راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

رای مثبت

سازمان ملل

علیه تحریم کوبا

 
 

 

به نوشته "روس بلات" چاپ مسکو، روز30  ماه اکتبر، دبیر کل سازمان ملل متحد، لغو تحریم ها علیه کوبا که سال های طولانی از طرف ایالات متحده آمریکا اعمال می شود را به رای گیری اعضای این سازمان گذاشت. از دویست کشور شرکت کننده در این رای گیری دو کشور (اسراییل و ایالات متحده آمریکا) رای منفی و 182 کشور رای مثبت دادند.

در پی این رای گیری، دبیر کل سازمان ملل متحد سند رای گیری را برای "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا فرستاد و از دولت آن کشور تقاضای رفع تحریم ها را کرد.

رییس جمهور آمریکا با دریافت این سند در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل قول داد که مسئله تحریم های کوبا را مورد بررسی قرار دهد. او در نامه خود به دبیر کل یادآور شدکه نسل جدید آمریکا آمادگی دارد تا راه کار های جدیدی را برای برون رفت از بحران آمریکا و کوبا در پیش بگیرد.

آمریکا از سال 1960 تا به حال کشور کوبا را محاصره اقتصادی کرده است که تا به حال خسارات جبران ناپذیری به این کشور وارد شده است. دولت کوبا از سال 1991 تا به حال هر ساله شکایت خود را در ارتباط با تحریم های این کشور در سازمان ملل متحد به رای گیری گذاشته بود که این بار با چنین رای سنگین موافقی روبرو شد.

 

ترجمه از سایت حزب کمونیست روسیه

 

 

 

                        راه توده  433     23 آبان ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت