راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پاسخ دولت

دمکراتیک برزیل

به اعتراضات مردم

آذرفریتاش

 
 

 

دبیرکل حزب کمونیست برزیل "رناتو رابلو" مصاحبه ای در باره رویدادهای برزیل کرده و به سئوالاتی که با وی مطرح شده پاسخ داده است. این مصاحبه در چارچوب تظاهرات خیابانی مردم صورت گرفته است.

رناتو در پاسخ به این سئوال که چرا هزاران تن از مردم برزیل علیه رئیس جمهور این کشور اعتراض می کنند گفت:

دولت صدای مردم را باید بشنود و به مردم پاسخ بدهد. دلایل اصلی تظاهرات اخیر ظاهرا ساده است. مبارزه علیه افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز، افزایش هزینه حمل و نقل شهری، علیه سرمایه گذاری های بزرگ در ساخت و ساز استادیوم فوتبال که بخشی از تدارک بازی های المپیک است به خیابان ها آمدند. این تظاهرات نشانه اضطراب اجتماعی بخش عمده جمعیت مرکز شهرهای بزرگ برزیل است. در برزیل یر اثر رشد سریع اقتصادی شهرهای کشور خزنده و سریعا توسعه یافتند. تراکم جمعیت و ناتوانی دولت در تامین نیازهای شهری مردم و اوج گیری مشکلات اجتماعی باعث خشم مردم شده است. بویژه در حاشیه شهرهای بزرگ زندگی دشوارتر است. رویدادهای اخیر که در شهرهای کشور در حال گسترش است هشداری است به دولت. حزب ما به نوبه خود از دولتی حمایت می کند که اقدامات دمکراتیک داشته باشد و پیشرفت اجتماعی را تضمین کند. دولتی که در پیشرفت های اجتماعی گام دارد. دولت کنونی موظف است برای مشکلات جدی شهرها راه حل اساسی و مورد نیاز را جستجو کند. از طرف حزب کمونیست برزیل برنامه ای برای اصلاحات شهری "طرح توسعه و نوسازی انسانی شهرها که برای حل مشکلات شهرهای برزیل که مورد نیاز است " پیشنهاد شده است. البته گام هایی برای رسیدگی به مشکل فوری مسکن که تاثیر مهمی روی مراکز شهری دارد توسط دولت "دیلما روسف" برداشته شده است. این گام ها در چارچوب برنامه "خانه من - خانه زندگی " اتخاذ شده و ما از آن حمایت می کنیم. این برنامه نقش مهمی در تامین هزینه های احداث مسکن دارد. همچنین برنامه دوم پروژهای مختلف برای رسیدگی به مشکلات ساختاری حمل وانتقال در مراکز بزرگ شهری و بویژه پایتخت در جریان است که ما از آن نیز حمایت می کنیم. حمل و نقل عمومی باید جایگزین گسترش استفاده از اتومبیل شود. اکنون مسئله مهم تامین بودجه لازم برای هزینه پروژه های گسترده اجتماعی است. حزب کمونیست برزیل تلاش خود را برای تاثیر گذاری بر جنبش اجتماعی مردم و گفتگو با دولت دمکراتیک و حاکم برای اقدامات اضطراری جهت کاهش هزینه حمل و نقل می کند. هزینه حمل و نقل شهری باید به سود مردم کاهش یابد. حمل ونقل عمومی باید گسترش یابد. در حال حاضر نیروهای ملی و مترقی درکنار دولت برای پاسخ به خواست های مردم در سطح فدرال، ایالتی و شهری باید باهم متحد شوند.

 

 

 

                        راه توده  421     31 مرداد ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت