راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

رئیس جمهور شدن احمدی نژاد، کودتای 88 و رد صلاحیت هاشمی

3 نشانه تاریخی نفوذ

انگلیس و اسرائیل در بیت خامنه ای

توطئه چهارم با پیش انداختن سعید جلیلی تدارک دیده شده است

 
 

 

"دن شوفتان"، رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی دانشگاه "حیفا" در اسراییل در گفتگویی با‌‌ بی بی سی فارسی از رفتن احمدی نژاد اظهار تاسف کرده و می‌گوید:

"احمدی نژاد چهره زشت رژیم ایران است. بنابراین از نظر اسرائیل او برای نشان دادن ماهیت رژیم به افرادی که شاید ساده لوح باشند بسیار مفید بود."

او می‌افزاید: "اگر شخص باهوش تری جای او بود اما همچنان به ساخت بمب اتمی ادامه می‌داد، از تروریسم در دنیا حمایت و با مردمش وحشیانه برخورد می‌کرد، کار ما برای متقاعد کردن افکار عمومی جهان سخت تر می‌شد. اما احمدی نژاد کار ما را راحت کرد. بنابراین ما به نوعی از پایان دوره رئیس جمهوری او متاسفیم."

این نخستین بار نیست که مقامات اسراییلی از اینکه رفتار و حرکات احمدی نژاد در هشت سال گذشته بسود اسراییل تمام شد سخن می‌گویند. مقامات فلسطینی نیز بارها سخنان احمدی نژاد را به زیان فلسطینی‌‌ها اعلام کردند چنانکه به گزارش فارس محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از محمود احمدی نژاد خواست تا کمتر درباره نابودی اسرائیل صحبت کند زیرا این سخنان، ضمن تضعیف مواضع فلسطینیان موجب تقویت اسراییل می‌شود. (2/08/2013)

آیا مواضع احمدی نژاد در این هشت ساله همان مواضع آقای خامنه‌ای و دیپلماسی به اصطلاح "تهاجمی" وی نبود؟

آقای خامنه‌ای خود نگفت که نظراتش به احمدی نژاد نزدیکتر است؟

در واقع این مواضع و نظرات و سیاست‌‌های آیت الله خامنه‌ای بود و هست که بسود اسراییل و غرب تمام شده است. کودتا علیه میرحسین موسوی به همان اندازه که به زیان مردم و اقتصاد و استقلال و آینده ایران تمام شد و چهار سال دیگر دولت احمدی نژاد را به کشور ما تحمیل کرد، بسود غرب و اسراییل بود. آقای خامنه‌ای در این کودتا مسئولیت درجه اول را داشت. فرار به جلو و مقاومت در برابر این کودتا را "فتنه انگلیسی" معرفی کردن هیچ تغییر در قضاوت واقعی در باره ماهیت آن کودتا و نتیجه سیاست های آقای خامنه ای نمی دهد.

پیش از آن نیز مسئولیت روی کار آمدن احمدی نژاد بطور عمده با آیت الله خامنه‌ای است، همچنان که اگر جلیلی به جای احمدی نژاد به مردم تحمیل شود تقصیر با ایشان است.

نگرانی در اینجاست که حسن روحانی نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری و محمد هاشمی برادر اکبر هاشمی رفسنجانی، هر دو در دو گفتگو و مصاحبه رسمی و جداگانه به صراحت اعلام کرده اند که ماه ها قبل از برگزاری انتخابات 1384 سفیر انگلستان در ایران از پیروزی احمدی نژاد در آن انتخابات خبر داده بودند. محمد هاشمی می‌گوید : "شش ماه پیش از انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری سفیر وقت انگلیس در جایی عنوان کرده بود که شخصی بنام محمود احمدی نژاد به عنوان رییس جمهوری جانشین محمد خاتمی می‌شود. این ادعا که اگر لازم باشد، مدارکش را هم منتشر می‌کنیم نشان می‌دهد که ریاست احمدی نژاد در دولت نتیجه انقلاب مخملی دشمنان بود تا آنها با کمترین هزینه و بدون اینکه بخواهند خود را درگیر جنگ و تنش‌‌های جهانی کنند، به خواسته‌‌های خصمانه خود دست یافته اند." (جمهوریت- خرداد 1388)

حسن روحانی نیز در سخنرانی در دانشکده حقوق بهشتی گفت: "انگلیسی‌ها در سال 84 به ما ‌گفتند شهردار تهران (احمدی نژاد) رئیس‌جمهور بعدی شما خواهد بود در حالی که ما فکر می‌کردیم هاشمی رأی می‌آورد." (پیک نت - 18 اردیبهشت 92)

در جریان انتخابات 88 نیز وزارت خارجه انگلستان در اسفند 87 یعنی چهارماه پیش از برگزاری انتخابات، کودتا را پیش بینی کرده و سایت وزارت خارجه آن کشور چنین هشدار می‌دهد:‌

"در ژوئن 2009 در ایران انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود. با توجه به نزدیکی زمان مزبور لازم است اتباع انگلیس آماده اقدامات پیشگیرانه در اماکن عمومی شهرهای اصلی باشند، چرا که امکان برگزاری تظاهرات ناگهانی و احتمالاً خشونت آمیز و حتی شورش‌‌های عمومی به طور قابل ملاحظه‌ای وجود دارد." (پیک نت - اول اسفند 1387)

با توجه به نقش بیت رهبری در پیروزی احمدی نژاد و همچنین کودتا علیه موسوی این پرسش مطرح می‌شود که انگلستان تا چه اندازه در بیت رهبری نفوذ دارد که ماه‌‌ها پیش از پیروز انتخابات 1384 و از کودتای 1388 خبر دارد؟ در واقع مشکل فراتر از احمدی نژاد و این واقعیت است که آنچه احمدی نژاد طی هشت سال گذشته انجام داد بسود اسراییل و غرب بود. فراتر از آن است که احمدی نژاد ایران را کشاند به شورای امنیت سازمان ملل و سرنوشت آن را به امریکا سپرد، مسئله آنست که خود رهبر و بیت رهبری همراه و زیر نفوذ باندی قرار دارند که به زیان منافع ملی ایران عمل می‌کند. پیوندهای دیرین رهبر با انجمن حجتیه و قرار دادن "جواد مادرشاهی" یکی از سران معدود این انجمن بعنوان مسئولیت اطلاعات بیت رهبری زمینه نفوذ انگلستان در بیت و هدایت امور بسود منافع غرب و اسراییل را بوجود آورد. مادرشاهی همان کسی بود که درسال 1362 بعنوان مشاور امنیتی خامنه‌ای رییس جمهور وقت پرونده غیرقانونی کردن حزب توده ایران را در سفر محرمانه به پاکستان از انگلستان تحویل گرفت و موفق شد انقلاب را از پشتیبانی یکی از جدی ترین مدافع آن محروم کند.

بیت رهبری اکنون دست این مجموعه است و تا بحال در سه انتخاب توانسته ضربه خود را به مردم ایران وارد کند. سال 84 با تحمیل احمدی نژاد، سال 88 با کودتا علیه میرحسین موسوی و سال 92 با رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی و اکنون فشار به خانواده آقای خمینی. ادعاهای آقای خامنه ای در مورد "مقاومت" و امریکا ستیزی و غرب ستیزی او تنها سرپوشی است بر واقعیت نفوذ غرب و اسراییل در تمام اجزای بیت او و تحمیل کردن سیاست‌‌هایی که تا به امروز به زیان مردم ایران و نیروهای مدافع و پشتیبان انقلاب تمام شده است.

 

 

 

                        راه توده  409     9 خرداد ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت