راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

داعش را

به سلاح اتمی

مسلح می کنند؟

ترجمه و تدوین - عسگر داوودی

 

گزارش فوق سری پنتاگون از سال 2012، که طی روزهای اخیر منتشر شد، ثابت می کند که «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) را آمریکا و اسرائیل ایجاد کرده اند.
طبق این سند، داعش باید از سویی به عنوان ابزاری در دست واشنگتن برای سرنگونی بشار اسد و از سوی دیگر به عنوان بهانه ای برای بازگشت ارتش ایالات متحده به عراق به خدمت گرفته شود. «نفیس احمد»، روزنامه نگارآمریکائی، (عرب الاصل)، در تحلیل اسناد مذکور موفق به کشف سند سازمان اطلاعاتی پنتاگون، از سال 2012 شده است. این سند در آن زمان از جمله به وزارت خارجه آمریکا ارسال شده بود. این سند گویای آن است که غرب تحت رهبری آمریکا و با توافق کشورهای سلطنتی خلیج (فارس) و ترکیه و اسرائیل از همان آغاز خواستار استقرار خلافت اسلامی، در سوریه بوده است. در سند چنین آمده: «امکان ایجاد یک خلافت سلفی در شرق سوریه وجود دارد و این درست آن چیزی است که حامیان معارضان سوریه (یعنی آمریکا و همپیمان هایش) خواهان آن هستند، تا رژیم سوریه را منزوی سازند و مانع توسعه طلبی ایران شیعی در عراق گردند.» ، در این سند، پیدایش «خلافت سلفی» که همپیمان با القاعده باشد یک «شانس استراتژیک» برای تحقق اهداف واشنگتن در منطقه محسوب می شود.
در رابطه با اینکه طالبان، القاعده، داعش و دیگر گروه هایی که در حال حاضر در شمال افریقا، خاورمیانه، و آسیای خاوری عملا به نفع غرب بویژه امریکا سرگرم عملیات نظامی و تروریستی اند، اسناد متعددی منتشر شده است که مهم ترین آنها گزارش هیلاری کلینتون در کتاب خود و ویدیوئی که از او در یوتیوب منتشر شده، می باشد.. «شبکه الاخباریه سوریه» به نقل از کتاب «هیلاری کلینتون» می نویسد: «ما در جنگ عراق، سوریه و لیبی شرکت کردیم و همه چیز خوب بود، اما به یک باره انقلاب سی ام ژوئن در مصر علیه دولت اخوان المسلمین روی داد (اشاره به اقدام ارتش مصر در مقابل توطئه باند اخوان المسلمین و مرسی.) و همه چیز در مدت 72 ساعت تغییر کرد. ما با اخوان المسلمین در مصر توافق کرده بودیم دولت اسلامی در سینا تشکیل شود. قرار بود بخشی از سینا به حماس و بخش دیگر آن به اسرائیل واگذار شود و حلایب و شلاتین به سودان ملحق شود و دولت مصر مرزها با لیبی را در منطقه السلوم باز کند. قرار بود ما در روز پنجم ماه ژوئیه سال 2013 (چهاردهم تیر ماه 1392) در نشستی با دوستان اروپایی خود دولت اسلامی را به رسمیت بشناسیم. من به 112 کشور سفر کردم تا نقش آمریکا و توافق با بعضی از دوستان را درباره به رسمیت شناختن دولت اسلامی بلافاصله پس از تشکیل آن، توضیح دهم، قرار بود پس از تقسیم منطقه، توسط اخوان المسلمین به سراغ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برویم. ابتدا کار از کویت آغاز می شد و به ترتیب به سراغ امارات، بحرین و عمان می رفتیم. در پی آن، تقسیمات منطقه عربی و مغرب عربی به طور کامل تغییر می کرد و ما تسلط کامل بر منافع نفتی و گذرگاه های دریایی پیدا می کردیم. اما به یک باره همه چیز در برابر چشمان ما فرو ریخت. »

این نوشته صریح وزیر خارجه سابق آمریکا تایید کننده اسناد افشا شده اخیر توسط «ادوارد اسنودن» عضو سابق آژانس امنیت ملی آمریکاست که از نقش اسرائیل در تاسیس داعش پرده بر داشته است. عضو سابق آژانس امنیت ملی آمریکا تأکید می کند: سازمان های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل در شکل گیری دولت اسلامی در عراق و شام «داعش» نقش داشته اند و در عملیاتی با نام "لانه زنبور" داعش را تشکیل دادند. داعش برای حمایت از اسرائیل تشکیل شده است و هدف عملیات "لانه زنبور" تشکیل گروهی با شعارهای اسلامی است که تندروها را از سراسر جهان جذب کند و بر اساس اندیشه های تکفیری، سلاح خود را به سوی کشورهای مخالف غرب و اسرائیل نشانه بگیرد. اسنودن افزود: سرکرده داعش دوره فشرده ای را به مدت یک سال زیر نظر موساد (سازمان جاسوسی اسرائیل) پشت سر گذاشته است. وی در این دوره آموزش های نظامی و سخنوری را دیده است. سامی رمضانی از نویسندگان روزنامه گاردین که اهل عراق و استاد دانشگاه و فعال سیاسی است و در دوران حکومت صدام در تبعید بوده است می نویسد: «خلیفه داعش هرگز اسرائیل یا جنایت های جنگی اش در فلسطین و منطقه را متذکر یا مورد خطاب قرار نداده است.
سفیر اسرائیل در واشنگتن توضیح داده است که چرا اسرائیل و غرب باید نسبت به دیگر «بچه های بد» از «بروبچه های بد» خلافت اسلامی حمایت کنند؛ تروریست های زخمی داعش قبل از اعزام مجدد برای جنگ در سوریه در بیمارستان های اسرائیل درمان می شوند.»
به گزارش فاکسنیوز، خلبانان ارتش آمریکا که در حال انجام عملیات به ظاهر بمباران هوایی داعش در عراق و سوریه هستند نارضایتی خود را از دست و پاگیر بودن قواعد حملات نظامی که مانع از هدف گرفتن اهداف مورد نظر هستند، ابراز کردند! یک خلبان جنگنده اف-18 تحت امر نیروی دریایی آمریکا که علیه اهداف داعش پروازهای جنگی داشته است در گفتگو با فاکسنیوز ناامیدی خود را در این زمینه بیان کرد: «مواقعی بوده است که گروههایی از عناصر مسلح داعش در دید و تیررس من قرار داشتند اما نمیتوانستم برای شلیک دستور لازم را دریافت کنم». منابع نزدیک به عملیات هوایی علیه داعش به شبکه فاکسنیوز گفتهاند که با کمال تعجب (صدور دستور) مأموریتبرای انجام حملات هوایی، از زمانی که خلبان درخواست انجام حمله هوایی کند تا زمانی که موشک از بال هواپیما جدا میشود، به طور میانگین، کمی کمتر از یک ساعت به طول انجامیده است!
«دیوید دیپتوالا» ژنرال سابق نیروی هوایی ایالات متحده که هدایت حملات هوایی متمرکز سال 2001 علیه افغانستان را برعهده داشته است گفت: «شما در برخی موارد در مورد فاصله زمانی یکساعته صحبت میکنید، که طی آن زمان یک هدف خاص تاکتیکی منطقه را ترک کرده یا سوخت هواپیما روبه اتمام است. در حمله به داعش مقرراتی وجود دارد که به دشمنان ما مزیت بزرگی را اعطا میکند»! این ژنرال سابق آمریکایی کاخ سفید را مقصر این وضعیت معرفی کرد. به گفته وی: «تمامی دستورالعملها به کاخ سفید منتهی میشود، ما برای اثرگذار کردن حملات، بمبارانهای هوایی را همچون رگبار شدید باران اجرا میکردیم، لازم است که این حملات همچون صاعقه اجرا شوند». وی همچنین حملات هوایی امروزی را با آنچه در سابق انجام میشد مقایسه کرد: در جنگ کوزوو هر روزه 135 حمله انجام میشد، در سال 2003 نیز روزانه 800 حمله هوایی علیه عراق انجام میشد. در دوران جنگ اول خلیج فارس نیز حملات هوایی علیه عراق روزانه برابر با 953 مورد بوده است. این در حالی است که طبق اعلام ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش، جنگندههای آمریکایی حدود 80 درصد حملات این ائتلاف را انجام میدهد که به طور میانگین روزانه شامل 14 حمله است».

به راستی چرا!؟ چرا ناتو که در مدت بسیار کوتاهی با بمباران های انبوه، کشور یوگسلاوی سابق را به شش کشور تجزیه کرد، ظاهرا قادر نیست یک سازمان تروریستی را در عراق و سوریه از بین ببرد و این همه این پا و آن پا کرده و سبک سنگین می کند؟ و اینکه چرا پس از گذشت ماه ها از قدرت گرفتن این گروه تروریستی، نیروهای نظامی ائتلاف آمریکا فقط به عملیات ایذائی مبادرت می کند؟ اینکه مسئولین دولتی عراق از هواپیماهائی که ظاهرا به اشتباه به عوض نظامیان عراقی برای داعش مهمات می ریزند، شاکی هستند، چه معنائی دارد؟
شبکه خبری بی. بی. سی پس از تسلط کامل داعش بر شهر رمادی در تاریخ 10 خرداد ماه نوشت: سقوط شهر رمادی، مرکز استان انبار، بزرگترین استان عراق، در حالی صورت گرفت که نیروهای آمریکایی، نظاره گر ورود کاروان داعش به داخل شهر رمادی بودند و هیچ واکنشی از خود نشان ندادند. این با ادعای آمریکا مبنی بر بمباران هوایی مواضع داعش در سوریه و عراق که از مرداد ماه سال گذشته به اجرا در آمد در تناقض بود. عکس های کاروان داعش، شامل نفربرها و ادوات جنگی که در صفی طولانی در حال ورود به رمادی بودند به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. آنچه که بیشتر مایه شگفتی شد، گزارش ۲۸ ماه مه (۷خرداد ۱۳۹۴ ـ چند روز پس از تسلط داعش بر رمادی) در نشریه آمریکایی بلومبرگ بود. در گزارش مزبور از منابع و مقامات اطلاعاتی آمریکا (که خواسته بودند نامشان فاش نشود) نقل شده است که "اطلاعات قابل توجهی از برنامه حمله (گروه) دولت اسلامی به رمادی در اختیار داشتیم."
در اخبار از حضور داعش در صحرای سینا گزارش می شود. صحرای سینا مابین مصر و اسرائیل، در خاک مصر قرار دارد. به دلیل عشایری بودن منطقه، ارتش مصر تسلط چندانی بر صحرای سینا ندارد. سئوال این است کدام دست ها، با کدام اهداف عوامل داعش را در بین عشایر سینا نفوذ داده است که در منطقه به باجگیری مشغول شود؟ چرا تاکنون از طرف عوامل داعش مستقر در مرز مصر به آنطرف مرز که در اختیار اسرائیل است، حتی یک گلوله هم شلیک نشده است؟
انواع سلاح ها حتی سلاح های ساخت آلمان در اختیار داعش است. آلمان سلاح به قطر می فروشد، قطر همان سلاح ها را به القاعده در کشور مالی ارسال می کند، القاعده مالی همان سلاح ها را به داعش تحویل می دهد. به همین سادگی! دولت آلمان هم کاملا از موضوع مطلع است!
بدین ترتیب دیگر جای تعجبی نیست اگر روزانه شاهد پیشروی های داعش از شمال افریقا تا سوریه و عراق از افغانستان تا تاجکستان از تاتارستان و چچن روسیه تا فیلپین، حتی در استان سین کیانگ با ساکنین مسلمان ایغور باشیم.
«اکسپریس تریبون» می نویسد:«راو ایندرجیت سینگ» وزیر کشور هند در حاشیه کنفرانس امنیتی منطقهای «شانگری لا» در «سنگاپور» گفت: با ظهور گروه داعش در غرب آسیا، دهلینو نگران دستیابی این گروه به سلاح هستهای کشور پاکستان است». داعش در آخرین شماره «دابق» مجله تبلیغاتی این گروه مدعی شده بود که گسترش نفوذ داعش بسیار سریع است و تا سال آینده نیز نخستین سلاح هستهای خود را از پاکستان خریداری خواهد کرد!
 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده 507 - 21  خرداد 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت