راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سخنرانی پوتین در سازمان ملل– ترجمه رضا نافعی
اروپا باید در انتظار
میلیون ها جنگ زده باشد!

 



سایت راشیا تودی (روسیه امروز)

این گزیده ایست از سخنرانی رئیس جمهور روسیه فدراتیو "پوتین" در سازمان ملل:

در باره نظام تک قطبی در جهان:

" ما همه می دانیم که پس از پایان جنگ سرد، یک مرکز فرمانروائی در جهان پدید آمد و آن کسانی که خود را در راس هرم می بینند، می خواهند باور کنند که چنان نیرومند و چنان تافته جدا بافته ای هستند، که بهتر از همه درک می کنند و ضرورت ندارد که با سازمان ملل به تفاهم برسند، و به اجرا گذاشتن تصمیمات خود را امری مسلم و مشروع می دانند. سازمان ملل با این رویکرد در تقابل است. ما کوشش هائی را که برای تضعیف مشروعیت سازمان ملل صورت می گیرد فوق العاده خطرناک می دانیم . این تلاش ها می توانند به فروپاشیدن کل معماری مناسبات بین المللی بیانجامند و آنگاه دیگر هیچ قاعده ای بر جای نمی ماند مگر قانون آنکس که زورمند تر است. در آن صورت جهانی خواهیم داشت که بجای کار مشترک خود خواهی بر آن چیره خواهد گشت. آنگاه جهان بجای آن که بر پایه برابری ملل استوار باشد جهان امر و نهی خواهد شد.

" دموکرات سازی" کشورهای دیگرموجب ویرانی و مصیبت خواهد شد: بنظرمی رسد بجای آموختن از خطاها، خطا ها تکرار می شوند. صدور دموکراسی چون صدور انقلاب تلاشی است محکوم به شکست. بجای انجام اصلاحات، دخالت از خارج سبب شد که موسسات و سازمانهای ملی در این کشورها فروپاشند، بجای پیروزی دموکراسی و پیشرفت، ما ناظر خشونت، فقر و فجایع اجتماعی هستیم و هیچکس کمترین توجهی به حقوق بشر ندارد از جمله به حق حیات. من از آنها که موجب این وضع شده اند می پرسم: هنوز برایتان روشن نشده که چه کرده اید؟

کشور اسلامی را خودتان ساخته اید و مبارزه ای که با آن می شود چیزی نیست جز تزویر

" در آغاز اپوزیسیون باصطلاح میانه رو را مسلح ساختند و بعد آنها رفتند زیرپرچم "کشور اسلامی". خود " کشور اسلامی " هم از هیچ بوجود نیامد. آن را از آغاز برای مقابله با رژیم نامطلوب سکولار ساختند. داعش برای عراق و سوریه بوجود آمد و حالا به مناطق دیگر حمله می کند و می خواهد بر جهان اسلام مسلط شود. نقشه ها از این هم فراتر می روند. وضع از وخیم هم وخیم تراست. سخن از خطر تروریسم بین المللی راندن و در عین حال چشم را بر کانال های رساندن پول به این شبکه های ترور بستن و قاچاق مواد مخدر و اسلحه را ندیدن، تزویر مطلق است."

برای حل مسئله پناهندگان:

" ما می خواهیم قطعنامه ای تصویب کنیم برای همآهنگ کردن همه نیروهائی که علیه کشوراسلامی (داعش) مبارزه می کنند. این همکاری باید یک بار دیگر بر اساس منشور سازمان ملل برپا گردد. ما امیدواریم که جامعه ملل در موقعیتی باشد که راهبردی جامع برای تثبیت وضع سیاسی بوجود آورد که به بهبود وضع اجتماعی و اقتصادی خاور میانه بیانجامد. آنوقت است که دیگر نیازی به ایجاد کمپ های تازه برای پناهجویان نخواهد بود که نخست به کشورهای همسایه روی آوردند و حالا هم اروپا را فرا گرفته اند. صدهاهزار و شاید هم میلیون ها نفر دیگر روی به اروپا خواهند آورد. این یک مهاجرت تازه، بزرگ و غم انگیز خلق هاست و نیز درسی است سخت، برای همه و از جمله برای اروپا. میل دارم یک بار دیگر تاکید کنم که پناهجویان بدون تردید نیاز به همدردی و کمک ما دارند. اما برای برخورد ریشه ای با مسئله باید به تثبیت وضعیت در کشورهائی که زادگاه پناهجویان است پرداخت و به آنها این شانس را داد که به یک زندگی شایسته انسانی دست یابند."

علت جنگ داخلی در اوکرائین گسترش ناتو به شرق اروپا ست

" ما با تضمین صلح در جهان مجری کار سازمان ملل وتامین کننده نیاز به تحقق عدالت هستیم که انجام آن وظیفه فقط چند نفر در جهان نیست بلکه وظیفه ایست همگانی. جز این راه دیگری وجود ندارد. ما دیگر نمی توانیم در محدوده معیارهای جنگ سرد بیندیشیم. معیار هائی که هنوز هم در سر بعضی ها جا خوش کرده است. بعنوان مثال آنها هنوز هم سیاست گستردن منطقه نفوذ خود را دنبال می کنند . با این عمل ما خود را در برابر یک انتخاب نادرست قرار می دهیم. این منطق، دیر یا زود، به یک بحران سیاسی خواهد انجامید. این درست همان چیزی است که در اوکرائین رخ داد و میدهد. از مردم سوء استفاده شد و از نظامیان در اوکرائین سوء استفاده شد. حاصل آن چه شده است؟ یک جنگ داخلی در اوکرائین. فقط با اجرای بی کم و کاست قرارداد مینسک است که ما می توانیم به خونریزی پایان دهیم."

http://www.rtdeutsch.com/32947/international/unipolare-weltordnung-fluechtlingskrise-und-demokratieexport-putins-wichtigsten-aussagen-von-der-un-vollversammlung/

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده  522   9 مهرماه  1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت