راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بسیج سازمان ملل
برای مقابله با
آپارتاید اسرائیل
اومانیته- ترجمه آذرنگ
 

سازمان آزادیبخش فلسطین متن "طرحی" برای پایان بخشیدن به اشغال بخشی از سرزمین فلسطین توسط دولت اسرائیل را تسلیم سازمان ملل کرده است. این طرح یک زمانبندی دو ساله را در نظر گرفته است.
دولت اسرائیل و ایالات متحده با این طرح محالفت کردند.
مجمود عباس رئیس دولت خودگردان فلسطین در 26 سپتامبر گذشته از تریبون سازمان ملل متحد در نیویورک به رهبران دولتهای جهان هشدار داد و گفت "آینده ای که دولت اسرائیل برای فلسطین در نظر گرفته، در بهترین حالت واگذاری مناطق یهودی نشین منزوی و بدون مرز و بدون حاکمیت برحریم هوائی خود، بدون آب و منابع طبیعی است. آینده ای زیر یوغ ارتش اشغالگر اسرائیل و نوعی آپارتاید نژادی".
لحن رئیس دولت خود گردان فلسطین همه اعضای سازمان ملل را شگفت زده کرد. متنی که به خون مردم غزه و فلسطین آغشته است . محمود عباس در مصاحبه اخیر خود با روزنامه اومانیته خاطر نشان کرد: "با وجود موافقت نامه های دو جانبه و وعده های سازمان ملل متحد هنوز هم سرزمین فلسطین در اشغال اسرائیل است. ایالات متحده از دلایل شکست مذاکرات دوجانبه در گذشته آگاه است.
وزیر امور خارجه امریکا جان کری با وجود تلاش ها و وقتی که برای حل این مسائل اختصاص داد به نتیجه ای نرسید. چگونه ممکن است قوی و ضعیف در مذاکرات به توافقی دست یابند؟ در حالی که قوی تر هر روز قوانین نژاد پرستانه خود را تشدید و به مردم فلسطین تحمیل می کند. ما خواستار مذاکرات هستیم اما امیدواریم که جامعه بین الملل پیشنهادات و طرح فلسطین را در نظر بگیرد و اجرای آن را تضمین کند. یعنی، پایان اشغال سرزمین فلسطین، حق خود مختاری و به رسمیت شناختن دو کشور براساس معاهدات مرزی، یعنی آنچه در سال 1967 بوده است. آنچه که بنام "سازمان ملل بین الملل" می نامید اکنون به حاشیه رویدادهای جهانی رانده شده است. ما شاهدیم که مناطق اشغالی غرب اردن و شرق بیت المقدس که به آن ضمیمه شده هنوز در کنترل ارتش اسرائیل است. خشونت و بمب گذاری و تنش در مناطق اشغالی همچنان ادامه دارد. حتی در هفته گذشته یک وزیر دولت خود گردان فلسطین کشته شد. اکنون رهبران دولت فلسطین تصمیم گرفته اند به نهادهای بین المللی برای جلوگیری از پایمال شدن حقوق مردم فلسطین مراجعه کنند. به شورای امنیت، به کنوانسیون ژنو و بزودی به دادگاه بین المللی لاهه. رهبران فلسطین اکنون با اتکاء به نیروهای دمکراتیک جهانی می خواهند که تمام اعضای اتحادیه اروپا دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند".
اکثریت نمایندگان پارلمان اروپا با 499 رای موافق در برابر 88 رای مخالف حمایت خود را از طرح پذیرش فلسطین بعنوان یک کشور مستقل نشان داده اند.
نماینده چپ در پارلمان اروپا می گوید: "هدف اینست که به بهترین نحو از مردم فلسطین و دولت خود گردان فلسطین در مبارزه برای به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین حمایت کنیم. آنها، همچنین از طرح ارائه شده دولت خود گردان فلسطین به شورای امنیت سازمان ملل که خواستار پایان یافتن اشغال سرزمین فلسطین توسط اسرائیل است استقبال می کنند.

. http://www.humanite.fr/la-palestine-se-rappelle-au-bon-souvenir-des-nations-unies-560698
 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  485   207 آذرماه 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت