راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پیشنهادهای

حزب کمونیست روسیه

در ارتباط با ترکیه

سایت حزب کمونیست روسیه

آزاده اسفندیاری

 

 

مردم روسیه پس از شوروی زندگی پر رنج و مرارتی را گذرانده اند. اکنون پس از سال ها  حزب کمونیست این کشور توانسته است تبدیل به بدیلی برای برون رفت مردم این کشور از نا بسامانی های اجتماعی شود. این حزب با حضور خود در پارلمان، شوراها، تشکیلات زحمتکشان شهر و روستا، حضور در سلسله مراتب اداری و حتی اعتراضات خیابانی، از منافع مردم این کشور دفاع کرده و در جهت دادن جامعه روسیه به سمت اعتلای ملی سهم بسزائی داشته است.

هفته گذشته چند خبر مهم در سایت حزب کمونیست روسیه انعکاس یافت که اهمیت ونقش این حزب در تعیین سیاست داخلی و خارجی این کشور را نشان می دهد.

نمونه ای از اقدامات و طرح های این حزب از این قرار است:

 

پیشنهاد بر قراری  ویزا

 

روز 25 نوامبر دو تن از اعضای رهبری حزب کمونیست روسیه و نمایندگان پارلمان این کشور"والری راشکین" و" سرگئی آبوخوف" طی ملاقاتی با  "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور و "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه، پیشنهاد حزب کمونیست، در برقراری مجدد رژیم ویزائی برای  شهروندان ترکیه جهت ورود به روسیه را ارئه دادند. نمایندگان پارلمان دلیل چنین پیشنهادی را پشت جبهه بودن ترکیه در اعزام تروریست های داعش به سوریه و عراق و خطری که از جانب آنها پس از ورود به روسیه وجود دارد اعلام کردند. درعین حال، از زمان شروع عملیات تروریستی در سوریه توسط داعش، آن ها در بیمارستان های ترکیه تحت معالجه قرار می گیرند. (دختر اردوغان رئیس جمهور ترکیه که پزشک نیز هست، نظارت بر بیمارستان هائی را برعهده دارد که مجروحان و بیماران داعش در آنها بستری می شوند- تلویزیون - روسیه 24)

در این ملاقات، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه روسیه پیشنهاد ابتکاری حزب کمونیست را پذیرفتند و متعاقب این دیدار" ولادیمیر پوتین" طی فرمانی برقراری رژیم ویزائی را برای شهروندان ترکیه از روز اول سال 2016 میلادی صادر کرد.

فرمان رئیس جمهور، دیپلمات های ترکیه و افرادی که اقامت موقت و یا دائم در روسیه دارند  را شامل نمی شود. 

پس از دیدار نمایندگان حزب کمونیست روسیه با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه "سرگئی لاوروف" تاکید کرد: واقعیت اینست که ترکیه راه را برای تروریست های داعش برای رفتن به دیگر کشور ها باز گذاشته است. در این شرایط شهروندان روسیه تا جایی که ممکن است  از مسافرت به ترکیه خود داری کنند."

 

در خبری دیگر، نمایندگان نام برده حزب کمونیست در پارلمان روسیه "راشکین" و "ابوخوف" از وزیر آموزش عالی این کشور خواستند تا سهمیه دانشجویان بورسیه ترکیه به دانشجویان سوری، ایرانی و دیگر کشورهای خاور میانه واگذار شود.

سالانه پانزده هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های روسیه با بودجه دولتی برای تحصیل در این کشور پذیرفته می شوند.

 

ائتلاف ضد تروریستی

 

 پس از اقدامات هد فمند تروریستی در جهان از سال های گذشته تا به حال، لزوم ائتلاف هر چه بیشتر کشورهائی که عزم جدی در مبارزه با تروریسم دارند، روز بروز جدی تر می شود.

روز 28 نوامبر" الکساندر یوشنکو" عضو رهبری و مسئول خبر گزاری حزب کمونیست روسیه در مصاحبه ای با کانال مرکزی تلویزیون روسیه گفت: " کشورهای روسیه، جمهوری دمکراتیک خلق کره، ایران و جمهوری عربی سوریه می توانند ائتلاف استراتژیک در مقابل ارتش تروریستی داعش تشکیل دهند. در این ائتلاف خصوصا جمهوری خلق کره با ارتش یک میلیونی و رزم دیده خود این توانائی را دارد تا نقش موثری در جهت پاکسازی تروریست ها در سوریه و منطقه خاور میانه داشته باشد. برای شرکت کره شمالی در چنین ائتلافی بشار اسد می تواند  رسما از این کشور درخواست کند. شرکت در چنین ائتلافی زمینه ساز حضور استراتژیک کره در منطقه خواهد بود و شرایط مساعد اقتصادی را برای این کشور به همراه خواهد داشت. در این صورت کره خواهد توانست راه جدیدی را برای برون رفت از زنجیره های تحریم غرب به کشورهای عربی خاور میانه برای خود باز کند".

 

http://kprf.ru/dep/gosduma/activities/149076.htm

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  531   12 آذر ماه  1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت