راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

جنگ اوکرائین

دامن اروپا را

خواهد گرفت

ریا نووستی- ترجمه آزاده اسفندیاری

 

روز سی ام ماه مارس "مایکل کارپنتر" یکی از معاونین وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا با رئیس جمهور بلاروس" الکساندر لوکاشنو" در مینسک، پایتخت این جمهوری ملاقات کرد.

در این دیدار رئیس جمهور بلاروس با صراحت کلام مخصوص به خود، نقش تخریبی ایالات متحده آمریکا را در ایجاد وضعیت جنگی و نا بسامانی اجتماعی در اوکرائین بیان کرد. او در این ملاقات از جمله یاد آوری کرد که کافی است از طرف آمریکا برای متوقف شدن جنگ در شرق اوکرائین چند قدم برداشته شود تا کشتار و خون ریزی در این منطقه خاتمه پیدا کند.

واقعیتی است انکار ناپذیر که بدون در نظر گرفتن اراده ایالات متحده آمریکا در این منطقه دگرگونی مثبتی در جهت صلح صورت نخواهد گرفت. من در کنفرانس چهار جانبه مینسک- آلمان، فرانسه، روسیه و اوکرائین صراحتا مطرح کردم که بدون خواسته آمریکا قدمی در راه صلح برداشته نخواهد شد.  گذشت زمان این واقعیت را هر چه بیشتر آشکار کرد.

«لوکاشنکو یادآوری کرد که اگر در اسرع وقت گفتگوهای چند جانبه برای صلح در شرق اروپا صورت نگیرد خواه نا خواه دامنه جنگ و خون ریزی به دیگر مناطق اروپا نیز کشیده خواهد شد.»

در حال حاضر ایالات متحده آمریکا همچنان برای کیف، سلاح جنگی و دیگر ساز و برگ‌های نظامی ارسال می‌کند که در این روند قطعا به ارسال سلاح های کشنده تری منجر خواهد شد.

اقدام دیگر آمریکا در اوکرائین آموزش‌ نظامی جنگجویان گارد ملی این کشور است تا آنان را برای درگیری‌های وسیع‌ تری در آینده آماده کند. از این روی وزارت خارجه روسیه بر این باور است که در اولین قدم برای ایجاد صلح در شرق اوکرائین، آمریکا باید ارسال کمک‌های نظامی به کیف را متوقف کند.

اخیرا سفارت آمریکا اذعان کرده است که در ابتدای درگیری‌های نظامی در شرق اوکرائین این کشور بیش از 260 میلیون دلار تجهیزات و ماشین آلات نظامی در اختیار اوکرائین قرار داده است.

برای اثبات دست داشتن واشنگتن در حوادث اوکرائین می‌توان به گفته یکی از کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه اشاره کرد که گفت: "کمک‌های نظامی آمریکا تا جایی باید ادامه پیدا کند که این کشور همواره آمادگی جنگی لازمه را داشته باشد."

بر اساس گزارش خبرگزاری ها، در روز های اخیر، وزارت دفاع آمریکا- پنتاگون-  اعلام کرده است که برای تقویت نیروهای نظامی خود در شرق اروپا هزاران سرباز به کشورهای پری بالتیک و رومانی اعزام خواهد کرد. همچنین ایالات متحده آمریکا، هزینه های نظامی خود را در کشورهای اروپای شرقی تا چهار برابر افزایش خواهد داد.

 

http://ria.ru/world/20160330/1399791372.html

 

 

به تلگرام راه توده بپیوندید

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

به تلگرام راه توده بپیوندید

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

                       شماره 546 راه توده - 19 فروردین ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت