راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

ارسال سلاح های

مرگبار امریکائی

به اوکرائین!

اومانیته- ترجمه آذرنگ

 

 

با فتح یک شهر مهم و استراتژیک در شرق اوکرائین توسط دولت "جمهوری خلق دونتسک" امریکا آمادگی خود را برای دخالت نظامی مستقیم در جنگ داخلی اوکرائین و حمایت از ارتش اوکرائین اعلام کرد. پنتاگون (وزارت دفاع و یا جنگ امریکا) وعده ارسال سلاح های مرگبار برای ارتش اوکرائین را داد تا این  ارتش، با این سلاح ها به جنگ ارتش محروم از نیروی هوائی جمهوری خلق دونتسک برود!

مجله نیویورک تایمز از قول رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا نوشت:

"تصمیم جدیدی برای مسئله اوکرائین ضروری است. ارسال سلاح های کشنده برای ارتش اوکرائین".

وی نیز مانند  مشاور اوباما در امور دفاعی و فرمانده ناتو بدون رودربایستی می گوید: "زمان  برای ارسال کمک های نظامی از جمله سلاح های کشنده برای ارتش اوکرائین فرا رسیده است".

(هیچیک از این مقامات نظامی و غیر نظامی تاکنون نگفته اند "سلاح مرگبار یا کشنده" چه سلاحی است؟ منظور سلاح های شیمیائی است؟ سلاح اتمی است؟ - م)

تا کنون ایالات متحده در کنار کمک های مالی تجهیزات نظامی نیز برای ارتش اوکرائین برای جنگ در شرق این کشور ارسال می کرده است. بنابراین تصمیم تازه امریکا برای ارسال سلاح های کشنده، در حقیقت نیز تصمیم جدیدی باید باشد.

بهانه امریکا تکرار ادعاهای  دولت کیف است که ارتش را برای جنگ در شرق اوکرائین بسیج کرده و حتی از بسیج نظامی برای جنگ سخن می گوید. بهانه این بسیج نیز اینست که باصطلاح جدائی طلبان از سوی روسیه حمایت می شوند و لازم است تا ما نیز از سوی "ناتو " پشتیبانی شویم!

بدنبال تهدیدهای کاخ سفید مبنی بر ارسال سلاح های مرگبار برای ارتش اوکرائین، رسانه های بین المللی نیز در هفته گذشته اعلام کردند که ایالات متحده اکنون امکان ارسال سلاح های مرگبار و مدرن را برای ارتش اوکرائین تحت بررسی دارد. از جمله موشک های ضد تانک و هواپیماهای بدون سرنشین شناسائی.

نیویورک تایمز با انتشار گزارشی که نتیجه گفتگو با هشت تن از مقامات سابق و عالیرتبه امریکا است نوشت: برای ارسال سلاح و تجهیزات نظامی برای دولت اوکرائین بودجه ای معادل 3 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

این گزارشی است که با سیاست کنونی کاخ سفید همخوانی دارد. البته کاخ سفید همچنان مدعی است که در پی دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک برای جنگ اوکرائین است!

سخنگوی شورای امنیت ایالات متحده نیز اعلام کرده "ما بطور مستمر همه گزینه های دیگری برای رسیدن به یک راه حل مبتنی بر مذاکره برای حل بحران در اوکرائین را در نظر داریم."

 

بدین ترتیب، مرحله نوین مداخله نظامی ایالات متحده امریکا و ناتو در جنگ اوکرائین آغاز می شود. در ماه مه 2014 کاخ سفید 4000 سرباز ذخیره ارتش امریکا را به لهستان و کشورهای بالتیک اعزام کرد و اکنون 150 تن از واحد رزمی از تیپ هوابُرد ارتش امریکا در لهستان و حدود 450 تن در استونی و لیتوانی برای آموزشهای نظامی ارتش های لهستان و  استونی و لیتوانی حضور دارند.

 

چشم اندازی که رئیس جمهور اسبق و آخرین دبیرکل حزب کمونیست شوروی در هفته گذشته طی مصاحبه ای ترسیم کرد بیهوده نیست. او گفت "امریکا در اعماق جنگل به سر می برد و ما راهم می خواهد با خود وارد این بحران بین المللی کند. یک جنگ سرد جدید آغاز شده است. من اطمینان دارم که دلیلی وجود ندارد که این حنگ سرد به یک جنگ واقعی در منطقه "اروپا" تبدیل شود و شواهد نشان میدهد که از هم اکنون آغاز شده است".

با پیش بینی مداخله مستقیم تر ناتو و امریکا در جنگ اوکرائین، رئیس جمهور "جمهوری خلق دونتسک" یک فراخوان ملی برای پیوستن به واحدهای نظامی این کشور برای مقابله با تهاجم تازه ای که امریکا و ناتو در کنار ارتش اوکرائین در پی سازمان دادن آن هستند داده است. فراخوانی که پیش بینی می شود بموجب آن یکصد هزار داوطلب داشته باشد!

http://www.humanite.fr/russie-washington-passe-lattaque-564436

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  492   16 بهمن 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت