راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سرمقاله 581

ادعاهای "شتر مرغی" آقایان

علیه نام 30 امضائی به ترامپ

 

 

هفته گذشته روزنامه‌های کیهان، رسالت، وطن امروز و خبرگزاری فارس و مشرق و تسنیم و شرکای آنها، از نامه "30 ضد انقلاب" به دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا با آب و تاب خبر دادند. نویسندگان نامه که رسانه‌های فوق آنها را "خائن" لقب داده‌اند از ترامپ خواسته‌اند که در برجام تجدید نظر کند و تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند.

همزمان با انتشار این نامه، همین رسانه های جریان راست حکومتی موجی از حملات علیه اصلاح طلبان و تحول خواهان ایرانی را آغاز کردند و کوشیدند نویسندگان نامه را به جریان اصلاحات و بقول خودشان "فتنه" ربط دهند و بهانه تازه‌ای برای بستن فضای سیاسی کشور و ادامه فروپاشی کشور و غارت حکومتی فراهم کنند.

در این میان، نخستین پرسش آن است که اگر درخواست تجدید نظر و پاره کردن برجام خیانت است، از این "خیانت" در ایران چه کسی بیش از همه دفاع کرده و می کند؟ مگر آقای حسین شریعتمداری، مدیر مسئول آقای خامنه‌ای در کیهان، نخستین کسی نبود که گفت‌: "عاقلانه ترین سخن ترامپ دیوانه همان پاره کردن برجام است"؟ چطور درخواست از ترامپ برای پاره کردن برجام از سوی حسین شریعتمداری "خدمت" محسوب می‌شود و نامه آن 30 نفر خیانت؟ اگر خواست افزایش تحریم‌ها نماد "خیانت" و "ضدانقلاب" بودن است، چه کسی این خیانت را به ایران کرد و کشور را به تحریم‌ها برد؟ چه کسی علیه رای مردم به میرحسین موسوی کودتا کرد و احمدی نژاد را بر سرکار آورد که ایران تحریم شود؟ چه کسی قطعنامه تحریم‌ها را کاغذ پاره نامید؟ کدام امامان جمعه بودند که در نماز جمعه‌ها ‌گفتند "تحریم‌ها نعمت است"؟ همانها نبودند که دیروز و امروز علیه "فتنه" دهان کف کرده اند؟ چطور اینها نشانه خدمت بود؟ مگر همین امروز "دلواپسان" و مخالفان برجام از آتش زدن و پاره کردن برجام سخن نمی‌گویند؟

این آقایان دست پیش گرفته‌اند که پس نیفتند واگرنه باید به مردم ایران پاسخ دهند که به چه دلیل همسو و همصدا با کسانی هستند که خود آنها را خائن و ضدانقلاب می‌نامند.

ما البته سی سال است گفته‌ایم و می‌گوییم که در حکومت ایران یک جریان عمیق ضدانقلابی همدست اسرائیل و امریکا لانه کرده است که انواع و اقسام ماجراجویی‌ها را به کشور تحمیل می‌کند و به نفع آنان عمل می‌کند. کشاندن ایران به تحریم‌ها و کوشش برای جلوگیری از بیرون آمدن از آن بخشی از آن فشار کمرشکنی بود که این ضدانقلاب حکومتی به کشور ما تحمیل کرد و امروز هم شکست خود را نمی تواند تاب بیاورد.

ضدانقلابی اگر هست، که هست، در اینجا و در حکومت و بیت رهبری و نهادهای حساس نظامی و سپاهی باید دنبال آن گشت نه در 30 تن ایرانی خارج کشور که از روی خشم و احساسات و بی‌مسئولیتی نامه‌ای را امضا می‌کنند.

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 581  راه توده -  9 دی ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت