راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

از میان پیام های خوانندگان

و پاسخ های راه توده

 
 

 

روح الله- سلام وخسته نباشيد- اگه لينكي به بنده بدين كه بتونم مرام نامه و اساسنامه حزب شما رو مطالعه كنم ممنون ميشم.

 

راه توده: با سلام و سپاس- دوست گرامی الان که وقت عضوگیری و فعالیت علنی حزب در ایران نیست که شما نیازمند اساسنامه آن باشید. الان بحث اصلی مواضع سیاسی و اقتصادی است و آشنائی با آن. حتی اگر حزب بصورت علنی هم در جامعه فعال بود ابتدا شما باید مواضع سیاسی و اقتصادی آن را می پذیرفتید و سپس تصمیم به عضویت در حزب می گرفتید تا شما را با اسناسنامه و مرامنامه آن آشنا کنند و فعالیت را در حوزه های حزبی آغاز کنید. درحال حاضر هر نوع خبر از جامعه و حاکمیت (نه خبرهائی که منتشر می شوند) که بتواند کمک به تحلیل دقیق تر اوضاع ایران بکند بهترین فعالیت است. همچنان که مطالعه دقیق و پیگیر آنچه نوشته و منتشر می شود مفید است. مراجعه کنید به بخش آرشیو راه توده و یا آرشیو فیسبوک راه توده که تصور می کنیم مطالب بسیاری را در آنجا خواهید یافت.

 موفق باشید.

روح الله- سلام - سپاسگزارم بابت این که وقت گذاشتید و پیام بنده را پاسخ دادید.

قصد بنده که ازجوانان بعد از انقلاب هستم از مطالعه اساسنامه حزب آشنا شدن با مواضع اقتصادی و مخصوصا سیاسی حزب توده است. هدفم هم فعالیت حزبی نیست و در حد توان قصد فعالیت اجتماعی دارم.
در سال های اخیر - از جایی که حافظه تاریخ سیاسی بنده به کار افتاده و وقایع را به خاطر دارم - همیشه درست ترین و واقع بینانه ترین تحلیل ها و راهکارهای سیاسی و اجتماعی را حزب شما داشته است ... حتی به جرات می توانم بگویم که در خصوص اصلاحات، کاتولیک تر از پاپ هستید و اگر احزاب اصلاح طلب داخل کشور هم از همان دوران آقای خاتمی - که بنده ارادت خاص خدمت ایشان دارم - به اندازه شما در چهارچوب اصلاحات عمل می کردند چه بسا حال و روز امروز ما این نبود ...

در کل عرض بنده این است که از طرفی چون همیشه شما راهکار درست ارائه می کنید و از طرف دیگر متاسفانه هستند کسانی که چشمشان به دهانیست که حرف از آن خارج می شود و چنانچه صاحب دهان را باب طبع خود یافتند حرف را قبول می کنند و در غیر این صورت خیر، ما چاره ای نداریم جز این که قبل از آنالیز منطقی آن راهکار ابتدا در مقام دفاع از حزب شما در اندازه ای که اطلاعات تاریخی و سیاسیمان قد می دهد برآییم. در این بین پاسخ گفتن به ابهاماتی که در خصوص حزب شما هست و هنوز اجماعی بین مورخین با گرایشات مختلف در خصوص آنها صورت نگرفته است کاری بس دشوار است... البته باید خدمتتان عرض کنم که مطالب هفته نامه فوق العاده پر بار راه توده خیلی مفید می باشند و به عنوان مثال تعریفی که به نقل از شادروان کیانوری از سیاست ارائه دادید بسیاری از ابهامات را برای خود بنده رفع نمود.

در نهایت از پیام شما به این نتیجه رسیدم که آشنا شدن با چارچوب مواضع شما، با تنبلی و از راه خواندن جند صفحه محدود میسر نیست و مطالعه فراوان می طلبد.

تا جایی که من متوجه شده ام حزب شما مثل سینمای کیمیایی می ماند ... یعنی یا عاشقان سینه چاک دارد و یا دشمنان قسم خورده و حد وسط کم پیدا می شود .

این را هم خدمتتان عرض کنم که بنده از عاشقان سینمای کیمیایی هستم.

برقرار باشید

 

 

 

                        راه توده  44    24 بهمن ماه 1392

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت