راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 

مصاحبه زوگانف

 در ارتباط با مصاحبه پوتین

حزب کمونیست روسیه

خواهان  تغییر دولت شد!

 

  

بدنبال کنفرانس خبری "پوتین" رئیس جمهوری روسیه فدراتیو که در آن بسیاری از سیاست های خارجی و داخلی روسیه مطرح شد، "گنادی زوگانف" رهبر حزب کمونیست این کشور پیرامون مسائل مطرح شده از جانب رئیس جمهور طی مصاحبه ای که سایت حزب کمونیست روسیه فدراتیو منتشر کرد، ضمن انتقاد و پیشنهادهائی درباره مسائل داخلی کشور گفت:

من با دقت زیاد مصاحبه رئیس جمهور را گوش کردم. ایشان بر مشکلات کشور واقف است و نشان داد که به مسائل بین المللی تسلط کامل دارد و راه حل های مناسبی را هم پیشنهاد کرد. ما با بسیاری از نقطه نظرات ایشان موافقیم و از آنها پشتیبانی میکنیم اما در باره سیاست های داخلی همچنان منتقد دولت هستیم بویژه در زمینه اقتصادی که به عقیده ما سمت گیری آن لیبرالیستی است. حتی فکر می کنیم که رئیس جمهور نظراتی در مورد مسائل داخلی دارد که دولت آنها را اجرا نمی کند و یا توان اجرای آنها را ندارد.

بحران اقتصادی کشور همانگونه که رئیس جمهور نیز اشاره کرد وجود دارد. ایشان در مصاحبه خود گفت که دولت نتوانسته 35% برنامه های ضد بحران را انجام بدهد، اما حزب ما اعتقاد دارد که این در صد بیشتر است. مخصوصا در زمینه سیاست های صنعتی. سمت گیری صنعتی کشور باید با فن آوری های نوین و کیفیت بالا اجرا شود. از جمله درباره ماشین سازی، صنایع سبک نساجی و چرم سازی و کفش سازی. یعنی صنایعی که سریع تر به بازدهی می رسد.

درباره کشاورزی می توان زیاد صحبت کرد. ضعف های مهمی دراین عرصه داریم. از نظر ما آن مجموعه های کشاورزی می توانند موفق شوند که 100 هکتار زمین داشته باشند و 100 میلیون روبل کمک دولتی. ما نیازمند کادرهای آموزش دیده، دانشجویان ممتاز و مهندسین دارای نبوغ با ایده های بالا هستیم.

رئیس جمهور میگوید مایل نیست دولت را عوض کند. این در حالی است که دولت توان مقابله با بحران را ندارد. پیشنهاد می کنیم نتایج کار دولت ارزیابی دقیق بشود.

ما نمیتوانیم به انسجام اجتماعی و وحدت ملی برسیم اگر نتوانیم فکری برای اختلافات طبقاتی بکنیم. نیمی از مردم درآمدشان 15 هزار روبل و یا کمتر در ماه است و قیمت مواد غذایی 23% افرایش داشته است. در مورد خدمات اجتماعی نیز قیمت بالا می رود و حقوق بازنشستگی مطابق قانون نیست.

 

البته ما هم آگاهیم که قیمت نفت و گاز طبیعی در جهان کاهش یافته و این امر روی بودجه تاثیر مستقیم گذاشته و می گذارد و بعید است قیمت ها بالا برود. از اول ماه مارچ ایران هم به بازار جهانی نفت و گاز وارد میشود و تقریبا یک میلیون بشکه نفت خواهد فروخت. امریکا برای اولین بار بعد از 40 سال ذخایر نفتی خود را به بازار می فرستد. اگراین ها را حساب کنیم آنوقت قیمت نفت بشکه ای 5 تا 7 و یا ده دلار هم ارزان تر خواهد شد. دولت چه برنامه ای برای این وضع در آینده نزدیک دارد و چگونه می خواهد حریف این بحران بشود؟

نظر ما اینست که باید از تولید حمایت شود. صنایع کوچک و متوسط را باید فورا تقویت کرد و از سقوط آنها جلوگیری کرد. باید برای تولیدات داخلی بازار بوجود آورد.

من خشنودم که رئیس جمهور از بازار پشتبانی کرد، اما چه نوع بازاری میخواهیم؟  قبل از همه بازار کولخوزی که قادر باشد محصولات خود را بفروشد. ما سه هزار بازار داشتیم و اکنون فقط هزار بازار داریم. محصول تولید می شود و واسطه ها آن را می خرند، در اینجا این دولت است که باید از تولید کنندگان در برابر واسطه ها حمایت کند. سیاست ملی یک کشور با سیاست داخلی آن کشور در ارتباط است. ما اعتقاد داریم که هیچ دولت لیبرالی نمی تواند مجری یک سیاست ملی به معنائی که در بالا گفتم باشد. ما هم مانند رئیس جمهور به انتخابات عادلانه اعتقاد داریم و معتقدیم که از این طریق است که اعتماد ملی فراهم می شود.

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  533 سوم  دیماه  1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت