راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

جنایات غزه
و موضع قاطع
رهبر حزب
کمونیست فرانسه

 

پیر لوران دبیر کل حزب کمونیست فرانسه، در مقاله ای که اومانیته - روزنامه حزب کمونیست فرانسه منتشر کرد با حمله شدید به سیاست همسوئی دولت فرانسه با اسرائیل در جریان یورش نظامی به غزه نوشت:

دپیلماسی فرانسه نباید اینگونه ادامه یابد. من هم مانند بسیاری از مردم فرانسه نسبت به سیاست دولت در برابر حمله نظامی اسرائیل به غزه خشمگین هستم. حمله ای که تاکنون حداقل 200 قربانی غیر نظامی و 1089 رخمی برجا گذاشته است.

چرا باید دولت فرانسه به جای در دست گرفتن ابتکار عمل سیاسی به منظور یافتن راه حل صلح آمیز  به حامی استراتژی مرگبار اسرائیل با هدف مشروعیت زدائی از دولت خود گردان فلسطین و تضعیف دولت اتحاد ملی در فلسطین شود؟ هیچ توجیهی در برابر خشونتی که علیه مردم فلسطین این روزها به کار گرفته شد قابل قبول نیست.

دولت اسرائیل باید در برابر آنچه در غزه انجام داده به افکار عمومی جهان پاسخگو باشد و سیاست دولت ما نیز نباید با تاکتیک "بگذار هر کار می خواهند بکنند" باشد. درحالیکه آنچه دو طرف می کنند با هم قابل مقایسه نیست.اسرائیل باید به مرزهای سال 1967 باز گردد، شرق بیت المقدس را بعنوان پایتخت دولت فلسطین بپذیرد و دو طرف تمام قطعنامه های سازمان ملل را رعایت کنند تا بتوان در منطقه دو دولت مستقل اسرائیلی و فلسطینی در کنار هم زندگی کنند.

پیشنهاد مشخص حزب ما اینست که اتحادیه اروپا موافقنامه های خود با اسرائیل را به حال تعلیق در آورد. دولت اسرائیل باید هزینه عمل خود را بپردازد. این لغو موافقتنامه ها تا پایان شهرک سازی باید ادامه یابد. دولت فرانسه علاوه بر به رسمیت شناختن دولت فلسطین باید از ابتکارهای سیاسی دولت خود گردان فلسطین برای صلح با اسرائیل حمایت کند. با این اقدامات است که دیپلماسی فرانسه گامی به جلو بر میدارد. تا زمانی که دولت اسرائیل خود را مصون از مجازات ببیند تهاجم ها و اقداماتی نظیر آنچه اکنون در غزه شاهدیم خواهیم بود. نباید حامیان صلح در فلسطین و اسرائیل تضعیف شوند . در فرانسه نیز ما شیوه های نا سالم توام با خشونت را به بهانه حمایت از فلسطینی ها نمی پذیریم.  من از مردم سراسر فرانسه دعوت میکنم برای عدالت و صلح پایدار بین اسرائیل و فلسطین روز چهار شنبه 16 ژوئیه بسیج شوند.

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  46   26 تیر ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت