راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

دولت اوکرائین

زیر سایه ناتو!

 

 

آنچه در اوکرائین روی داده، حاصل کشاکش های امروز و دیروز نیست. ریشه های آن باز می گردد به قریب 10 سال پیش. 12 سال پیش دبیرکل حزب کمونیست روسیه فدراتیو ضمن سفر به اوکرائین در یک مصاحبه خبری هشدار داد که امریکا و ناتو می خواهند اوکرائین را تبدیل به پایگاهی علیه روسیه کنند.

این مصاحبه را بخوانید:

زوگانف دبیرکل حزب کمونیست روسیه فدراتیو در سفر 12 سال پیش خود، پس از بازدید از شهر كراسنایارسك، در یک مصاحبه مطبوعاتی به تاریخ 5 آوریل گفت:

در دوران شوروی مجتمع عظیم صنعتی شامل بزرگترین مؤسسات ماشین سازی، متالوژی رنگی و كارخانه شیمی در كراسنایارسك ساخته شده بود. به غیر از منابع زیر زمینی نفت، ذغال، نیكل، كبالت و طلا در این منطقه پایگاه كشاورزی احداث شده بود. اما هم اكنون این منطقه توسط دسته های اولیگارش پایتخت و محلی به سرزمینی با مشكلات فراوان تبدیل شده است.

آنچه كه در اوكرائین می گذرد را بایستی از نقطه نظر ژئوپولیتیكی و تاریخی در نظر گرفت. اوكرائین بمثابه دولت امروزی، نتیجه حكومت شوراها است. موجودیت قدرتمند اتحاد شوروی تمامیت اوكرائین را تضمین کرده بود. جدائی ژئوپولیتیكی فرهنگی- مذهبی بین شرق و غرب اوكرائین، آنچه را كه در دوران حكومت شوروی وجود نداشت، هم اكنون تحت تاثیر نیروهای متفاوت جهانی وخیم تر کرده است. نیروهای نارنجی متمایل به غرب كشور را چند پارچه می كنند و در صدد نزدیكی به عموسام هستند و همچنین در برابر تلاش طبیعی اكثر مردم برای اتحاد با روسیه و بلاروس سنگ اندازی می كنند. رهبران انقلاب نارنجی، پس از آنكه در انتخابات شكست خوردند، دوباره خونریزی سیاسی را طلب می كنند. تیماشنكو بعد از برگشت از واشنگتن، رئیس جمهور یوشنكو را برای انحلال پارلمان تشویق کرد. آشی را كه یوشنكو و تیماشنكو پخته اند، چیزی نیست جز اجرای استراتژی تضمین تاثیر ایالات متحده بر اوكرائین و كشاندن این كشور بسوی ناتو است.

نقل از راه توده فروردین 1385

http://www.rahetudeh.com/rahetude/indexfolder/2007/april/index-09-04-2007.html

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  473   27 شهریور ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت