راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

دکتر ستاری

به جاودانه ها پیوست

 
 

 

هفته گذشته دو گزارش در باره در گذشت دکتر ستاری دریافت کردیم که عینا منتشر می کنیم:

 

با درود بر شما رفقای راه توده- باکمال تاثر و تاسف صبح دوشنبه دکتر "رحیم ستاری" چشم پزشک نام آشنای ما، در بیمارستان قائم مشهد از میان ما رفت. دکتر رحیم ستاری چشم پزشک خراسان و بویژه مردم مشهد، در خاطر و قلب مردم مشهد جای خواهد داشت. مردم مشهد خدمات او را از یاد نخواهند برد. دکتر رحیم ستاری یکی از مسئولین کمیته ایالتی خراسان در کودتای 28 مرداد دستگیر و در زندان شهربانی مشهد زندانی و پس ازسالها اسارت و تحمل آزاد شد.

در سال 62 همزمان با یورش سراسری به حزب توده ایران نیز بار دیگر دستگیر و زندانی شد. این بار شکنجه و تعزیر با گذشته فرق داشت و باید ماهها طول میکشید تا زندانی بتواند دوباره روی  پاهای خود بایستند یا بنشیند.

دکتر رحیم ستاری تا آخرین روز زندگی به راه روش و گذشته توده ای خود وفادار و پایبند بود وهرگز آن کوله بار را زمین نگذاشت. ما که از نزدیک با دکتر ستاری در ارتباط بودیم  شاهدان زنده این ایمان هستیم.

سلام- رفیق توده ای ما دکترستاری خاموش شد. راه و رسم توده ای زیستن را درتفکر و عمل اجتماعی خودش باهوشیاری و شهامتی مثال زدنی درس میداد. مذهبی و غیرمذهبی وی را الگوی صداقت ومردم داری میدانستند. من در صفحه فیس بوک خودم هم نوشتم :

با حسرت فراوان باخبرشدم رفیق، همرزم و همبند سالهای دورم دکترستاری با کوله باری ازعشق به انسان و سرنوشت میهنش ایران ما را تنها گذاشت. یاد و خاطرات این انسان شریف در قلب دوستداران بیشمارش جاودان خواهد ماند!

 

 

 

                        راه توده  438     28 آذر ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت