راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

حمایت حزب

کمونیست روسیه

از دولت و مردم سوریه

سایت حزب کمونیست فدراتیو روسیه

ترجمه و تدوین - آزاده اسفندیاری

 

 

در پی عملیات نظامی موثر نیروی هوا- فضای روسیه جهت سرکوب ارتش تروریستی داعش در سوریه و به هم خوردن توازن قوا به نفع ارتش این کشور، رفت و آمد های مقامات دو کشور سرعت بیشتری گرفته است.

سفر هفته گذشته رئیس جمهور سوریه "بشار اسد" به مسکو و دیدار او با مقامات درجه اول روسیه، در صدر اخبار جهان قرار گرفت. پس از آن نخست وزیر سوریه به روسیه سفر کرد و با هیات های مختلف حزبی و پارلمانی، از جمله فراکسیون حزب کمونیست این کشور دیدار داشت و از رهبر این حزب" گنادی زوگانف" جهت دیدار از سوریه دعوت کرد.

روز شنبه 24 اکتبر هیاتی از پارلمان روسیه و مقامات کلیسایی ارتدکس این کشور وارد دمشق پایتخت سوریه شد. این هیات بیش از سه تن دارو و مواد غذایی برای کودکان آسیب دیده از جنگ به سوریه برد. هیات پارلمانی روسیه را تعدادی از اعضای فراکسیون حزب کمونیست این کشور از آن جمله " آ.یوشنکو" و "س. گاواریلوف" در سفر به سوریه همراهی می کردند.

خبرگزاری" ریا نووستی" روسیه درباره گفتگوی تلفنی که با " آ. یوشنکو" داشته می نویسد:

اولین دیدار ما با مقامات سوریه، ملاقات با بشار اسد رییس جمهور این کشور بود. بشار اسد با سپاسگزاری از دولت و مردم روسیه گفت: سابقه دوستی مردم سوریه و روسیه به گذشته های دور برمی گردد. یعنی به زمانی که اتحاد شوروی با کمک و پشتیبانی های بی دریغ خود ما را در مقابله با نیروهای خارجی توانمند ساخته بود. در شرایط حساس و حیاتی این روزها نیز حمایت روسیه از مردم و دولت سوریه ادامه مسئولیت بزرگی است که این کشور نسبت به مردم ما و منطقه خاور میانه دارد.

"بشار اسد" یاد آوری کرد که آمریکا در لفظ مدعی مبارزه با داعش و تروریزم می باشد اما در عمل این روسیه بود که صادقانه با ما در سرکوب تروریست ها همکاری کرد. آنچه در سوریه اتفاق افتاد نسخه دیگری بود که آمریکایی ها در اوکرائین به اجرا درآوردند. درعمل به ما ثابت شده است که در قاموس ایالات متحده آمریکا رابطه باید بردگی دیگران و آقائی آن ها باشد.

رئیس جمهور سوریه در بخش دیگری از گفتگوی خود با هیات پارلمانی و مقامات کلیسائی روسیه متذکر شد که ما حاضریم در موقع مناسب و به خواست مردم خود انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی کشور را جهت روند دمکراسی برگزار کنیم. ما خود را تابع خواست مردم سوریه میدانیم و حتی آمادگی داریم قانون اساسی موجود را به نفع احزاب و پیروان ادیان مختلف تغییر بدهیم. در کشور ما صد ها سال است که ملیت های مختلف با ادیان و مذاهب متفاوت در کنار هم زندگی صلح آمیزی داشته اند. متاسفانه تروریست های داعش  به مسیحیان کشور ما ظلم و ستمی را روا داشتند که در تاریخ این سرزمین بی سابقه بوده است. جمعیت مسیحی سوریه همیشه نقش متعادل کننده ای در ثبات سیاسی و اجتماعی کشور ما داشته ا ند.

 در گزارشی دیگر سایت حزب کمونیست روسیه در مورد ملاقات هیات نمایندگی روسیه با " بشار اسد" می نویسد: "آ. یوشنکو" نامه و مدال 70 سالگی پیروزی اتحاد شوروی بر فاشیسم هیتلری را که از طرف رهبر حزب کمونیست برای رئیس جمهور سوریه فرستاده شده بود، ارایه کرد.

در این نامه رهبر حزب کمونیست روسیه می نویسد: تقدیم مدال 70 سالگی پیروزی بر فاشیسم به شما نشان از آن دارد که مردم و دولت سوریه با رهبری شما مبارزه بی امانی را با تروریست های فاشیست منطقه خاور میانه آغاز و با پایداری پیش برده اید و قطعا این مبارزه را به سرانجامی قهرمانانه خواهید رساند. من ضمن سپاس از دعوت شما جهت بازدید از کشور سوریه، حمایت و پشتیبانی کمونیست های روسیه را از دولت و مردم آن کشور اعلام کرده و همیشه در کنار شما خواهیم ماند.

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  526   7 آبان ماه  1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت