راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

چپاول ملی

در دوران

تحریم های جهانی

 
 

 

بابک زنجانی، میلیاردر 50 ساله دوران دولت نظامی- امنیتی احمدی نژاد،  سرانجام دراین هفته رفت مجلس تا درباره بدهی 2 و نیم میلیاردی اش به وزارت نفت توضیحاتی بدهد.

بابک زنجانی سال گذشته به بهانه دور زدن تحریم‌های نفتی، فروش نفت در برخی بازارهای جهانی را شروع کرد. بیژن زنگنه وزیر نفت دولت روحانی گفته است که وی دو میلیارد دلار به وزارت نفت بدهکار است؛ اما جلیل جعفری عضو کمیسیون انرژی مجلس، بدهی وی را 2.8 میلیارد دلار اعلام کرده است.

این یک نمونه از چپاول ثروت ملی است، که در جریان تحریم ها صورت گرفت و طبیعی است که او بدون حمایت و همراهی فرماندهان سپاه و دیگر قدرت های پشت صحنه نمی توانست وارد چنین معاملاتی در سطح جهان شود. دوست و همراه او که هر دو را در هواپیمای جت اختصاصی می بینید، همان کسی است که در روزهای سرکوب خونین مردم در دوران پس از کودتای 88 ، کلت به کمر، ترک موتور سیکلت مردم را شکار می کرد.

طبیعی است که این افراد و شبکه هائی که به آنها وصل اند، موافق ادامه تحریم ها باشد و با پایان یافتن آن مخالف، زیرا از دل همین تحریم ها توانستند دست به چنین چپاولی بزنند. احمدی نژاد زمینه تحریم ها را فراهم کرد و امریکا واروپا روی هوا قاپیدند و این انگل ها در داخل کشور چپاول را شروع کردند و شبکه های چماقدار و سرکوبگر را سازمان دادند. پس مانده های همین شبکه ها که قطعا همه آنها نمی دانند چه خبراست و از کجا هدایت می شوند، در راه فرودگاه مهرآباد به طرف روحانی مُهر و لنگه کفش پرتاب کردند، زیرا روحانی عزم لغو تحریم ها را دارد.

بابک زنجانی بیش از ۶۰ شرکت  در دوران احمدی نژاد راه اندازی کرد. از جمله شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم، "اولین بانک سرمایه گذاری اسلامی" درمالزی، سهامدار شرکت هواپیمایی انور ترکیه، مؤسسه مالی اعتباری در امارات و بانک ارزش تاجیکستان است. او همچنین شرکت هایی در دوبی، ترکیه و تاجیکستان دارد.  در یکی ازقطعنامه های تحریم اتحادیه اروپا که از او اسم برده شده ۱۵ شرکت منتسب به او نام برده شده است . زنجانی در مصاحبه ای با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفته است که او ۶۴ شرکت داخلی و خارجی دارد و "هم‌اکنون در ایران و دیگر کشورهای دنیا با ۱۷ هزار نفر پرسنل مشغول ارائه تجارت و خدمات است. زنجانی همچنین مالک و رئیس هیات مدیره باشگاه فوتبال راه‌آهن است. وی رئیس هیئت مدیره هواپیمایی قشم نیز هست.

شاید او مدیر توانائی باشد و یا سازماندهی بزرگ در امور اقتصادی، اما در کدام دولت و کدام کشور و کدام نظام و تحت کدام نظارت و کنترل؟ و آیا چنین وسعت فعالیتی بدون حمایت پنهان بالاترین قدرت ها در نظامی مانند جمهوری اسلامی ممکن بوده و یا هست؟

2 میلیارد و یا 2.8 میلیارد دلار، تنها بخشی از بدهی و ثروت اوست. در کدام کشور دنیا، فردی می تواند در عرض 8 سال به چنین ثروتی دست پیدا کند. یاران او در حاکمیت چه کسانی بودند و همچنان هستند؟ تنها در نظامی که نخست وزیر و رئیس مجلسش را می توانند حصر خانگی کنند و مردم معترض به کودتای انتخاباتی را در کهریزک و خیابانها بکشند، امثال بابک زنجانی و یا خاوری فراری و پناهنده شده در کشور کانادا با 3 میلیارد دلار اختلاس می توانند به اینجا برسند که رسیده اند.

 

 

 

                        راه توده  42    11 مهر ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت