راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تهاجم افیونی

افغانستان به روسیه!

سایت حزب کمونیت روسیه- ترجمه آزاده اسفندیاری

 

 

هر سال بین 50 تا 60 هزار جوان در جمهوری فدراتیو روسیه جان خود را بر اثر اعتیاد به مواد مخدری که عمدتا از افغانستان وارد روسیه و کشورهای همسایه افغانستان می شود از دست می دهند. این در حالی است که طی ده سال در عملیات نظامی اتحاد شوروی در افغانستان، شمار کشته شدگان نظامی شوروی 13 هزار و 833 نفر بود.

با تهاجم نظامی ایالات متحده آمریکا در سال 2001 به افغانستان تولید مواد مخدر در این کشور به نحو بی سابقه ای رو به افزایش گذاشت. براساس آمار سازمان ملل متحد تولید تریاک در افغانستان در آن سال 185 تن بود. در سال 2003 مقدار تولید تریاک به 3600 تن و سطح زیر کشت خشخاش به 80 هزار هکتار رسید.

بنا بر گفته مدیر دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل" آنتونیو ماریا کوستا" در سال 2007 رقم تولید تریاک در افغانستان به 8 هزار تن رسید.

از سال 2008 ارتش ایالات متحده آمریکا همراه با دیگر نیروهای سازمان نظامی ناتو مستقر در افغانستان تصمیم به "عدم تخریب" مزارع کشت خشخاش گرفتند و این وظیفه را بر عهده مقامات دولتی این کشور واگذار کردند.

بنا بر گزارش کمیته مواد مخدر سازمان ملل، 10 در صد کل محصولات کشاورزی افغانستان را تریاک تشکیل می دهد. در حال حاضر 80 در صد هروئین مصرفی در جهان از تولیدات تریاک و خشخاش به دست آمده در افغانستان تهیه می شود. طبق گزارش این کمیته بالا ترین رقم مواد مخدر در جهان در این کشور به دست می آید.

طی ده سال گذشته با گسترش زمین های زیر کشت خشخاش  در افغانستان، تولید تریاک به 40 برابر افزایش یافته است. روزانه در افغانستان حدود 150 میلیارد دوز هروئین و 30 میلیارد دوز حشیش به دست می آید که این میزان به ترتیب 20 و 8 برابر جمعیت کل جهان است.

 تعداد زیادی از جوانان روسیه به دلایل مختلف از مواد مخدر استفاده می کنند. طبق آمار بیش از یک و نیم میلیون در روسیه به هروئین اعتیاد دارند که سالانه حدود 60 هزار نفر از آن ها جان خود را از دست می دهند.

مواد مخدر از افغانستان و از طریق کشورهای پاکستان و تاجیکستان به روسیه وارد می شود.

حال می توان این آمار را با رقم کل کشته های نظامیان اتحا شوروی در جنگ افغانستان مقایسه کرد. حضور نظامی اتحاد شوروی در افغانستان چه دست آوردی برای این کشور و مردم جهان داشت و تهاجم ناتو چه عواقبی به همراه آورد.

 

http://kprf.ru/party-live/opinion/143899.html        

  

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       راه توده 509 - تیر 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت