راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

جشن اومانیته
باد در انگلستان
از چپ وزیدن گرفته!

اومانیته- ترجمه آذرنگ



در جشنواره سالانه روزنامه اومانیته "بشریت" ارگان حزب کمونیست فرانسه از 11 تا 13 سپتامبر در منطقه کورنو در حومه پاریس برگزار شد. حزب کمونیست بریتانیا و روزنامه مورنینگ استار(ستاره صبح) ارگان حزب کمونیست بریتانیا دراین جشنواره حضور یافت. رویداد جدید یعنی پیروزی "جرمی کوربین" را که در انتخابات درون حزبی حزب کارگر بریتانیا با 59.5 در صد آراء بر رقیب درون حزبی خود غلبه کرد در غرفه حزب کمونیست انگلستان برای بازدیدکنندگان توضیح داده شد و تاکید شد که حزب کمونیست انگلستان این رویداد را مثبت ارزیابی می کند و به همین دلیل مورنینگ استار یک شماره ویژه به زبان فرانسه در باره این رویداد منتشر کرده و در غرفه جشنواره اومانیته بین بازدید کنندگان توزیع کرد.
لبخند خوشحالی "پائولین فریزر" رهبر حزب کمونیست بریتانیا که درغرفه این حزب در جشنواره اومانیته حضور یافته بود حکایت از شادی این حزب از انتخاب جرمی کوربین بود.
او خطاب به بازدید کنندگانی که درباره این انتخاب از وی سئوال می کردند گفت: " نسیم خوبی در فضای سرد انگلستان وزیدن گرفته است"
سخن و ارزیابی رهبر حزب کمونیست انگلستان از انتخاب جرمی کوربین با کف زدن بازدید کنندگان روبرو می شد.
ایسلینگتون یکی از نمایندگان جناح چپ حزب کارگر انگلستان در غرفه مورنینگ استار که با یکی از پوسترهای از پیروزی جرمی کوربین " پیروزی برای چپ بریتانیا" تزئین شده بود گفت:
«این یک پیروزی برای چپ بریتانیا است». بازدید کنندگان هنگام عبور از مقابل غرفه ستاره صبح که به زبان فرانسوی با تیتر درشت "تأثیر پیروزی جرمی کوربین تغییر اروپا به سمت چپ است" منتشر شده بود از خرید این شماره ویژه مورنینگ استار غفلت نمی کردند. اکثریت جوانان حزب کارگر انگلستان به کوربین در انتخابات درون حزبی این حزب رأی دادند.
خبرنگار اومانیته "میشل" در غرفه روزنامه مورنینگ استار در باره پیروزی کوربین با رهبر حزب کمونیست انگلستان گفتگو کرد.
رهبر حزب کمونیست انگلستان در پاسخ به سئوال خبرنگار اومانیته گفت:
بله این یک لحظه بسیار مهم برای چپ در انگلستان و اروپا است. "پائو لین فریزر" رهبر حزب کمونیست بریتانیا اضافه می کند:
"محافظه کاران راستگرا" در انتخابات درون حزبی حزب کارگر شکست خوردند. جوانان بسیاری در حزب کارگر ثبت نام کرده اند. جرمی کوربین عمیقاً با برنامه ریاضت اقتصادی اتحادیه اروپا مخالف است و به نظر من آینده سخت و دشواری در انتظار دیوید کامرون نخست وزیر کنونی است. این پیروزی اعتماد به نفس نیروهای چپ بریتانیا را که به مدت بیش از سی سال سیاست های تحمیلی محافظه کاران را اجرا می کرد افزایش میدهد. به همین دلایل است که کوربین در آغاز انتخابات اعلام کرد وی مخالف سیاست ریاضت اقتصادی است و جوانان محروم جامعه را بسوی خود جلب کرد. جوانان زیر فشار اقتصادی و کاهش بودجه های اجتماعی به کوربین رأی دادند. امیدواری و اعتماد به نفس مردم برای تحولات آینده بیشتر خواهد شد. حزب کارگر بریتانیا مانند سوسیال دمکرات آلمان به دامن راستگرایان لغزیده است و کشورهای دیگر اروپا نیز، غیر از یونان از سیاست آنها دنباله روی می کنند. رویدادی که در حزب کارگر انگلستان پیش آمد برای مردم امید بخش است.


http://www.humanite.fr/corbyn-cest-un-moment-tres-important-pour-la-gauche-583739

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  521   26 شهریور  1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت