راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

انکار ها را باور نکنید

جنگ جهانی در پیش است!

یونگه ولت – ترجمه رضا نافعی

 
 

 

امسال مبارزان جنبش صلح در راهپیمائی های سنتی روز عید پاک  در بیش از 80 شهر آلمان به جنگهای ناتو، تحریک اذهان علیه روسیه و همکاری غرب با فاشیست ها در اوکرائین اعتراض کردند. در این گزارش مستند  برخی از سخنان آنان بازتاب یافته است.

 

 "غرب ،  بیمار  خودشیفته"

سخنان فریدریش مارتین بالزر ( مورخ) در راهپیمائی شهر ماربورگ

 

(...) توسعه طلبی اقتصادی و ایدئولوژی کمونیسم ستیزی غربT  دولت جوان شوروی را با جنگ های تجاوز کارانه و جنگ های داخلی   که غرب به آن دامن میزد درگیر ساخت. در سال 1941 آلمان  با سیاست ضد بلشویکی  و  توسعه طلبانه خود  برای نابود ساختن اتحاد شوروی دست به جنگ زد.

پس از جنگی  که  با تحمیل  قربانی ها و صدماتی قیاس ناپذیر بر اتحاد شوروی به رهائی از فاشیسم  انجامید. آنچه رخ داد قرار پتسدام بود که اجازه نمی داد آلمان فدرال دوباره مسلح  و نظامی شود.    شعار بوخن والد این بود "جنگ دیگر هرگز نه  – احیاء  فاشیسم دیگر هرگز" اما  همه چیز به مسیری دیگر رفت.  برغم  مقاومت  شدید جنبش صلح در سالهای دهه 50.

جنبش مردمی و بسیار گسترده صلح در سالهای دهه 80 قرن بیستم و5  میلیون امضاء  کننده  بیانیه کرفلد علیه تسلیحات، خطر جنگ و استقرار راکت های اتمی علیه شوروی بود. بقول اریک هوبسام ، مورخ بزرگ، پس از عقب نشینی اتحاد شوروی، نقشه جهان عوض شد.  امریکا  که قول داده  بود ناتو را به فراتر از خاک جمهوری دموکراتیک آلمان گسترش ندهد، قول خود را شکست. کشورهائی که در آن زمان اعضای پیمان ورشو بودند امروزعضو ناتو شده اند. آلبانی، بلغارستان، جمهوری دموکراتیک آلمان، لهستان، جمهوری چک، رومانی، مجارستان بر آنها افزوده شدند. کشورهای پری بالتیک یعتنی لیتوانی، لتونی، استونی و نیز کروآسی و  اسلوانی . در لهستان راکت های آمریکائی مستقر می شوند، ظاهرا علیه کشورهای "شرور" ( ایران) . اخیرا ناتو با رزمایش محرمانه با اوکرائین انجام داد. کسی که این تحریکات را نبیند دچار نابینائی تاریخی شده است و قادر به دیدن روسیه نیست. روسیه   محاصره شده است و باید این محاصره را تهدید خود بداند. روسیه تحت رهبری پوتین این خطر را می بیند. این غرب است که به بیماری خود شیفتگی  بی مرز مبتلا شده است.(...)

طبق نظرخواهی های صورت گرفته، برغم جوسازی علیه روسیه، 55 درصد از مردم آلمان با رفتار روسیه تفاهم دارند.

از شانس استفاده کنیم. ما تنها نیستیم. به مرکل ( صدراعظم ) و اشتاین مایر (وزیرخارجه) " دیپلمات های" تزویرگر و آتش بیاران حزب سبز جنگ  طلب و به امپریالیستهای نژاد پرست اعتماد نکنیم. خودمان با هم ، همه با هم،  هرچه زودتر، آتشی را که بطور عمده غرب برافروخته است خاموش سازیم – با مبارزه برای خلع سلاح، برای احترام به حقوق بین المللی در سراسر جهان. اگر نکنیم دیر خواهد شد، برای پیشگیری از آنچه که در 8 ماه مه 1945 وقوع آن را غیر ممکن می دانستیم.

 

"مردم فریبی باید تمام شود "

سخنان خانم اولا یلپکه ( از حزب چپ)   در شهر دوسلدورف

 

در هفنه اخیر پشت سر هم به ارتش آلمان ماموریت داده شده است. پیام روشن است: آمادگی برای شرکت در عملیات جنگی برای سیاست خارجی آلمان  به یک پدیده عادی تبدیل شده است. من بعنوان نماینده فراکسیون حزب چپ نمی توانم نگرانی خود را از این امر بیان نکنم که برای نخستین بار 5 نفر از اعضای فراکسیون این حزب با فرستادن ارتش به عملیات جنگی رای موافق داده اند. منظورم فرستادن یک کشتی آلمانی برای شرکت در از بین بردن سلاح های شیمیائی سوریه است. گرچه فقط 5 رای داده شد، اما همان 5 رای موافق هم زیاد است و من برای آن که حزب چپ یک حزب ضد جنگ و یک حزب خواستار صلح بماند مبارزه خواهم کرد. زیرا من حاضر نیستم جنگ را امری عادی تلقی کنم و من از شما نیز دعوت می کنم  با  عادی شدن آن موافقت نکنید .

دوستان عزیز، من چند هفته پیش کتبا از دولت آلمان پرسیدم به چند تن از جوانان برای عضویت در   ارتش  اطلاعات داده شده است. رقم وحشت انگیز است: در  سال گذشته  در سر کلاس درس مدرسه   به قریب 450 هزار نفر اطلاعات داده شده که چگونه می توانند افسر ارتش شوند. به نزدیک به نیم میلیون نفر " آموزش " داده شده که جنگ یک ضرورت است و کار در ارتش هم ارضاء کننده است و هم مورد ستایش قرار می گیرد. افزون بر این دهها هزار معلم را با همین وعده ها بدام انداخته اند. وزارت جنگ با دست و دلبازی وسائل این نوع آموزش را در مدارس در اختیار می گذارد که ظاهرا سیاسی نیستند ولی تبلیغ برای نظامی گری هستند. هدف این مغزشوئی روشن است: دولت آلمان می خواهد به این وسیله  نسل آینده را متقاعد سازد که جنگ اجتناب ناپذیر است و یا حتی ضروری است. باید به این تحمیق پایان داد. مدرسه محل آموختن است و باید از این پس نیز چنین باشد، مدرسه نباید به جای سرباز گیری برای ارتش تبدیل گردد.(...)

 

" به اتحاد برای آدم کشی در جهان می گوئیم : نه "

سخنان سویم داگدلن ( نماینده حزب چپ در مجلس )  در شهر دویسبورگ:

 

( ...) غرب بارها و بارها اطمینان داده است که ناتو به سوی شرق گسترش داده نخواهد شد. و بارها و بارها ، غرب این قول را زیرپا گذاشت. نخست لهستان، سپس جمهوری چک، و بدنبال آنها مجارستان به عضویت پذیرفته شدند، بعد ناتو با پذیرش کشورهای بالتیک تا مرز روسیه پیش رفت و دست آخر به این فکر افتادند که اوکرائین  و گرجستان را هم  به آن اضافه کنند. روشن است که شکل و شمایل استراتژی دفاعی  از نوعی دیگر است. ناتو نه تنها یک اتحادیه جنگی است، همانطور که در افغانستان و لیبی دیدیم، بلکه وسیله ای برای تشدید اوضاع علیه روسیه نیز هست. اینجاست که ما با صراحت می گوئیم : نه! ما خواستار توسعه ناتو نیستیم. ما می خواهیم ناتو را منحل کنیم! ما می خواهیم که آلمان فورا  از ساختار نظامی ناتو خارج شود!

اغلب از من می پرسند اگر آلمان از ساختار نظامی ناتو خارج شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

من می خواهم فقط از سه نکته نام ببرم: نخست اینکه سربازان آمریکائی باید از آلمان خارج شوند. پایگاههای نظامی آمریکا برچیده شوند. با این کار"رام اشتاین" و " آفریکوم" برچیده خواهند شد. از آنجاست که جنگ آدمکشی با پهباد در سومالی و افغانستان صورت می گیرد. تعطیل رام اشتاین پیشرفت بزرگی برای سیاست صلح است و این یک آبروریزی مستمر است  که دولت آلمان قتل با پهباد ها را نه تنها تحمل می کند بلکه  به آن یارانه هم می دهد، به این صورت که مالیات مردم آلمان را برای گسترش پایگاهای نظامی آمریکا خرج می کند.  دوم آن که چتر ضد راکتی ناتو که مرکز فرماندهی آن در رام اشناین است باید تعطیل شود. با خروج از عضویت ناتو این تسلیحات اتمی علیه روسیه نیز دیگر نمی تواند ادامه یابد. ما خواستار مدرن کردن تسلیحات اتمی در آلمان نیز نیستیم، یعنی آنچه که برنده جایزه صلح نوبل، باراک اوباما، اینک اعلام کرده است. سوم : خروج از ساختار نظامی ناتو سبب خواهد شد که آلمان در جنگ های ناتو شریک نباشد. حتی در جنگ علیه  لیبی سربازان آلمانی در فرماندهی و سازماندهی بمباران لیبی و تغییر رژیم با اعمال قهر ناتو سهیم بودند. ما دیگر جنگ ناتو را نمی خواهیم! ما به این اتحادیه برای آدم کشی در سراسر جهان  و بدترین شکل تجاوز به حقوق بشر می گوئیم : نه ! (...)

http://www.jungewelt.de/2014/04-22/044.php?print=1

 

 

 

                        راه توده  45    4 اردیبهشت ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت