راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

حمله موشکی

به دولت روحانی!

 

 

آقای خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، در پیام و سخنان نوروزی خود، در میان سخنان دیگر، مطالبی را درباره برنامه موشکی ایران بر زبان آورد و مخالفان موشک پرانی تبلیغاتی را "خائن" خواند. انگشت اتهام ایشان ظاهرا بسوی آقای هاشمی رفسنجانی بود چرا که زمانی گفته "دوران ما دوران گفتمان هایی نظیر انقلاب اسلامی است و نه موشک های قاره پیما و بمب های هسته ای".

این سخنان را آقای خامنه ای تضعیف برنامه موشکی و تقابل موشک با مذاکره تعبیر کرد! بلافاصله پس از این سخنان رسانه ها و جریان های نزدیک به بیت رهبری مطابق شیوه همیشگی خود، به شکل همآهنگ و از قبل آماده جنجال تازه ای به راه انداختند و این بار به هاشمی رفسنجانی تاختند.

سخنرانی آقای خامنه ای دو بخش داشت. یک بخش آن مربوط به دستآوردهای موشکی است و بخش دیگر خائن نامیدن مخالفان آن. متاسفانه شیوه ای که آقای خامنه ای، بیت رهبری و سپاه برنامه موشکی ایران را به پیش می برند نه تنها کمکی به توسعه صنعت و دفاع موشکی ایران نمی کند بلکه در حال به خطر انداختن آن است. در دوران احمدی نژاد هیاهو و جنجال بر سر برنامه موشکی و "دیپلماسی تهاجمی" را وسیله ای کردند برای ایجاد بسیج جهانی علیه ایران و ابزاری برای حمله به میرحسین موسوی و وادار کردن هواداران وی به سکوت برای جلوگیری از به خطر افتادن منافع کشور. سرانجام آن شیوه و آن دیپلماسی تهاجمی نه تنها به برباد رفتن هفتصد میلیارد دلار درآمد نفتی، بلکه به تحریم کشور ما انجامید که هنوز هم مردم ما نتوانسته اند از زیر بار پیآمدهای سنگین آن بیرون آیند.   

اکنون هم هدف از آزمایش های موشکی یا لااقل بخشی از هدف آن بیش از آنکه توسعه صنعت دفاع موشکی ایران باشد، مقابله با برجام و زمین زدن دولت روحانی است. خود رهبر نیز در سخنرانی نوروزی خود گفت که برجام خیری برای ما نداشته است، بعبارت دیگر باید خیری نداشته باشد. همانگونه که مثلا در دوران قتل های زنجیره ای چون رهبر عاملان قتل ها را به اسرائیل منتسب کرده بود، عاملان این قتل ها را شکنجه می دادند که به جاسوسی برای اسرائیل اعتراف کنند تا نظر رهبر اثبات شود. امروز هم باید کاری کرد که برجام خیری نداشته باشد تا "منویات" مقام معظم رهبری تحقق یابد.

 اگر هدف غیر از مقابله با برجام و دولت روحانی بود می شد برنامه موشکی را با تدبیر و بدون جنجال پیرامون آن، بدون نوشتن شعار علیه اسرائیل به زبان عبری بر روی موشک و انتشار عکس های آن و ایجاد فشار روی دستگاه سیاست خارجی غرب، بدون ایجاد حساسیت در جهانیان و کشورهای منطقه به پیش برد. همانگونه که سال های سال در دوران جنگ و دولت موسوی و هاشمی رفسنجانی و خاتمی این برنامه ها دنبال و پیگیری می شد و پیرامون آن جنجالی هم نمی شد. اما چون یکی از اهداف بیت رهبری دادن بهانه به غرب در عدم اجرای برجام و زمین زدن اقتصاد ایران و دولت روحانی است، آنان عملا شیوه ای جنجالی و تبلیغی و ماجراجویانه را در پیش گرفته اند که تحت عنوان دفاع از دستآوردهای موشکی، برعکس دفاع ملی کشور را هم در خطر قرار داده است. بنظر می رسد جریانی در بیت رهبری و فرماندهی سپاه با جنجال و ماجراجویی در پیرامون برنامه موشکی ایران امیدوار است که موضع نیروهای راستگرای ضد برجام در ایالات متحده، اسرائیل و غرب را تقویت کند. چنانکه حسین شریعتمداری سردبیر روزنامه کیهان و بولتن نویس بیت رهبری به صراحت رونالد ترامپ نامزد روانپریش حزب جمهوریخواه در انتخابات آینده امریکا را از بابت آنکه سخن از پاره کردن برجام بر زبان رانده ستوده است و امیدوار به پیروزی وی در انتخابات برای پاره کردن برجام است. 

بنابراین آنچه امروز تحت عنوان آزمایش موشکی در جمهوری اسلامی انجام می شود بیش از آنکه ربطی به تقویت صنایع موشکی ایران داشته باشد، هدفش ضعیف کردن موضع وزارت خارجه و دولت روحانی در عرصه بین‌المللی و جلوگیری از گسترش روابط سیاسی ایران در سطح جهانی، برداشته شدن تحریم ها و گشایش اقتصاد کشور است. به همین دلیل طبیعی است بخشی بزرگی از مردم کشور ما همراه با شخصیت های دوراندیش حکومتی نگران سرنوشت این آزمایش های موشکی توام با هیاهو و جنجال بر آینده کشور باشند. اینکه امروز سخنان هفت سال پیش هاشمی رفسنجانی درباره موشک و بمب دوباره جای یادآوری یافته است بازتاب این نگرانی است و نه مخالفت با برنامه موشکی دفاعی ملی. مردم ما می خواهند برنامه دفاع ملی کشور با تدبیر جلو رود و نه با بی تدبیری و جنجال و هیاهوی های پوچ!

 

 

 

به تلگرام راه توده بپیوندید

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

به تلگرام راه توده بپیوندید

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

                       شماره 546 راه توده - 19 فروردین ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت