راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سپاه بزرگترین متهم

پرونده غارت و اختلاس است

 
 

 

هیچ ترفند و شعبده بازی نمی تواند "دم" سپاه در پرونده ملی فاجعه اقتصادی و غارت کشور در 8 سال دولت احمدی نژاد را پنهان کند. متهم اصلی آنچه بعنوان فساد اقتصادی و غارت کشور و ورشکستگی اقتصادی اکنون روی دست دولت و ملت است، سپاه پاسداران است. و آن قدرتی که امروز مانع رسیدگی ملی واقعی به پرونده غارت های دهها میلیارد دلاری است، همین قدرت است. قدرتی که خوب می داند یگانه راه حفظ قدرت و جلوگیری از گشوده شدن پرونده تاریخی غارت کشور، تحمیل سیاست جنگی به کشور است. آنها می دانند که در صورت ادامه سیاست نظامی و جنگی است که می توانند حصر و زندان و سرکوب و سانسور و فیلترینگ و پارازیت را ادامه بدهند و به پادگان ها باز نگردند. این رمز بنیادین مخالفت ها با دولت روحانی است و امثال "الیاس نادران" و دیگرانی که در مجلس سخنگوی سپاه اند، کارگزار تبلیغاتی همین استراتژی اند. آنها می کوشند اقتصاد مقاومتی که نام مستعار "طرح نجات کشور از بحران اقتصادی" را اقتصاد جنگی تبلیغ کنند.  همچنان که همایش های "پدافند عامل" را که در هفته گذشته برگزارشد سعی می کنند آمادگی جنگی به مردم تلقین کنند. تمام این ترفندها که با فعالیت های اتمی ایران گره زده شده، کوشش برای دفاع و تحمیل سیاست جنگی به کشور و حفظ قدرت سیاسی و اقتصادی در حکومت است.

نگاه کنید به اطلاعاتی که در ادامه می خوانید، تا استواری ما بر سر تاکیدات بالا بیشتر درک شود:

زمانی که "بنیاد تعاون سپاه" سهام شرکت مخابرات را خرید، سلطه سپاه بر دولت احمدی نژاد و دورنمای فساد و غارت سانسوری درچشم انداز قرار گرفت که امروز شاهد نتیجه آن هستیم.

با این خرید، تمام بخش‌های زیر پوشش شرکت مخابرات، از جمله تلفن ثابت، تلفن همراه، ارتباطات دیتا و زیرساخت‌های آن، بطور یکجا ظاهرا به بخش خصوصی و در واقع به شرکت های وابسته به سپاه پاسداران که عملا دولت را دراختیار دارد منتقل شد.

بدین ترتیب سپاه مالک ۵۱ درصد سهام شرکت مخابرات شد. شرکت دیگری که بقیه سهام را صاحب شد "شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان" متعلق به "موسسه مالی و اعتباری مهر" وابسته به بسیج سپاه پاسداران بود که در دولت احمدی نژاد تشکیل شد.

پیش تر سهام شرکت صدرا (شرکت صنایع دریایی ایران) به "قرارگاه خاتم النبیاء سپاه" و "شرکت توسعه سرمایه‌گذاری" که آن نیز وابسته به سپاه است واگذار شده بود. این واگذاری ها بصورت مزایده ای نمایشی در بورس تهران واگذار شد.

"بنیاد تعاون سپاه" در سال ۱۳۶۷ تاسیس شد و "اکبر غمخوار" و "محسن رفیق‌دوست" از مهم‌ترین مدیران این بنیاد در دهه ۷۰ بودند. موسسه صندوق پس‌انداز و قرض‌الحسنه انصارالمجاهدین (موسسه مالی اعتباری انصار) نیز وابسته به این بنیاد است.

"بنیاد تعاون سپاه" ۴۵ درصد سهام گروه بهمن، چهار درصد سهام گروه سایپا و ۲۵ درصد سهام پتروشیمی کرمانشاه را در اختیارگرفت و شرکت "باما" را خریداری کرد. از جمله شرکت‌های معروفی که صد‌در‌صد سهام آنها متعلق به بنیاد تعاون سپاه است می‌توان به شرکت "کشت و صنعت شاداب خراسان"، شرکت "خدمات هوایی پارس" و صنایع غذایی "مائده" اشاره کرد.

بدین ترتیب دولت احمدی نژاد مخابرات را بعنوان یک بخش حیاتی به همراه‌ترین نهاد نزدیک به خود یعنی سپاه واگذار کرد. اهمیت در دست‌داشتن مخابرات برای سپاه درجریان کودتای سال 88 کاملا مشخص شد.

شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۵۰ با سرمایه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ریال تاسیس شد و زمانی که سپاه روی آن دست گذاشت سرمایه این شرکت بیش از سه‌ و ‌نیم میلیارد دلار بود که بیش از ۴۷ هزار نفر در این شرکت و زیرمجموعه‌های آن کار می کردند.

سپاه پاسداران ۶۰ اسکله غیرمجاز در جنوب کشور در اختیار دارد که از طریق آنها بخش عمده ای واردات کشور را در اختیار دارد و به دولت مالیات نمی دهد. این نکته ایست که مهدی کروبی هنگامی که رئیس مجلس ششم بود با صراحت از بلند گوی مجلس اعلام کرد. و او حالا در حصر خانگی است و فرماندهان سپاه و جیره خواران شبکه مافیای اقتصادی سپاه در مجلس و دیگر نهادهای حکومتی از ادامه این حصر دفاع می کنند تا او آزاد نشود و بار دیگر دهان نگشاید.

یک ‌سوم واردات کشور از طریق بازارهای غیرقانونی، اقتصاد زیرزمینی و اسکله‌های غیرمجاز صورت می‌گیرد که همگی زیر نظر سپاه پاسداران است.

در نخستین سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، مجموعه‌ای از پروژه‌های مرتبط با میدان گاز پارس جنوبی، بدون مناقصه به قرارگاه خاتم‌ الانبیاء، وابسته به سپاه واگذار شد که ارزش آنها حدود ۷ میلیارد دلار تخمین زده ‌شد.

فعال‌ترین شرکت‌های وابسته به سپاه در بورس تهران در دوران احمدی نژاد "مهراقتصاد ایرانیان" بود. خرید سهام شرکت‌های "تایدواتر"، "گروه خودروسازی بهمن"، "آذراب"، "توسعه معادن روی" و "تراکتورسازی تبریز" نیز از جمله معاملات سپاه در بورس تهران بود.

بدین ترتیب، در دوران 8 ساله احمدی نژاد بورس به سازمانی واسطه برای انتقال اقتصاد و صنایع ایران به سپاه پاسداران تبدیل شد.

این اطلاعات باندازه کافی گویای برداشت دقیق راه توده در باره انگیزه های اقتصادی کودتای 22 خرداد 1388 و دلیل فرمان علی خامنه ای برای تغییر ماهیت اصل 44 قانون اساسی و واگذاری صنایع ملی و کلیدی کشور به سپاه پاسداران بود.

درهمین ارتباط ما پیوسته درتمام 8 سال دولت احمدی نژاد، در راه توده نوشتیم که بخش مهمی از  استراتژی نظامی و حتی اتمی حاکمیت جمهوری اسلامی و جنجال سازی های احمدی نژاد بر محور سهم خواهی از امریکا و اروپا با دادن بزرگترین امتیازهای سیاسی و اقتصادی در داخل کشور برای قبول باز شدن راه حضور شرکت های وابسته به سپاه در بازار منطقه است. در راس این تولیدات، خودرو سازی و  تولیدات نظامی است. آنها با همین طناب کشور را به قعر چاه تحریم ها برده و به آستانه حمله نظامی به ایران و یا تسلیم کامل در برابر امریکا و اروپا انداختند. و اگر نبود هوشیاری مردم در انتخابات 92 و روی کار آمدن روحانی، فاجعه با تحویل سکان ریاست جمهوری از احمدی نژاد به جلیلی کامل شده بود.

---------

گزارش دیگری را در همین شماره راه توده در باره نقش سپاه در اقتصاد، اختلاس و غارت کشور در 8 سال دوران احمدی نژاد می خوانید.

 

 

 

                        راه توده  44    22 اسفند ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت