شرکت کنندگان جوان تعدادی از کشورها توام بود.

 

اینجا وب سایت فستیوال را مشاهده می کنید:

http://www.weltfestspiele.de/

 

در اینجا معرفی هجدهمین فستیوال را توسط جوانان مشاهده می کنید:

http://www.youtube.com/watch?v=c3Wj4beRKq8

 

اینجا اجرای یک برنامه موسیقی در فستیوال را مشاهده می کنید:

https://www.youtube.com/watch?v=G7lKs_r2ECk

 

 

 

 

                        راه توده  438     28 آذر ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت