راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بیانیه حزب کمونیست روسیه

از کرملین

 می خواهیم

در کنار سوریه

باقی ماند

آزاده اسفندیاری

 
 

 

سرانجام، کنگره آمریکا مجوز دخالت نظامی ارتش این کشور، در جمهوری متحد عربی  سوریه را به رییس جمهور "اوباما" ابلاغ کرد . با این تصمیم کنگره، دولت ایالات متحده آمریکا می تواند از تاریخ صدور آن، به طورعلنی به نیروهای مخالف سوریه آموزش نظامی داده و سلاح های مورد نیاز آنان را تامین کرده و منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه را اعمال کند . این عمل به  معنی عقیم کردن نیروی هوایی سوریه و بمباران پایگاه های نظامی و تاسیسات دفاعی آن کشور می باشد. ( کاری که در مورد یوگسلاوی ، عراق و لیبی صورت گرفت ) .

در ارتباط با چراغ سبز کنگره ایالات متحده آمریکا به دولت این کشور برای دخالت مستقیم در کشور سوریه حزب کمونیست روسیه در محکوم کردن این مجوز بیانیه زیر را منتشر کرد:

 

پس ازگذشت بیش دو سال انتظار آمریکا و متحدین نظامی این کشور، تلاش برای سرنگونی دولت بشار اسد به سر انجام مطلوب آنان نرسیده است. مداخله گران بر این تصور بودند که با آموزش و مسلح کردن تعداد بی شماری مزدور از کشورهای مختلف جهان به نام "اسلام گرایی" به پیروزی برق آسایی دست خواهند یافت و نیازی به دخالت مستقیم نظامی آن ها نخواهد بود. خنثی کردن دخالت های آشکار و پنهان نظامی کشورهای  تجاوز گر در امور سوریه که تا به حال  با مقاومت حکومت و ارتش و مردم این کشور و هم پیمانان جهانی آن در دفاع از سرزمین خود توام بوده است، آنان را به اندیشه دخالت مستقیم نظامی  در یک کشور مستقل دیگر جهان انداخته است.

در ماه های اخیر ارتش سوریه توانسته است پیروزی های قابل توجهی جهت پاکسازی گروه های جنایتکار مدعی  " انقلاب " و " آزادی " به دست بیاورد. بازتاب این پیروزی ها را حتی می توان از زبان رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا ژنرال "مارتین دمیسی" شنید که صراحتا اعلام کرد نیروهای "اپوزیسیون" سوریه قادر به سرنگونی حکومت بشار اسد نخواهند بود.

در نگاهی دیگر، تصمیم کنگره آمریکا مبنی بر دادن مجوز به دولت این کشور برای دخالت نظامی در سوریه، نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد در صادرکردن قطعنامه مشترک با توافق کلیه اعضا و اجرای جمعی آن است. آمریکا همواره نشان داده است که خود را مقید به مواضع انسانی و قرار داد های بین المللی نمی داند.

چندی پیش "جان کری" و "سرگی لاورف" وزرای خارجه آمریکا و روسیه در مسکو توافقنامه ای را امضا کردند که بیانگر گزینش راه حل های سیاسی حوادث سوریه بود. گویی این قرارداد ها و قول نامه ها  از دید مقامات آمریکایی باید روی کاغذ اعتبار داشته باشند . 

علیرغم ادعای دولت آمریکا مبنی بر محدود کردن بوجه های دولتی از آن جمله کم کردن بودجه های نظامی آن کشور به علت بحران های اقتصادی و مالی، هزینه کردن تشدید لشگر کشی به سوریه چه معنایی خواهد داشت. امر روشنی است که تصمیم گیرندگان در ایالات متحده آمریکا نه کاخ سفید نشینان که نیروهایی هستند فرا ملیتی و فرا حکومتی .

بنا برعزم و اراده  نیروهای فراملیتی،برای پیش برد برنامه "خاورمیانه بزرگ" باید همه مرزها  درنوردیده شوند تا حلقه های بردگی را بر گردن  چین قدرتمند و روسیه مملو از منابع طبیعی بیاندازند! در این مسیر چه مقدار خون ملت ها و حتی خون شهروندان آمریکایی ریخته شود آنان را باکی و پروایی نخواهد بود. دولت ایالات متحده آمریکا با همه مشکلات داخلی خود باید از سیاست های نیروهای فرا ملیتی تبعیت کند .

حزب کمونیست روسیه از وزارت خارجه روسیه می خواهد تا سیاست های فعال ترو تهاجمی تری را جهت حل معضل سوریه از طریق مسالمت آمیز در پیش بگیرد. ما از دولت روسیه می خواهیم که از ارایه هر گونه کمک های سیاسی ، اقتصادی ونظامی به مردم سوریه دریغ نورزد. حکومت ما بر اساس قرار داد دوستی منعقده بین اتحاد شوروی در ماه اکتبر سال 1980 با حکوکت سوریه موظف به پشتبانی همه جانبه از آن کشور است . کشورسوریه یکی از معدود کشورهای باقی مانده  در منطقه استراتژیک جهانی است که با ما پیمان دوستی و همکاری متقابل  دارد. امپریالیسم آمریکا تبهکارانه کشور دوست و هم پیمان روسیه را به تلی از خاک تبدیل کرده است. تروریست های حمایت شده از طرف جهان خواران ، بخش وسیعی از ساختار صنعتی و کشاورزی این کشور مستقل را نابود کرده اند و مردم این کشور به وضعیتی فجیع و غیر انسانی گرفتار آمده اند . ما وظیفه داریم تا از استقلال این کشور دوست و داشتن زندگی شرفتمندانه برای مردم آن دفاع کنیم .

 

 

 

                        راه توده  418     10 مرداد ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت