راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

کمونیست های یونان

نظر امروز را

دیروز هم گفته بودند

بونگه ولت- ترجمه عسگر داوودی

 

مواضع دوران اخیر حزب کمونیست یونان و مخالفتش با سیاست های دولت چپ کنونی یونان، مواضع تازه ای نیست. این مواضع در سالهای گذشته بارها در کنفرانس ها و مصاحبه های مطبوعاتی اعلام شده است، از جمله در سمینار بین المللی کمونیست ها که چند سال پیش در بلژیک بر پا شده بود. در آن کنفرانس نماینده عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست یونان «کریلوس پاپاستاورون» عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست طی یک سخنرانی گفت:

شرایط مشخص سرمایه داری موجود ضرورت مبارزه عبور از آن را برای دستیابی به سوسیالیسم ایجاب می کند. لازم است کمونیست ها با تاکید علیه سیاست های ضد خلقی امپریالیست ها در منطقه که عملا بر علیه منافع خلق ها و بویژه طبقه کارگر اعمال می شود، شدت گیری مبارزه طبقاتی طبقه کارگر را تسریع کنند. بدین ترتیب نتیجه چنین مبارزه ی که عملا یک جنگ محسوب می شود می تواند به پیروزی طبقه کارگر بینجامد. اگر این سیاست اعمال شود آیا گفته "دمیتروف" درهفتمین کنگره جهانی کمینترن که بر ضرورت جبهه متحد طبقه کارگر بر علیه فاشیسم تاکید کرد اعمال نشده است؟ کمونیست های در شرایط فعلی مسئولیت بزرگی بر عهده دارند. آنها باید با اعمال چنین سیاستی نشان دهند که تجارب مبارزاتی طبقه کارگر در سطح بین المللی را فراموش نکرده اند.

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  516   22 مرداد 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت