راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سخنان خاتمی درسفر به کرمانشاه

9 سال

بازگردیم به عقب

و دوباره بیاندیشیم!

 

 

در اواخر دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی، بحث درباره تغییر قانون اساسی بالا گرفت. این بحث بصورت مافیائی توسط همانها که بعدا احمدی نژاد را آوردند سر کار دامن زده می شد و هدف آن بود که در بدترین شرایط که توازن قوا به ضرر مردم و جمهوری و به سود ارتجاع و استبداد بود قانون اساسی تغییر کرده و به استبدادی که امروز برقرار است پوشش قانونی و مستند به قانون اساسی تجدید نظر شده بدهند.

در همان حال که اصلاحات رو به عقب نشینی بود و ضد اصلاحات تجدید قوا و تجدید آرایش کرده با نام "اصولگرا" در حال قبضه قدرت بود، عده ای در داخل و جمع بیشتر از خارج کشور، تصور کرده بودند زمان تهاجم است و نه حفظ آنچه در دولت خاتمی و دوران اصلاحات بدست آمده؛ و به همین دلیل شعار عبور از جمهوری اسلامی را شروع کرده بودند که تردید نیست، همان ها که عاشورای 88 را با بهانه پاره شدن تصویر خمینی و توهین به امام حسین سازمان دادند، در پشت شعار تحریک آمیز عبور از جمهوری اسلامی بودند. در همین دوران سخت که درک آن، بیش از همه برعهده توده ایها بود، نامه مردم توصیه عجیبی را بصورت انقلابی مطرح کرد. یعنی فراخواندن جبهه مشارکت و بقیه به خروج از حاکمیت و پیوستن به اپوزیسیون ضد ولایت فقیه!

اینها فصول مهمی از دوران 8 ساله ریاست جمهوری محمد خاتمی است که بعنوان بخش مهمی از تاریخ معاصر ایران باید بررسی شود و همه نسبت به آن پاسخگو باشد. از حاکم تا متحد اصلاحات. بنابراین، قصد بازگشائی این دفتر مهم و بررسی رهنمودها و ارزبابی ها و شعارهای اپوزیسیون درآن 8 سال را نداریم، بلکه می خواهیم فیلم یک سخنرانی از محمد خاتمی و تفسیری که برآن نوشته و روی شبکه یوتیوب قرار داده اند را منتشر کنیم.

این سخنان و این فیلم، اکنون که  نزدیک به 9 سال از ریاست احمدی نژاد بر شهرداری تهران و کاخ ریاست جمهوری می گذرد و زخم های بسیاری بر پشت مردم و همه فعالان سیاسی برجای مانده، شنیدن سخنان دلسوزانه خاتمی و تفسیر کودکانه ای که برآن نوشته اند را باید نه یکبار که بارها شنید و خواند. آن تفسیر کودکانه و احساساتی که بر سخنان خاتمی نوشته اند، حرف و نظر یک شخص نیست. بخش مهمی از مهاجرین سیاسی و حتی بخشی از مردم ناراضی در داخل کشور نیز همینگونه می اندشند و تفسیر می کنند و حکومت نیز در آستانه انتخاباتی دیگر و از بیم نقشی که اصلاح طلبان و بویژه چهره ای مانند خاتمی می تواند در این انتخابات بسود اصلاحات انجام بدهد به آن دامن می زند و شاید هم هدایت م یکند.

بخوانید سخنان کودکانه ای که روی اینترنت "لایک" هم میخواهد! و از اکثریت می گوید اما نمی خواهد قبول کند و درک کند که در ایران اکثریت با توده های مردم است و نه با دوستان و همفکرانی که دور هم جمع می شویم. و بشنوید سخنان 9 سال پیش خاتمی را.

 

«دوستان با درود . تمنا میکنم به این فیلم ونه محتوایش رای مثبت و لایک کنید تا بشتر نشان داده بشود .باسپاس . آقای خاتمی از کجا کشف کردید که ملت ایران دمکراسی و سکولاریسیم که اصل زیر بنایی حاکمیت مردم است را نمیخواهد . آیا رفراندومی برپا شده است که دمکراسی و سکولاریسم جزو گزینه هایی آن بوده و مردم ایران آن را انتخاب نکردند و تخواسته اند . با چه پشتوانه ای میگوید ما دمکراسی و سکولاریسم را نمیخواهیم مگر شما صاحب ملت ایران هستید که میگوید ما این و آن را نمیخواهیم .چرا نمیخواهید چون دکان دین کارانی مثل شما تخته میشود. آقای خاتمی شما مطمن هستید که معنی دمکراسی را میدانید . داستان شما مثل مغازه دار گران فروشی است که در کنار مغازه اش یک فروشگاه مدرن و ارزان قیمت میخواهد تاسیس شود و میرود وسط خیابان و میگوید این محل نیاز به یک همچین مغازه منصفی ندارد . چون میدانید اگر این مغازه تاسیس شود .دیگر کسی از شما خرید نمیکند و شما باید دکانتان را جم کنید .... دمکراسی نه مال غرب است نه مال آمریکا . دمکراسی همان حکومت عدالت خواهی است در آن حقوق اکثریت واقلیت رعایت میشود وبهترین روش حکومت داری جهان است که تا به حال انسان ابدا کرده . البته غربی ها در اجرای دمکراسی موفق تر بوده اند .ولی متاسفانه ما ملت ایران بدلیل وجود مفتخوران مفسد و دینکاران یعنی آخوندهای دین فروش مثل شما به دمکراسی دست نیافیم . اما دیگر در این سی سال دست آخوند ها و دینکارانی مثل شما رو شد. و شما را خوب شناختیم . جناب خاتمی فریب ملت به چه قیمتی؟؟؟؟؟ ما انتظار نداریم . شغال وکفتار .شیر بدنیا بیاورد .این فیلم را برای یک عده سبزالهی گذاشتم تا دیگه داستان برای ملت تعریف نکنند . واز کسی که باعث و پایداری این رژیم جنایتکار شده قهرمان دروغین نسازنند . خاتمی با اجازه رهبر ریس جمهور شد و در راستایی آنچه به او ماموریت داده شده بود عمل کرد. هدف از آوردن خاتمی برداشتن تحریمهای گسترده و خاموش کردن آتش خشم مردم و ماست مالی قتلهای زنجیره ای و پاک کردن کثافتکاریی های گسترده خامنه ای و رفسنجانی و نجات نظام از بحرانهای پیش رو و برداشتن تحریمها و بازکردن پایی شرکتهای نفتی خارجی به ایران وآوردن قردادهای نفتی برای رژیم جنایتکار ودزد جمهوری اسلامی و پولدار شدن سران نظام بود و وقتی به او گفته شد بشین سر جات . او هم نشست . گفت من جلوی نظام عقب نشینی کردم و اصولا تقلب در انتخابات سی سال است که در ایران انجام میشود .دوستان اگر موافق حرفهای من هستید به این ویدیو لایک مثبت دهید و اگر با حرفهای من موافق نیستید .دیس لایک کنید .»

 

 

 

                        راه توده  397     30 بهمن ماه 1391

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت