راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بحث دو نفره

درباره یادمانده ها

در فیسبوک راه توده

 
 

Kaveh Ahanghar

 

آقای خدائی به نظرمن خاطره نویسی های اینچنینی اگر واقعیت داشته باشه فقط تف سر بالاست و خوراک تبلیغاتی خوبی برای دشمنان طبقاتی ما.لطفأ اگر ممکن است مزایای این خاطرات را(بالاخص ماجرای کفش) توضیح دهید،ممنون میشوم.

در تاریخ ‏آوریل 13‏ و ساعت ‏16:48‏ • پسندیدم

 

Hag Amir

 

آقای کاوه آهنگر عزیز ! مزایای خاطره نویسی مانند مزایای تاریخ نگاری ، زندگینامه نویسی ، اتو بیوگرافی و سفرنامه نویسی و غیره بدیهی و برهمگان روشن است شما بفرمائید معایبش چیست ؟ یعنی چه که اگر واقعیت داشته باشه تف سربالا و خوراک تبلیغاتی برای دشمنان طبقاتی است ؟ یعنی اگر واقعیت نداشته باشد آنوقت تف سرپایین است و تبلیغ علیه دشمنان طبقاتی ؟!

در تاریخ ‏آوریل 13‏ و ساعت ‏18:20‏ • پسندیدم • 2 

 

Kaveh Ahanghar Hag Amir:

 

خاطره نویسی هایی در این سبک قطعأ نه ابژکتیو هستند و نه ارزش علمی دارند. حزب تودهٔ ایران مشوق چنین سبکی نمیتواند باشد. ضمنأ یادآور میشوم که پایین آوردن سطح بحث با شیوهٔ نوشتاری شما شیوهٔ توده ای نیست.

در تاریخ ‏آوریل 14‏ و ساعت ‏02:20‏ • پسندیدم       

 

Hag Amir

 

لطفا" چند نمونه خاطره نویسی ابژکتیو را نام ببرید. در ضمن بفرمائید از کی دروغگو خواندن یک توده ای جز ادبیات توده ای محسوب می شود و حمایت از او شیوه ی غیر توده ای شده است ؟

در تاریخ ‏آوریل 14‏ و ساعت ‏08:01‏ • ویرایش شده • پسندیدم

•       

 

Kaveh Ahanghar Hag Amir:

 

.خاطره نویسی که همراه با فیلمبرداری(بدون دستکاری) باشه و در آن شخص نگارنده \ تهیه کننده نوترال بوده و فقط گزارش وقایع را از همهٔ زوایا و بدون دخل و تصرف و تفسیر ارائه دهد میتواند ابژکتیو باشد.

۲.شما از کدام قسمت نوشتهٔ من دروغگو خواندن کسی را استخراج کرده اید؟ (چه برسد به یک توده ای)

۳.تعصب ورزی شیوهٔ توده ای نیست.توده ایها به مانند همهٔ انسانها جایزالخطا هستند و تذکر خطا ها نباید با عصبیت پاسخ داده شوند.

۴."خاطره نویسی ها" در انتشارات حزب جایی نداشته اند.راه توده خود را هوادار سبک مرکزیت حزب (تا زمان دستگیری ها) میداند. ممنون میشوم چند نمونه از خاطره نویسی های چاپ حزب تا آن زمان را معرفی کنید.

۵.حزب تودهٔ ایران یک حزب مخفی و تحت ضرب نیروهای امنیتی رژیم است،درز هرگونه اطلاعات درون حزبی ـ اگرچه بسیار کوچک و حتی سوخته ـ اصلأ قابل قبول نیست. نوشته های منسوب به آقای خدایی مملو از مطالبی است که میتوانند برای ضربه زدن به حزب و جنبش کمونیستی ایران مورد سوء استفاده قرار گیرد.

۶.شما اگر فکر میکنید که آن خاطرات کمک به جنبش انقلابی مردم ما است، لطفأ بگوئید چگونه؟

ممنون میشوم از پاسخهای شما و آقای خدائی.

در تاریخ ‏آوریل 14‏ و ساعت ‏20:15‏ • پسندیدم       

 

Hag Amir

شما به سوالات من پاسخ نمی دهید فقط با ذکرمطالب کلی به ابهامات من می افزائید . خاطره نویسی با فیلمبرداری یعنی چه ؟ چند نمونه را معرفی کنید تا به اطلاعات ناقص بنده افزوده شود . خاطرات رفیق به آذین یا رفیق عمویی یا رفیق کیانوری یا خاطرات افسران توده ای یا همین خاطرات جدید آقای هوشنگ ابتهاج خاطرات ابژکتیو اند یا سوبژکتیو !؟ تفاوت و معیار تشخیص این دو چیست ؟ خلاصه ممکن است چند نمونه از خاطره نویسی ابژکتیو را نام ببرید ؟

در تاریخ ‏آوریل 14‏ و ساعت ‏20:36‏ • پسندیدم • 1

•       

 

Kaveh Ahanghar

 

.در عالم سیاست خاطره نویسی ابژکتیو ندیده ام. از دوستانم هستند کسانی که جهانگردی میکنند و وقایع روز را به قلم میکشند وفیلم وتصویرمیگیرند،تفسیر و نتیجه گیری هم در کارشان نیست.آنها هیچ سود و زیانی متوجه شان نیست و مخاطبشان بر حسب سلیقهٔ خود قضاوت میکند.

...دیدن بیشتر

در تاریخ ‏آوریل 14‏ و ساعت ‏22:13‏ • پسندیدم       

 

Hag Amir

 

اجازه بدهید نگاهی به پاسخ های مشخص تان بیندازیم . نوشته بودید خاطره نویسی هایی در

این سبک قطعأ ابژکتیو نیستند. وقتی از شما خواستم چند نمونه خاطره نویسی ابژکتیو مثال بیاورید جواب مشخص تان این است که در عالم سیاست خاطره نویسی ابژکتیو ندیده اید . بنابرا...دیدن بیشتر

در تاریخ ‏آوریل 15‏ و ساعت ‏14:02‏ • پسندیدم • 1 

 

Hag Amir

 

نوشته اید حزب تودهٔ ایران یک حزب مخفی و تحت ضرب نیروهای امنیتی رژیم است، درز هرگونه اطلاعات درون حزبی ـ اگرچه بسیار کوچک و حتی سوخته ـ اصلأ قابل قبول نیست. نوشته های منسوب به آقای خدایی مملو از مطالبی است که میتوانند برای ضربه زدن به حزب و جنبش کمونیستی...دیدن بیشتر

در تاریخ ‏آوریل 15‏ و ساعت ‏14:07‏ • پسندیدم • 1

          

 

Kaveh Ahanghar Hag Amir:

 

از پاسخ هایتان ممنونم ولی بد نیست مواردی را که ذکر کرده اید کمی بشکافیم.

در مورد خاطره نویسی ها:

۱. بله خاطرات منسوب به آقای خدائی با اهداف مشخص سیاسی نوشته شده و منافع خاصی را پیگیری میکند. در نتیجه نمیتواند ابژکتیو باشد.

۲.خاطره نویسی که به ...دیدن بیشتر

در تاریخ ‏آوریل 18‏ و ساعت ‏02:04‏ • پسندیدم

 

 

 

                        راه توده  404     5 اردیبهشت ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت