راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نابودی سوریه

هدف مشترک ترکیه

و ائتلاف امریکائی

گزارش خبرنگار روزنامه سویتسکایا راسیا در دمشق

ترجمه آزاده اسفندیاری

 

در شمال سوریه، منطقه مرزی این کشور با ترکیه مبارزه مدافعان شهر کردنشین کوبانی با ارتش "دولت اسلامی شام و عراق" (داعش) متکی به غرب و ترکیه بشدت ادامه دارد.

کردها نه تنها حملات مهاجمان داعش را دفع کرده اند، بلکه به برخی از تپه های استراتژیک مشرف به شهر کوبانی نیز دست یافته اند. این در حالی است که آمریکایی ها و نیروهای ائتلاف ادعا دارند مواضع داعش را بمباران کرده اند و برای مدافعان کوبانی از طریق هوا "کمک" پرتاب می کنند، اما عملا "هدایای" آن ها به دست داعش می رسد. آمریکا و 40 کشور متحد آن با بزرگ نمایی عملیات خود در مبارزه با داعش عملا زیر ساخت های صنعتی سوریه را هدف قرار داده  و شرایط  مبارزات مردم کرد کوبانی را سخت تر کرده اند .

در جریان همین پیروزی های کردها، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ادعا کرد که برای کمک به کردهای کوبانی برای مقابله با داعشی ها مرزهای این کشور را برای ورود پیشمرگه های کرد عراقی باز می گذارد، اما درعمل 1300 نفر از"ارتش سوریه آزاد" را به کوبانی فرستاده است. آقای اردوغان زمانی از " کمک به کرد های کوبانی" دم می زند که دهها سال است میلیون ها کرد در ترکیه سرکوب می شوند. سابقه ویرانگرانه "ارتش آزاد سوریه" و دیگر گروه های تروریستی با مردم و دولت سوریه که مورد حمایت دولت آقای اردوغان هستند برای افکار عمومی منطقه و جهان به روشنی آفتاب است.

بیشترین اعضای  داعش را جدا شدگان از"ارتش آزاد سوریه"، " گروه "جبهه النصرت" و دیگر گروه های مورد حمایت غربی ها و دولت اردوغان تشکیل می دهند. در این صورت صحبت از جنگیدن "ارتش آزاد سوریه" بر علیه "دولت اسلامی" را تنها می توان مردم فریبی سخیف دانست.

شورای دفاع ملی کردهای سوریه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: "فرستادن علنی" ارتش آزاد سوریه " توسط دولت ترکیه به خاک سوریه تحت عنوان" دفاع از مردم کرد کوبانی" پوششی است برای فرستادن کماندوهای ترکیه جهت سرکوب کردها و در نهایت سرنگونی دولت سوریه".

اخیرا دولت سوریه به طور ضمنی اعلام کرده است که اگر دولت اردوغان به بهانه کمک به کردهای کوبانی همچنان اهداف خود را در ادامه کشتار مردم سوریه توسط باندهای تروریستی ادامه دهد، دولت سوریه حق خود می داند تا کمک های نظامی به کردهای ترکیه را برای مبارزه مسلحانه با رژیم اردوغان از سر بگیرد.

هفته گذشته یک هیات بلند پایه سوری در شهر سوچی با مقامات دولتی روسیه دیدار کرد. در جلسات مشترکی که بین هیات سوری- روسی برگزار شد قرار داد های تقویت روابط اقتصادی، تجاری و طرح های سرمایه گذاری به امضاء رسید. قرار داد تسهیلات گمرکی واردات کالاهای سوریه ای  به روسیه نیز مورد تصویب قرار گرفت.

در چند روز گذشته ارتش سوریه از آزاد کردن یک چاه نفت که در اشغال تروریست ها در اطراف شهر حمص بود خبر داد. ارتش این کشور توانسته است مواضع خود را در این منطقه مستحکم کند اما این اخبار در رسانه های غربی بازتاب نمی یابد.

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  479    هشتم آبان ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت