راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

23 میلیون روس

در اوکرائین

مقابل نئو فاشیست ها

قاطعانه ایستادند

سایت حزب کمونیست روسیه

ترجمه آزاده اسفندیاری

 

 

روز دوشنبه دوم ماه مارس، نشست مطبوعاتی فراکسیون حزب کمونیست روسیه در مجلس دومای این کشور به مناسبت بررسی اوضاع جمهوری "روسیه نو" برگزار شد.

در این کنفرانس خبری "گنادی زوگانف" رئیس فراکسیون حزب کمونیست در مجلس دومای روسیه  و رهبر این حزب، در حضور خبرنگاران گفت:

"اساسی ترین در خواست و هدف حزب ما سازمان دادن اتحاد برادرانه مردم روسیه، اوکرائین و بلاروس می باشد. ما از تکرار و اصرار بر این که این سه جمهوری و حتی قزاقستان روزی در همین قرن به اتحاد دولتی برسند دست بر نخواهیم داشت. حزب ما همواره تلاش کرده و خواهد کرد در بدو امر صلح درکشورهای برادر، خصوصا در اوکرائین برقرار گردد. در زمان صلح است که جائی برای جولان دادن نئوفاشیست،  و حامی آنان یعنی ایالات متحده آمریکا وجود نخواهد داشت.

بار سنگینی که "خونتای"  کیف بر شانه های برادران اوکرائینی ما قرار داده اند تهدیدی جدی است برای همه خلق های منطقه. آن ها در دست زدن به هر جنایتی تا به حال هیچ ابائی نداشته و از این به بعد هم نخواهند داشت.

من شخصا تجربه های زیادی را از کانون های جنگی و بحرانی مختلف دارم و می دانم منطق جنگ و تبلیغات جنگی چیست اما نمی توانم این موضوع را برای خود هضم کنم که بر اساس چه منش و رفتاری حاکمان کیف دستور بمباران خانه ها، مدارس، بیمارستان ها و مردم بی دفاع کشور خود را صادر می کنند.

شهر دونتسک و مناطق اطراف آن به لحاظی بی نظیرترین منطقه جهان است که در آن هفت کارخانه عظیم و پیش رفته ذوب آهن، در زمان اتحاد شوروی ایجاد شده است. دیگر رشته های صنعتی وابسته و تکمیل کننده محصولات این موسسات در این مکان ها ساخته شده اند. در کل مناطق "نواراسیا" 350 کارخانه تولیدی صنعتی وجود دارد که میلیون ها کارگر و کارمند با کار در این کارخانه ها از زندگی شرافتمندانه ای بر خوردار بودند. فدراتیو روسیه بزرگترین سفارش دهنده و خریدار فرآورده های این موسسات بوده است. به همین دلیل فاشیست های حاکم بر کیف این کانون را برای فشار بر روسیه انتخاب کرده اند.

حکومت کیف ابتدا با صدور فرمان احمقانه ای از 23 میلیون شهروندان این مناطق خواستند که به زبان مادری خود یعنی زبان روسی صحبت نکنند. این فرمان سر آغاز بحران در "روسیه نو" بود که منجر به فاجعه ای دردناک شد.

"باندروها" تلاش فراوان بکار بردند تا نه تنها جلوی فعالیت حزب کمونیست اوکرائین را بگیرند، بلکه با صدور فرمانی خواستند این حزب را در این کشورغیر قانونی کنند. ما بنا بر وظیفه برادری و اتحاد با احزاب مبارز بخاطر صلح و آزادی و عدالت اجتماعی، کارزاری را ترتیب دادیم تا رهبران احزاب چپ اروپا با آمدن به اوکرائین و با شعار: ما با تمام قوا اجازه نخواهیم داد نئو فاشیست ها  و باندروها آتش بزرگ دیگری در اروپا به پا کنند. آنان با حضور خود و اعلام همبستگی با حزب کمونیست این کشور مانع از غیر قانونی شدن آن شدند. "باندروها" حتی نتوانستند پرونده این حزب را به دادگاه کیف ارائه دهند.

تا به حال 28 بار حزب کمونیست روسیه با جمع آوری وسایل لازم و ضروری مردم از جمله لباس، مواد خوراکی، دستگاه های گرم کننده، کتاب و دیگر وسائل ضروری برای کودکان، دارو و امکانات پزشکی به "روسیه نو" ارسال کرده است. (یاد آوری می شود که مقامات کیف مانع از برق رسانی به"روسیه نو" شده اند که روسیه این نقیصه را برطرف کرده است.م )

نمایندگان ما مرتب برای همه گونه کمک های برادرانه به مردم آنجا سفرکرده و با رهبران دولتی تبادل نظر می کنند. ما توانسته ایم با تشکیل انجمن های مشترک با مناطق دونتسک و لوگانسگ ارتباط سازنده داشته باشیم. چندی پیش با دعوت حزب کمونیست روسیه گروهی از جوانان علاقمند به ادبیات و فرهنگ از جمهوری "روسیه نو" برای آموزش به مسکو آمدند و در موسسات دانشگاهی ما مشغول به فراگیری دروس مورد علاقه خود شدند. ما صمیمانه از حضور گرم این جوانان در میان خود بسیارمباهات کرده و وجود آنان را غنیمتی برای ارتباط  مردم روسیه  و توده های رنج دیده "نواراسیا" می دانیم.  

http://kprf.ru/party-live/cknews/139924.html

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  496  -  14 اسفند 1393

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت