راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

فیلم را ببینید!

برای سوریه

خواب بازگشت به

1400 سال پیش را دیده اند

عسگر داوودی

 

 

سه تریلی به مقصد عراق در سفر بودند که توسط گروه "جبهه نصر" از شاخه های القاعده است متوقف شده و رانندگان آنها دستگیر و تحت بازجویی قرار می گیرند. بازجوئی از آنها آغاز می شود:
- مسلمانی؟
- شیعه یا سنی؟
....

اوراق شناسائی آنها را بررسی می کنند و سرانجام به دلیل که سنی نیستند هر سه تیرباران می شوند.

نصری ها «سلفی» اند. مسلمانان سنی مذهبی که خود را پیرو «سلف صالح» می‌دانند. آنها معتقدند تنها مرجع متن قرآن و سنت پیامبر باشد و علمای دینی حق اظهارنظر های متفاوت که متناسب با شرایط زمانه باشد را ندارند. در یک کلام به اصلاح طلبی دینی در زمان و مکان مشخص باور ندارند. سنن و قوانین 1400 سال پیش (صدر اسلام) را می خواهند در قرن بیست و یکم پیاده کنند و طرز پیاده کردن آن نیز همان است که با آن سه راننده تریلی کردند. جبهه نصر با جنایاتی که در لیبی مرتکب شد و رسانه های غربی اجازه ندادند مردم جهان بدانند چه جنایاتی در لیبی روی میدهد به بخشی از ارتش القاعده تبدیل شدند و حالا از نیروهای حاضر در جنگ داخلی سوریه اند. انها را القاعده از لیبی و افغانستان به سوریه اعزام کرد. آنها در میان اهل سنت عراق شبکه های نظامی و سازمانی خود را تشکیل داده اند و علاوه بر حضور در سوریه و لیبی، خود را آماده رویدادهای آینده این کشور نیز کرده اند.

تا سال 2008 اعضای القاعده عراق عموما افرادی خارجی بودند که از افغانستان به عراق می رفتند و دست به عملیات انتحاری زدند. آنها به عرب های افغانستان مشهور بودند. القاعده در عراق اکنون ثروتمندترین بخش این سازمان در جهان است.

القاعده در آغاز نقش چندانی در رویدادهای سوریه نداشت، اما به مرور حضورش در سوریه وسیع تر و قوی تر شد و در کنار دیگر گروه های جهادی و تروریستی جنگ سوریه را گسترش دادند.

در ماه های گذشته ضربات نظامی وارده بر آنها توسط ارتش سوریه چنان بوده که غرب و اسرائیل و کشورهای حمایت کننده از جنگ در سوریه، حمله نظامی امریکا و ناتو به سوریه را برای ادامه جنگ در سوریه و تقسیم این کشور ناگزیر می دانند.

در مصر نیز آنها خود را آماده ورود به صحنه کرده بودند که فعلا با سرکوب اخوان المسلمین و قاطعیت ارتش در این زمینه و بویژه حمایت میلیون ها مصری از این اقدام ارتش نتوانستند مصر را تبدیل به سوریه ای دیگر کنند.

"مرگ بر اسراییل" و "مرگ بر آمریکا"ی آنها همطراز است با "مرگ بر شیعه"! و این همان تیغی است که برای جنگ داخلی در ایران تیز می شود.

زندانیان القاعده در کشورهای منطقه خاورمیانه و بویژه شیخ نشین های خلیج فارس و عربستان سعودی به این شرط که به جبهه نصر بپیوندند از زندان آزاد می شوند. حتی به بهانه و توجیه "فرار از زندان". تاکنون فرار اعضای القاعده از زندان های عراق، پاکستان، لیبی و عربستان در ماههای اخیر گزارش شده است.

روزنامه "دیر استاندارد" چاپ کشور اتریش می نویسد: شماری از کشورهای عرب خلیج فارس زندانیان القاعده را مشروط بر آنکه برای جنگ به سوریه بروند، آزاد کرده اند. مرداد ماه امسال روزنامه آلمانی «ویسدوچی الگماینی سایتونگ» اعلام کرد هم اکنون بیش از70 سلفی جهادی آلمانی در صفوف گروه‌های مسلح وابسته به سازمان القاعده در سوریه درحال جنگ اند. رویتر، به نقل از وزارت کشور اسپانیا نوشت که پلیس این کشور شبکه ای را کشف کرده که افراد القاعده را به سوریه منتقل می کرده و تاکنون شمار زیادی از طریق این شبکه به سوریه اعزام شده اند.

ظاهرا و بنا به ادعای جبهه نصر، خلافت اسلامي به مرکزيت پايتخت بني‌اميه، هدف درازمدت اين جبهه است. آنها معروف به تکفیری اند «یا با من باش یا برعلیه من هستی» شعار آنهاست. (نگاه کنید به مواضع روحانیونی امثال مصباح یزدی، شیخ مهدی طائب فرمانده گروه انتحاری "عماریون" در تهران و سخنان شیخ جعفر شجونی که روی دیگر سکه تکفیری هاست. یعنی تکفیری شیعه!)

تکفیری ها هیچ آیین و اعتقادی که مطابقت با اعتقادات آنها نداشته باشد را قبول ندارند و قتل مخالفان خود را جایز می‌دانند. از دید جهادی‌های تکفیری تنها شیعیان یا علوی‌ها یا اسماعیلی‌ها دشمنان آنها نیستند، بلکه بخش قابل توجهی از اهل سنت نیز که پایبند به اعتقادات آنها نباشد دشمن اند واجب القتل!


حالا ببینیم آنها چگونه خدمتگزار سیاست های استراتژیک  امریکا هستند:

 

روزنامه المنار فلسطين نوشته است: شماري از اعضاي کنگره آمريکا درخواست کرده اند که قانون مبارزه با تروريسم در سال 2001 تصویب شده اصلاح و اجازه داده شود واشنگتن براي تعقيب گروههاي تروريستي وابسته به القاعده وارد عملیات نظامی شود.

و این یعنی زمینه سازی القاعده و گروه های وابسته به آن – نظیر جبهه نصر- برای موزائیکی کردن کشورهای بزرگ منطقه خاورمیانه و در عین حال تقویت بازهم بیشتر اسرائیل و تبدیل آن به قدرت مطلق نظامی در منطقه.

جان مک کن نماینده حزب جمهوری خواه در سنای امریکا از حامیان تصویب این پیشنهاد و تبدیل آن به قانون است! او اکنون طرفدار قاطع حملات نظامی به سوريه با هواپيماهاي بدون سرنشين است. او دولت و ارتش سوریه را با انگشت اشاره نشان میدهد و از آن مضحک تر این که مقابله با عملیات جبهه النصره در سوریه را نیز بعنوان ضرورت بمباران هوائی سوریه ذکر می کند.

فیلم تیرباران سه راننده تریلی را می توانید از اینجا ببینید.

(از آنجا که این فیلم باحتمال زیاد از روی شبکه یوتیوب حذف می شود و نسخه های دیگری جانشین آن می شود، در صورت حذف شدن نسخه ای که من آن را معرفی کرده ام، خود نیز میتوانید نسخه های مشابه را روی این شبکه یافته و ببینید.

http://activeast.wordpress.com/2013/08/26/syrie-un-autre-false-flag-de-laxe-du-mal

 

 

 

                        راه توده  42    7 شهریور ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت