راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

رهبر حزب کمونیست روسیه

در سخنرانی سالروز تولد لنین

مردم و تاریخ  روسیه

مواضع ملی پوتین را

فراموش نخواهند کرد!

سایت حزب کمونیست روسیه

آزاده اسفندیاری

 
 

 

22 آوریل روز تولد ولادمیر ایلیچ لنین بنیانگذار اولین حکومت زحمتکشان جهان است. به همین مناسبت اعضای رهبری  حزب کمونیست روسیه و فراکسیون این حزب در پارلمان این کشور، اعضای کمیته های حزبی مسکو و دیگر مناطق حزبی این شهر، همراه برخی از سازمان های اجتماعی در میدان سرخ مسکو اجتماع کردند و تاج های گل بر مقبره لنین گذاشتند.

در پایان مراسم "گنادی زوگانف" رهبر حزب کمونیست روسیه  در برابر  روزنامه گاران چنین گفت:

"لنین همه عمر خود را وقف آن کرد تا راهی جدید و جهانی نو پیش پای بشریت قرار دهد. او موفق شد با برپایی اولین کشور سوسیالیستی جهان، حکومتی را پایه گذاری کند که توانست استعدادهای انسان را جهت بارور کردن انسان دوستی و عدالت اجتماعی شکوفا گرداند. او همواره در پی آن بود تا برای بهبودی زندگی زحمتکشان، گزینه های جدیدی را به بوته آزمایش بگذارد. الگو های اجتماعیی که همچنان برای بشریت راهگشا هستند. به رسمیت شناختن حق کار و حقوق اجتماعی، خارج کردن ثروت از دست طبقه ممتاز و مهیا کردن شرایط در خور برای کودکان و سالمندان،آموزش و پرورش و بهداشت رایگان..."

"مرام و مشی لنینی جهان شمول است و به همین دلیل در جوامع مختلفی  به بار نشسته است. بی دلیل نیست هر کجای جهان که فاشیسم سر برآورد در اولین قدم کور دلانه نسبت به لنین و دست آورد های اجتماعی او کینه طبقاتی خود را نشان داده و می دهد. فاشیست ها در جنگ دوم جهانی در هر قدم عناد و دشمنی خود را نسبت به لنین و میراث او ابراز داشتند. آن ها فراموش نخواهند کرد که اتحاد شوروی، خصوصا روسها، اکراینی ها و بلاروس ها در یک نبرد تاریخی و قهرمانانه سر آنان را به سنگ کوبیدند. اخیرا نیز فاشیست ها در مادر شهر روس، کیف پایتخت اوکرائین، مجسمه ها و سمبل های او را نشانه گرفتند. سازمان نظامی ناتو با به پیش انداختن فاشیست ها در اوکرائین در پی انتقام گیری و به بند کشیدن خلق های روس می باشد. تا به حال بیش از پنجاه مجسمه و آثار پر افتخار مبارزات مردم ما را در کیف و سواستوپل در کریمه منفجر کرده اند. از نابود کردن مجسمه لنین که در میدان مرکزی کیف قرار داشت و به عنوان میراث فرهنگی توسط یونسکو به ثبت رسیده بود تعبیری جز وحشی گری و ضدیت با فرهنگ مردم نمی توان داشت".

رهبر حزب کمونیست روسیه در ادامه گفت: " بدنبال مقاومتی که مردم شرق اوکرائین از خود نشان دادند کودتا گران در صدد بر آمدند تا با اعزام نیروی نظامی حق طلبی آنان را سرکوب کنند. ما اعتقاد راسخ داریم که حوادث اوکرائین راه حل نظامی ندارد. باید با بر پایی همه پرسی و روش های مسالمت جویانه معضلات اجتماعی را حل و فصل کرد. تجربه شبه جزیره کریمه نمونه گویایی از اراده مردم برای رسمیت بخشیدن به حقوق حقه خود آنان است. ما پیروزی برادران خود را برای تعیین سرنوشت سر زمین مادری خود شاد باش می گوییم. تاریخ مشترک ما نشان می دهد که خلق های روس با بهره گیری از شیوه های متفاوت می توانند بر ناملایمات چیره گردند. در این دوره هم آنان خواهند توانست با مبارزه متحد بر نازی ها و فاشیست های جدید پیروز گردند".

در ارتباط با مسایل داخلی روسیه گنادی زوگانف اشاره کرد:

"قرار است امروز نخست وزیر مدودیف در مجلس گزارش کاری به نمایندگان ارایه دهد. ما انتظار نداریم که او در سال روز تولد لنین از او ستایش کرده و به نقش با عظمت او در تاریخ کشور ما اشاره بکند، اما این انتظار را داریم که از رئیس جمهور پوتین تبعیت کرده و پرنسیب های او را مد نظر قرار دهد. ولادیمیر پوتین در سال های اخیر به درستی خطر تجزیه روسیه را توسط آمریکا و سازمان ناتو درک کرد و در کنفرانس مونیخ نگرانی خود و مردم روسیه را از گسترش ناتو تا دروازه های کشور گوشزد کرد. او یاد آوری کرد "ما جنایت و تجاوز و باج خواهی غربی ها را در مورد مردم خود نخواهیم پذیرفت. ما اگر نتوانیم با همبستگی و اتحاد ملی از دست آورد های استقلال طلبانه هزار ساله خود دفاع بکنیم، آمریکایی ها کشور ما را تکه پاره خواهند کرد". رئیس جمهور در فراز دیگری از سخن رانی خود گفت "برای تربیت نسل های آینده و انسان هایی که جوهر وطن پرستی را عمیقا درک کنند باید آموزش و پرورش را مجانی کرد تا مجال مساعدی  برای همگان جهت یاد گیری فراهم شود. نباید اجازه داد که تاریخ نویسی و لجن مال کردن فرهنگ روسی زمان یلتسین تکرار شود". اقدام بزرگ و شجاعانه دیگر رییس جمهور در ارتباط با مسله کریمه بود که در یاد مردم ما خواهد ماند".

دیروز من طی سخنرانی خود در شورای دولتی به اهمیت همبستگی ملی پرداختم.  داخلی باید بر مبنای تصمیم های درست اقتصادی گرفته شده و برنامه ریزی شود. یعنی احیای صنایع، باز سازی کشاورزی، جنگلداری و دامپروری و کنترل بانک ها. متاسفانه در این زمینه های اساسی دولت مدویدیف اقدام موثری انجام نداده است. تا ماه نوامبر فرصت دو ساله رئیس جمهور برای ایجاد 25 میلیون شغل به پایان می رسد و نشانه ها گویای آن هستند که عزمی قاطع برای اجرای آن وجود ندارد. با عدم اجرای این طرح نمی توان صحبت از همبستگی ملی بر زبان آورد. بانک های روسیه واسطه ای هستند تا کشورهای خارجی ثروت مردم را به عناوین مختلف به تاراج ببرند. تراز تولیدات داخلی با واردات کشور در سطحی غیر قابل مقایسه هستند. حزب کمونیست روسیه بار ها عدم لیاقت دولت در اداره امور کشور و سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی را یاد آوری کرده است.

 

 

 

 

                        راه توده  45    4 اردیبهشت ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت