راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

با دلارهای نفتی

اروپائی ها

در صفوف داعش

چه می کنند؟

تدوین و تنظیم عسگر داوودی

 

 

با اعلام برپایی «خلافت اسلامی» توسط دولت اسلامی عراق و شام موسوم به «داعش» و دعوت از مسلمانان جهان جهت بیعت و پیوستن به این گروه و همچنین گسترش سیطره ی آن بر قسمت هایی از خاک سوریه و عراق، پرسش ها و گمانه زنی هائی پیرامون تعداد جهادی های خارجی که در کنار این گروه می جنگند بالا گرفته است. همچنین این سوال در ذهن ایجاد می شود که این افراد چگونه توانسته اند از اقصی نقاط جهان خود را به سوریه و عراق برسانند؟

القدس العربی در همین زمینه نوشته است: رهبری داعش که چند هزار نیروی رزمی در عراق و سوریه دارد را «ابوبکر البغدادی» بر عهده دارد. اما نکته جالب آنست که رزمندگان خارجی بیشترین درصد افراد ارتش داعش را تشکیل می دهند. بسیاری از آنها تابعیت کشورهای اروپائی را د ارند و شمار زیادی نیز از کشورهای آفریقایی به عراق و سوریه اعزام شده اند.

دولت فرانسه می گوید شمار فرانسوی هائی که در صفوف ارتش داعش می جنگند ٨٠٠ نفر است.

فرانسوا اولاند پس از سه سال از حمایت کامل غرب و چند کشور عربی و البته ترکیه از اعزام و تسلیح جهادگران خارجی در صفوف داعش و در جنگ سوریه سخن گفته است. انگیزه او از این اعتراف هرچه باشد مهم نیست، مهم آماری است که به آن اعتراف کرده است. او گفته است: بیش از 30 فرانسوی که برای جنگ با ارتش سوریه به این کشور رفته بودند در جنگ کشته شده اند.

شبکه خبر 7 ترکیه، نیز اعلام کرد که شماری مهاجر اروپایی در جنگ سوریه کشته شده اند.

"ماری هارف" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اقرار کرد که از آغاز جنگ در سوریه، 12 هزار تروریست از 50 کشور جهان، از جمله آمریکا برای جنگ با ارتش سوریه به این کشور رفته اند. می توان حدس زد که این آمار بیش از اعترافی است که سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا کرده است.

گفته می شود در حال حاضر، حدود 7 هزار رزمنده حرفه ای از کشورهای اروپایی و آمریکا در سوریه حضور دارند و دولت های این کشورها در جریان سفر آنها به سوریه هستند. فرانسه و انگلیس در میان کشورهای غربی بیشترین رزمنده را به سوریه اعزام کرده اند. بر همین اساس، غربی ها در گزارشی با عنوان جنگجویان خارجی در سوریه و ملیت های آنها، اعلام کردند که چچن با اعزام 14 هزار نفر به سوریه در صدر کشورهای صادرکننده تروریست به سوریه قرار دارد و عربستان با اعزام 12 هزار تروریست رتبه دوم را دارد!

منابع مختلف و مراکز متعدد اطلاعاتی در غرب و منطقه شمار رزمندگان خارجی در سوریه را بیش از 11 هزار تن بر آورد می کنند. بیشتر آنها تکفیری بوده و شامل رده سنی بین 18 تا 30 سال هستند که دوشادوش گروههای شورشی همچون داعش، جبهه النصره و جبهه اسلامی میجنگند. بیشتر آنها از کشورهای اروپای غربی و بویژه فرانسه و از مسیرهای ترکیه، بالکان و مراکش وارد قلمرو دولت اسلامی شام و دمشق شده اند!

آنها پس از دریافت دلارهای نفتی سعودی و هماهنگی با برخی نهادهای جاسوسی در غرب و حمایت صهیونیسم بین المللی جذب داعش و دیگر گروه های در حال جنگ در سوریه شده اند. فرانسوی ها، آلمانی ها، انگلیسی ها، بلژیکی ها، دانمارکی ها، هلندی ها و... در حالیکه نقاب به چهره دارند در صفوف داعش و دیگر گروه های جهادی می جنگند، می کشند، ترور می کنند، می ربایند، تجاوز می کنند، زمینه جنگ مذهبی را در منطقه خاورمیانه فراهم می آورند. آیا همه اینها خود به خود شکل گرفته است و اکنون با چند پرواز هواپیماهای بی سرنشین امریکائی همه چیز به نقطه صفر باز می گردد؟

این ساده لوحی محض است اگر کسی تصور کند این روند خود به خود طی شده و با بمباران چند منطقه توسط هواپیماهای امریکا خاتمه می یابد. حتی خود همین دخالت مستقیم ارتش امریکا که اکنون زمزمه ظاهر شدن آن در آسمان سوریه نیز آغاز شد و به نوع دیگری در اوکرائین نیز عمل می کند، نشان میدهد که یک استراتژی جهانی توسط امریکا و با همراهی و همگامی برخی کشورهای بزرگ اروپائی در حال پیاده شدن است.

جدیدترین گزارش مرکز بین المللی پژوهش درباره  افراط گرایی، وابسته به «کینگز کالج» لندن می گوید که حداقل 3000 اروپایی در سوریه حضور دارند.

پایگاه خبری – تحلیلی “آنتیوار” طی مقالهای به قلم تد اشنایدر” کارشناس سیاست خارجی آمریکا می نویسد: تحرکات داعش در منطقه خاورمیانه کاملاً در جهت اهداف و منافع آمریکا انجام شد و تا ایران از دو متحد خود، یعنی سوریه و عراق محروم شود.

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  470   6 شهریور ماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت