راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

صدراعظمی

که قرار بود

معجزه کند

درحال سقوط است!

ترجمه و تلخیص از ریا نوستی

آزاده اسفندیاری

 

 

روز سیزدهم نوامبر، روزنامه آلمانی"دی تسایت" نوشت: "شروع فصل پائیز و پایان مشروعیت خانم مرکل".

اقدامات متناقض"آنجلا مرکل" صدر اعظم آلمان در ماجرای جنگ زدگانی که خود را به اروپا رسانده اند، موجب شده موقعیت او بیش از پیش سقوط کند.

با تکیه زدن مرکل بر کرسی صدر اعظمی آلمان، خبر گزاری های جهان نوشتند: "بانوئی که گره گشای همه مشکلات جهان است" اما او در تابستان 2015 با ناتوانی و عدم مدیریت با مسئله جنگ زدگان گره بزرگی بر کار خود و مردم اروپا زد.

قبل از سرازیر شدن سیل عظیم جنگ زدگان به اروپا ، صدر اعظم" معجزه گر" با وعده های غیر واقعی خود از پذیرفتن 80 هزار پناه آورنده تنها در کشور آلمان خبرداد.

در همین زمینه، روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه" نیز نوشت، صدر اعظم مرکل طی ملاقات با رهبران کشورهای بالکان گفته است که این کشور می تواند تا یک میلیون پناهجو را در کشور خود بپذیرد.

در پایان ماه اکتبر سال جاری، کمیسیون اروپا اعلام کردکه در ده ماه گذشته بیش از یک میلیون و دویست هزار پناه جو وارد کشورهای اتحادیه اروپا شده اند که این رقم مهاجرت بعد از جنگ دوم جهانی تا به حال در نوع خود بی سابقه بوده است.

هجوم صد ها هزار آواره جنگی به اروپا و بحران های ناشی از آن، از جمله هرج و مرج بی سابقه، پتک سنگین واقعیتی بود که بر سر خانم مرکل و هماندیشان وی فرود آمد. او بلا فاصله راهی ترکیه شد و با دادن وعده کمک های مالی میلیاردی و دیگر امتیازها، از رهبران دولتی آن کشور درخواست کرد تا  پناهجویان خاور میانه ای را در کشور خود سازماندهی کنند و مانع از آن گردند تا آواره های جنگی راه اروپا را در پیش بگیرند.

در فرازی دیگر از کارنامه خانم مرکل، طبق نظر سنجی تلفنی تلویزیون آلمانی  ز.د.اف، 52 در صد از پرسش شوندگان این کشور، مدیریت صدراعظم با بحران پناهندگان را بسیار نادرست  ارزیابی کرده اند. 74 در صد نیز پاسخ داده اند که ورود آواره های جنگی به اروپا، در آینده جوامع کشورهای اتحادیه اروپا را با بحران های اجتماعی بی شماری مواجه خواهد کرد.

پدیدار شدن اختلافات عمیق در کابینه مرکل و پارلمان این کشور یکی دیگر از عواقب بحران های هجوم پناه جویان به جمهوری فدرال آلمان می باشد.

در شرایط فعلی موقعیت خانم مرکل در پائین ترین حد خود قرار دارد و خواه نا خواه در انتخابات آینده محلی و سراسری، حزب" صدر اعظم معجزه گر" با رای مردم آلمان جای خود را در معادلات سیاسی این کشور نشان خواهد داد.

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  52  29 آبان ماه  1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت