راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

چند پیام و پرسش

و پاسخ های راه توده

 

 

محسن- درباره مقاله "آقا رضا رفیع" که در شماره 475 منتشر کردید خواستم با سلام و درود فراوان بگویم که هفته نامه وزین شما مایه دلگرمی است. سرشت استبداد چنین است: سلطه طلب و چاپلوس پرور. خسته نباشید.

 

راه توده: از پیام و توجه شما به مطالب راه توده سپاسگزاریم.

----------------

ع.آزاده- سلام،

ضمن تشکر از زحمات شما شعر کوتاهی را  به مناسبت ۱۰ مهر برایتان ارسال میدارم.

 

رستم دستان

 

افضلی در محفل یاران شدی

کبریای عرصه میدان شدی

ملک ایران را معطر ساختی

آذرخشی در شب حرمان شدی

جهدها کردی به راه انقلاب

جان فدا در راه محرومان شدی

تا جهانگیری ز دست ظالمان

خاضعی از بهر مظلومان شدی

داده ای بهرام ها در راه خلق

این چنین با خلق هم پیمان شدی

در ستیز بی  امانت با ستم

بارها در بند دژخیمان شدی

چون ارانی پهلوانان داده ای

تا به امروز رستم دستان شدی

روز به دادی به تاریخت نوید

این نویدت قدرت جانان شدی

بارها افتادی و برخاستی

تا که حزب توده ایران شدی

 

پیمان شادفر-سلام. در صورت امکان دانشگاه های دولتی آلمان را که در زمینه های اقتصادی با رویکرد چپ شناخته شده هستند، برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری معرفی کنید.

 

راه توده: دوست گرامی. با سلام متقابل. متاسفانه ما در جریان این مسائل نیستیم و به همین دلیل نمیتوانیم به شما کمکی بکنیم.

 

م- س.سلام.

1- از پاسخ مستدل و عمیقتان به نوشته ام سپاسگزارم و  از اینکه هواداران سابقتان را با چپ و راست زدن و تحلیلهایتان شرمنده و خجالت زده نمی کنید سپاسگزارتر هستم.

2-  یکی از عیوب بزرگ آدمی آگاهی نداشتن از دانسته های دیگران است. از اینکه  راه چیرگی بر این نقص را پیدا کرده اید و براحتی از مقدار و کیفیت آگاهی های دیگران واقف می شوید به شما تبریک می گویم.

3- گذشتگان همانند جنابان کیانوری و طبری بایستی بخود ببالند که وارثان خوبی مانند نویسندگان راه توده به راه آنها ادامه می دهند.

4- باور کنید من نیز از شما یاد گرفته و یاد خواهم گرفت.

 

راه توده- دوست گرامی ما همه از هم می آموزیم و آگاهی یکدیگر را کامل می کنیم.

----------------

راه توده: دوست گرامی خدادوست. مقاله ارسالی شما را از طریق لینکی که داده بودید باز کردیم و خواندیم. این مطلب سراپا تهمت و فحاشی به راه توده است و از ما نخواهید که وقت خود را صرف پاسخگوئی به این نوع مهملات کنیم. آنقدر مسئله در ایران و جهان هست که باید به آنها پرداخت که وقت حتی برای نگاه کردن به عنوان این نوع نوشته  ها هم نیست. به شما هم توصیه می کنیم، وقت خود را صرف مطالعه این پرت و پلاها نکنید.

 

مهراد- سلام. آیا آقایان کیانوری و احسان طبری وصیتنامه دارند؟ اگر دارند آنرا منتشر کنید. ضمنا شما به اصالت گفته های باند رجوی و غربی ها مبنی بر کشتار سال 67 اعتقاد دارید. آنها دروغ می گویند ممکن است خطای انجام شده باشد اما کشتار تبلیغ می شود. باند جنایتکار رجوی در سال 60 چه بلایی سر مردم بی گناه که فقط ریش داشتند و یا عکس امام را در مغازه زده بودند آورد و چه بلایی سر هوادارانش آورد و آنها را به نا کجا آباد رساند و بهانه دست چه کسانی داد .

خرسند می شوم که اطلاع بدهید که آیا شما در سالهای قبل از انقلاب مشیء چریکی را نقد کرده اید و موافق آن بوده اید؟

 

راه توده: دوست گرامی آقای مهرداد. ما اطلاع نداریم که زنده یاد احسان طبری وصیتنامه ای از خود برجای گذاشته است یا خیر، اما از شادروان کیانوری وصیتنامه ای به خط خود وی بدست ما رسیده بود که آن را در جریان کشتارهای سال 67 نوشته و در اختیار یکی از زندانیان که اعدام نشد گذاشته بود. ما این وصیتنامه را با خط خود ایشان در راه توده منتشر کرده ایم. برای مطالعه آن می توانید به بخش آرشیو راه توده مراجعه کرده و یا در بخش جستجو اسم کیانوری را بنویسید و این وصیتنامه را بخوانید.

اما درباره کشتارها. خیر دوست عزیز این کشتار توهم نیست و شما اگر در ایران بسر می برید می توانید سری به گورستان یا گلستان خاوران در تهران بزنید تا به چشم خیلی چیزها را ببینید. این که سازمان مجاهدین خلق همه قربانیان را مصادره کرده باشد یا نکرده باشد، ربطی به عمق فاجعه، یعنی کشتار وسیع زندانیان سیاسی که در بین آنها شمار زیادی از اعضای سازمان مجاهدین خلق هم بودند ندارد.

بقیه مسائلی که درباره سیاست و مشیء سازمان مذکور از مقطع خرداد 1360 به بعد اشاره کرده اید تقریبا همان است که شما هم نوشته اید و ما بارها در راه توده این مشی و سیاست و بویژه اعلام قیام مسلحانه و انفجارها و ترورهائی متعاقب این اعلام قیام را محکوم کرده و آن را در خدمت به قدرت رسیدن راست ترین جناح ها در حاکمیت جمهوری اسلامی ارزیابی کرده ایم. همین مشی و سیاست و ماجراجوئی فرصت بدست همین بخش از حاکمیت داد تا وسیع ترین اعدام ها و کشتارها را سازمان بدهد و در واقع از دو سو جنایت و کشتار را به هم پاس دادند.

در باره بخش پایانی پیام شما، یعنی مشی چریکی نیز پاسخ شما مثبت است. یعنی حزب توده ایران پیش از انقلاب 57 بارها در تحلیل ها و بیانیه های خود این مشیء را با ارائه استدلال های تئوریک رد کرد و از جمله موفقیت های حزب ما در سالهای پس از انقلاب فراهم ساختن زمینه لازم برای تغییر نام چریک های فدائی خلق به "سازمان فدائیان خلق ایران" و سرانجام نیز پیروی اکثریت این سازمان از سیاست و مشی دفاع از انقلاب و رهبری آن بود. یعنی مشیء و سیاست حزب توده ایران.

امیدواریم در همین مختصر پاسخ سئوالات شما را داده باشیم.

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  474  دهم مهر ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت