راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نامه ها و پیام های خوانندگان

و پاسخ های راه توده

 

 

 

م. فهیم. (ایران) سلام - مهر و نشان هر حزب و جریان سیاسی در گرو درک درست و تحلیل واقعی از تحولات جامعه و تعیین درست ترین سیاست هاست. نظرات رفقای راه توده بدرستی راهگشا و منسجم است. من ساکن یکی از شهرهای بزرگ ایران هستم و با تعدادی از رفقای قدیمی در تماس هستم. همه اینطور فکر می کنیم که منشا هیاهو علیه راه توده, نه دعواهای خانگی که اختلاف در مواضع سیاسی و نهایتا طبقاتی ست. رفقای عزیز. این راه مهم را با بردباری طی خواهیم کرد. تندرستی برایتان میخواهم.
شادی و نوروزی خجسته.
راه توده- با درود و سپاس فراوان. ما هم سال خوبی برای شما و دوستانی که با هم تماس دارید را داریم. اسم شهر محل اقامت شما را بدلائل روشن حذف کردیم و نام شما را نیز اندکی تغییر دادیم که تصور می کنیم دلیل آن قابل درک باشد.

 
---------------------------

امید- معلوم است که چرا کنگره ششم از ورود به بحث درباره اختلاف میان علی خامنه‌ای و محمود احمدی نژاد اجتناب کرد. بررسی این اختلاف نشان می‌دهد که اولا برخلاف ادعای کنگره ولی فقیه تعیین کننده نیست، بلکه همانطور که راه توده از بیست سال پیش بر آن پای فشرده ولی فقیه نیز متکی به تناسب نیروهاست و این تناسب نیروهاست که باید تغییر داده شود نه اینکه بر روی ولی فقیه متمرکز شویم.

 راه توده- دوست گرامی! از پیام شما، چند خط بالا را انتخاب کردیم و تصور نمی کنیم انتشار بقیه آن دردی را درمان کند. موفق باشید.

----------------

داوود آذرفر- برای پیش برد جنبش مبارزه کنید .

 

راه توده- با پیام کوتاه شما موافقیم، به این شرط که فعل "کنید" را تبدیل کنید به "کنیم"!

 

----------------

ابرقو- در کمال تأسف شاهدیم که طی سی سال گذشته، نه تنها‪ لطمات ناشی از فاجعه‪ یورش‪ جمهوری‪ اسلامی‪ به‪ حزب‪ توده‪ ایران همچنان در مهاجرت به نوع‪ دیگری ادامه یافته، بلکه اکنون‪ شریفترین‪ فرزندان‪ حزب، به دست خود حزب، هدف انگهایی چون «مشکوک»، «عامل‪ رژیم»، «وابسته‪ به‪ وزارت‪ اطلاعات»، «بریده» و دیگر برچسبهای سخیف از این نوع، قرار داده میشوند. راه توده! چرا چنین کردی که حالا کفگیرت به ته دیگ بخورد؟

راه توده- آقائی که با نام "ابرقو" این پیام را برای ما ارسال داشته اند، ظاهرا آدرس را عوضی داده اند. یک جمله در طول 20 سال انتشار راه توده پیدا کنید که به یک توده ای سابق و یا توده ای معتقد به حزب صفات و القاب بالا را داده باشد.

---------------------

علی راد - لطفا و در صورت امکان ادرس صفحه فیسبوک "امیر" نویسنده سر مقاله اقتباسی اخیر بنام شطرنج سیاسی ایران را برایم از طریق ایمیل یا صفحه فیس بوکم ارسال کنید .باسپاس

 

راه توده- دوست گرامی! لینک مورد درخواست شما در پایان مقاله ایشان هم در فیسبوک راه توده و هم در سایت راه توده قید شده است. دوباره و با مراجعه فرمائید، حتما خواهید دید.

--------------------

تقی طاهری- سلام به رفقا!  از سال های دور (بیش ازیک دهه) با تحلیل های بی نظیرشما آشنا شدم. افتخارتوده ای بودنم را به شما مدیونم. (اکثریتی بودم.) روزهای دوشنبه که تحلیل های شما بیرون می آید برای اینجانب مهمتر از روزهای دیگرهفته است. این تحلیل ها را بصورت ایمیل و یا چاپی به چند نفری می رسانم. بسیار خرسندم به عرض برسانم که در اثرهمین اطلاع رسانی ها با یکی از رفقای سالمند توده ای آشنا شدم.

آن رفیق سالمند توده ای که اخیرا سفر کوتاهی به خارج از کشور داشته و بازگشته اند به من گفتند که توانسته اند با آقای "..." شاعر دیدار کنند و در این دیدار با ایشان مشورتی هم داشته باشند. این مشورت برای سپردن مدارکی حزبی به حزب توده ایران بوده است. آقای ... شاعر توصیه می کنند این مدارک را به آقای خدائی سردبیر راه توده برسانند .

رفقا، اکنون که برای دیدار کوتاه سه هفته ای به یکی ازکشورهای اروپائی آمده ام این امکان برایم فراهم شده که با شما تماس بگیرم. خیلی دلم می خواهد کمکی هرچند ناقابل به راه توده بنمایم. لیکن جوامنیتی حاکم بر ایران تاکنون این اجازه را به اینجانب نداده است. شاید هم به این دلیل که مدتی هم مهمان آقایان بودم. امیدوارم تا زمانی که اینجاهستم راهی برای کمک پیدا کنم.

از زحمت های بیدریغ تان بی نهایت سپاسگزارم و دست شما را به گرمی می فشارم وسالی پرازموفقیت برای شما آرزومندم.

درآینده مکاتبات اینجانب با شما به اسم "..." خواهد بود.

 

راه توده- دوست بسیار عزیز و گرامی. ما آن بخش هائی از نامه شما را که می شد منتشر کرد، منتشر کردیم و البته اسامی را هم حذف کردیم. متاسفانه پیام شما به دلیل تعطیلات نوروزی مسئول جمع آوری و ارسال پیام ها دیر دریافت شد. پیام و شماره تلفن و بقیه اطلاعاتی را که داده بودید را در اختیار سردبیر گذاشتیم تا ایشان خود اقدام کنند.

----------------------

رستم رستمیان- درود به رُفقای راه توده،

از تمام زحمات شما این جانب و عده ای از رُفقای دیگر کمال سپاسگزاری را داریم، خسته نباشید، مقاله ها و ترجمه ها روز به روز جالب تر میشوند و افشاگری ها همانطور که زنده یاد رَفیق کیانوری هدایت میکرد هر روز تو دهنی ای به اشخاص بی مسئولیت میزند، عید نوروز و سال جدید را صمیمانه تبریک میگویم، در زیر لینکی را خدمتتان میفرستم که شاید برای ۱۸ اُردیبهشت روز شهادت زنده یاد وارتان سالاخانیان مورد استفاده قرار گیرد۰ پیروز باشید

 

درد و رنج تازیانه چند روزی بیش نیست

راز دار خلق اگر باشی، همیشه زندهای

 

دکلمۀ شعر «مرگ وارتان سالاخانیان» سرودۀ «احمد شاملو» را با صدای شاعر بشنوید

 

http://www.parand.se/ra-vartan.htm

 

راه توده- ما هم نوروز را به شما تبریک گفته و بابت صمیمیتی که ابراز فرموده اید نیز سپاسگزاریم. راهی که طی می شود تنها به کوشش و همیاری و همکاری همه توده ای های معتقد به مشی توده ای می تواند به سر منزل برسد. برای همه رفقای دیگری که با آنها  در ارتباط هستید نیز سلام و تبریک نوروزی داریم.

----------------

بهنام - با سلام و درود فراوان و تبریک سال نو.

رفقا پیروزی راه مشترکمان در سال جدید 92 ارزوی قلبی ما ستمدیدگان است.

جهت پیوستن به صف مبارزان ضد امپریالیسم در راه توده چه شرایطی لازم است؟ چگونه میتوانم با شما و حزب کار کنم؟

منتظر ایمیل شما هستم

درود بر راه توده

 

بهنام  تبریز

راه توده- دوست گرامی بهنام. ما هم سال نو را به شما تبریک می گوئیم و از ارتباط شما با راه توده نیز خرسندیم. همین ارتباط و مطلع ساختن ما از آنچه در تبریز و یا هر کجای دیگر ایران می بینید و می شنوید خود مهم ترین فعالیت و ارتباط است. برای مطالعه بیشتر نیز می توانید به آرشیو راه توده و یا به فیسبوک آرشیو راه توده مراجعه کنید.

منتظر پیام ها و خبرهای شما هستیم . موفق باشید

----------------------

منصور بهمنی- عید نوروز بر شما مبارک و خسته نباشید.

زمستان 1390 کتابی تحت عنوان "دکترین شوک، ظهور سرمایه داری فاجعه"در ایران ترجمه و چاپ شده است. نویسنده کتاب خانم کانادایی به نام نائومی کلاین است.کتاب به چاپ سوم رسیده است.

کتاب جالب و خواندنی و متکی بر مجموعه وسیعی از مستندات است. به کسانی که مایل به درک نئولیبرالیسم و اولین آزمایشگاه آن در دهه هفتاد در کشورهای جنوبی آمریکای لاتین ، یعنی شیلی، برزیل و آرژانتین هستند، خواندن این کتاب توصیه میشود. با خواندن این کتاب ماهیت کودتای 88 علیه میرحسین موسوی نیز قابل درک تر میشود. خانم کلاین در هر بخش از کتاب بارها برای اینکه ذهن خواننده از انگیزه اصلی منحرف نشود، به ریشه اصلی جنایات، یعنی طرح تحمیل سرمایه داری ناب به آمریکای لاتین و شناساندن صاحبان منافعی که در پس طرح مزبور قرار دارد، می پردازد.

ما حصل این اقدامات در سه کشور مزبو، به وجود آمدن سه کشور پیشرفته سرمایه داری با حذف عدالت اجتماعی است که میتوان آنرا با کوبای در محاصره امپریالیسم مقایسه کرد. در عین حال نشان داده شده که سرکوب آزادی ها، شکنجه  و اعدام ها هدف نهایی هیچ حکومتی نیست  و وقتی سرمایه داری ناب پا برجا شد و پایه آن محکم شد، دولت های نسبتاً دموکرات سر کار می آیند چون از آن پس جایگاهش چنان مستحکم شده که از این دموکراسی آسیبی نخواهند دید. امری که شاید در ایران با تثبیت سیتم اقتصادی مورد نظر تحقق یابد. توصیه میشود این کتاب را معرفی کنید.

 

راه توده- دوست گرامی بهمنی- کتاب مورد نظر شما با همت یکی از رفقا در ایران،  به راه توده نیز رسیده و دست به دست می گردد و درحال مطالعه آن هستند. یادداشت و معرفی شما را هم عینا برای آگاهی دیگران منتشر کردیم. موفق باشید.

--------------------------

 

MHR-  با سلام

لطفا لینک مربوط به "نامه سرگشاده بنام کنگره..." را  اصلاح فرمائید. این لینک روی یک مطلب دیگر باز می شود.

 

راه توده- از توجه و دقت شما سپاسگزاریم و این لینک خیلی زود تصحیح شد و روی مطلب اصلی قرار گرفت.

 

------------

سعید سلطانی- با سلام به شما

 

Lotfan in page ke dar morede hemayat az heivanat dar Iran ast ro be hamegan moarefi konid ta mahiat in regim jenayatkar baraye hamegan bishtar ashna shavad ke be jay hemayat az heyvanat,anha ra ghatle am mikonad.Please visit this page on Facebook made it to support Animals in

 

https://www.facebook.com/pages/Animal-Cruelty-in-

 

راه توده- با آن که انتشار چنین پیام هائی در این صفحه معمول نبوده، پیام شما را منتشر کردیم، اما خواهش می کنیم از این پس به لاتین پیام ننویسید!

 

فرشاد زاده نور- با سلام من فرشاد هستم. پدرم از اعضای حزب بود که در ساله ۶۲ دستگیر شد و اینک خودم به همراه همسر و ۲ فرزندم در شهر کایسری ترکیه پناهجو هستیم. چون که من هم به لحاظه داشتن مشکلات سیاسی از طرف اطلاعات تحت تعقیب هستم، لذا با توجه به اینکه من هم جز خانواده ستمدیده حزب هستم از شما تقاضا دارم به بنده کمک کرده تا از این کشور خارج شوم .

با سپاس

راه توده- دوست گرامی. از ما چه کاری بر می آید؟ لطف کرده و بنویسید تا اگر از دستمان ساخته است اقدام کنیم.

 

ب . م  خمیران - آدرس وبلاگ مترجم کتاب "دماغ شاه" نوشته "محمد علی افراشته" را برایتان ارسال می کنم تا برای علاقمندان به مطالعه این اثر آن را منتشر کنید.

mosaee.blogfa.com 

 

راه توده- این خوانندگان و این هم لینکی که ارسال فرموده اید. ضمنا، برای اطلاع می نویسیم که مجموعه‌ای از آثار محمد علی افراشته را شاعر و روزنامه نگار و همکار افراشته "نصرت الله نوح" منتشر کرده است که اگر اطلاعات کافی و کامل را در باره آن دراختیار ندارید، بفرمائید تا مشخصات آن را برایتان بنویسم تا روی فیسبوک ها و وبلاگی که آدرس آن را داده اید اعلام شود.

 

محمود- با درود به شما. من حاضر به هرگونه همکاری برای شما هستم. خواهش می کنم من را در لیست اشتراک راه توده قرار بدهید.

 

راه توده- دوست عزیز، هر کس که راه توده را می خواند مشترک راه توده است. با پرداخت و یا بدون پرداخت آبونمان. ضمنا راه توده فیسبوک هم دارد که شما از آن طریق هم می توانید مطالب این هفته نامه را بخوانید. درباره همکاری نیز همانطور که در پاسخ به یک پیام دیگر در بالا نوشتیم، مطالعه راه توده و مطلع کردن ما از اخبار و رویدادهای پیرامون خودتان بهترین همکاری است. همین اطلاعات و اخبار است که ما را هر چه بیشتر با اقشار و رویدادهای جامعه آشنا کرده و اجازه تحلیل دقیق تر اوضاع کشور را میدهد. موفق باشید.

 

حسن-  با سلام

 در عجبم از اشاراتی که آقای سایه در ذکر خاطراتشان از خسرو روزبه کرده اند. منظورم دوران پنهان بودن روزبه در خانه آقای سایه است.

 

راه توده- دوست گرامی! توصیه می کنیم کتاب را تهیه کرده و با دقت هر دو جلد را بخوانید و پس از آن بر سکوی قضاوت بنشینید! تاکید می کنیم: با دقت بخوانید. حتی همین بخش مربوط به روزبه را نه یکبار که چند بار.

--------------- 

یک خواهش

 

از همه دوستانی که به لاتین پیام می نویسند خواهش می کنیم پیام لاتین خود را پیش از ارسال از طریق برنامه "به نویس" که لینک آن را در ادامه منتشر می کنیم استفاده کرده و تبدیل به فارسی کنند.

 

http://www.behnevis.com/

 

 

 

                        راه توده  402     22 اسفند ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت