راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بیانیه حزب کمونیست یونان

از اتحادیه اروپا

باید جدا شد!

سایت حزب کمونیست روسیه

- ترجمه آزاده اسفندیاری

 

روابط بین الملل حزب کمونیست یونان طی اطلاعیه ای اعلام کرد:

دهها حزب کارگری و کمونیستی جهان با ارسال پیام های خود مواضع حزب کمونیست یونان در دفاع از حقوق زحمتکشان و ایستادگی مردم یونان در مقابل فشارهای اتحادیه اروپا را مورد پشتیبانی قرار دادند. طی سال های متوالی دولت های یونان اراده خود را به دست بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا سپردند و سرنوشت فاجعه باری را برای زحمتکشان یونان رقم زدند. دولت "سیریزا" نیز با انواع مانورها، قرار داد های اسارت بار بیشتری را با " تریکا" در زمینه های خصوصی سازی، لغو حقوق اجتماعی، کاهش دستمزد ها و تقلیل حقوق بازنشستگی به امضا رساند.

این فرایند به ما این امکان را می دهد تا ارتباط هر چه ملموس تری را با مردم خود بوجود بیاورم چرا که:

از سیستم سرمایه داری آلوده به بحران های دوره ای، نمی توان انتظار داشت که با دیکته کردن برنامه های خود به دیگر کشورها وضعیت سعادتمندانه ای را برای انسان ها رقم بزند. از اتحادیه اروپا نمی توان با سیاست های تجاوزکارانه و زیاده خواه انتظار "دمکراسی" و "عدالت اجتماعی" را داشت.

اعلام همبستگی احزاب برادر از مواضع حزب کمونیست یونان سند معتبری است که این حزب همواره پشتیبان دمکراسی، عدالت اجتماعی و خصوصا در این شرایط که خواستار لغو قرار داد های اسارت بار دولت یونان با اتحادیه اروپاست.    

http://kprf.ru/history/party/144855.html 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده 513 - اول مرداد ماه 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت