راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سانسور اخبار

جنبش مقاومت یونان

اومانیته- ترجمه جعفرپویا

 

  برنامه ریاضت اقتصادی یونان را به به لبه پرتگاه کشانده است. این چکیده گزارش خبرنگار یونانی "آنجلو اباز اقلو" در ارتباط با برنامه ریاضت های اقتصادی دیکته شده ترویکا "صندوق بین المللی پول، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی یونان" در چهار سال گذشته است که یونان را غرق بحران اقتصادی و اجتماعی وسیاسی کرده است. او می نویسد:
دمکراسی در یونان در خطر جدی نابودی است. بازی شطرنج سیاسی در یونان با اقدامات خرابکارنه حزب راستگرای افراطی "ظهور طلائی" در پارلمان یونان، گروه انشعابی نئو نازی که در پنج سال گذشته در حاشیه بود و اکنون با 18 نماینده در پارلمان یونان حضور دارد به کشتی جنگی تبدیل شده و بافت اجتماعی یونان را به خطر انداخته است. در چهار سال گذشته میزان خودکشی در یونان چهار برابر شده است. کنستانتین در حالی که نان خشک را گاز می زند تا شام خوره باشد، حالا به این نظر رسیده که با نام نویس در ارتش شکم خود را سیر کند.
نرخ بیکاری در میان جوانانی مانند کنستانتین به 57 در صد رسیده است . متخصصان بهداشت و آموزش وپرورش میگویند ما از همه حمایت های دولتی محروم شده ایم. در بیمارستانها نطام بهداشتی در حال نابودی است. دو نفر از پزشکان میگویند: شب و روز مسئولان بیمارستان ما را برای معالجه و پانسمان مجروجین برخوردهای خیابانی احضار می کنند. پدران و مادران دیگر توان مالی ندارند تا فرزندان خود را در مقابل بیماری ها واکسینه کنند. هزینه آن زیاد است. به این ترتیب است که تعجب آور نیست بیش از 30 در صد یونانیان از پوشش تامین اجتماعی بکلی خارج شده اند. ترویکا سیاست خود را دیکته میکند و دولت لیبرال یونان از آن استقبال می کند. در طول انتخابات رهبران راستگرا و رهبران اروپا با شعارهای ملی مبارزه خود را برعلیه کمونیستها و نیروهای دمکراتیک تشدید کردند. کاهش شدید هزینه های عمومی، پایمال شدن حقوق کارگران، کاهش حداقل دستمزدها به 475 یورو در ماه و غیره اقداماتی است که نظیر ان در سراسر اروپا پیاده میشود و اکنون نمونه بارز ان را مردم فرانسه با روی کار آمدن والس و برنامه ریاضتی اش شاهدند. مقامات مسئول میگویند "ما سعی کردیم مردم یونان را آزمایش کنیم که تا چه حد ریاضت اقتصادی را تحمل میکنند". برخلاف سکوت رسانه های دولتی و اروپائی مبارزه گسترده مردم و تظاهرات در یونان ادامه دارد و هر روز تشدید می شود. ما همگام با مردم فرانسه برعلیه ریاضت های اقتصادی مبارزه می کنیم.
.http://www.humanite.fr/lausterite-plonge-la-grece-dans-une-dangereuse-derive-521338
 

 

 

 

                        راه توده  45    4 اردیبهشت ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت