راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

فعالیت وعضوگیری
سلفی ها در آلمان

ترجمه و تدوین عسگر داوودی

 



در چند سال گذشته، توسط سلفی های فعال آلمان مقدار قابل توجهی قران با ترجمه ای تحریف شده و هماهنگ با نظریات داعش در اشکال مختلف از جمله در مساجدی که در تسلط این جریان تروریستی است و همچنین در مراکز شهری و ایستگاه های راه آهن به بهانه تبلیغات اسلامی پخش شده است. تبلیغ نظریات دینی از جمله دین اسلام در آلمان ممنوع نیست.
چند هفته گذشته وزارت کشور آلمان با آگاهی از محتوی تحریف شده و تحریک کننده این قرآن ها، پخش ترجمه این قرآن ها به زبان آلمانی را ممنوع اعلام کرد. این قران های به منظور تبلیغ برای داعش توسط انجمنی با نام « دین اصیل» بویژه در بین جوانان و نوجوانان مسلمان و غیر مسلمان آلمانی به طور مجانی پخش می شود. با توجه به اعلام ممنوعیت این قران ها، اکنون سلفی ها به شیوه جدیدی متوسل شده اند. آنها این بار بیوگرافی تحریف شده حضرت محمد را در بین جوانان پخش می کنند. این زندگینامه نیز سمت گیری تحریکات تروریستی دارد.
روزنامه «تاگس تسایتونگ» که به محافل حزب «سبزهای» آلمان نزدیک است در این رابطه نوشت:
"از سال 2011 توسط تعدادی از گروه های سلفی که فعالیت آنها در آلمان ممنوع شده بوده، در مراکز شهری تحت عنوان «میز مطالعه» به پخش قران های تحریف شده ای به نفع سلفی ها پرداخته اند. به گزارش «اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان» از این نوع قران ها تا سال 2016 تعداد 3.5 میلیون جلد در آلمان به طور مجانی پخش شده است. دلیل ممنوعیت پخش این قران های ترجمه تحریک کننده در آن ها به منظور تشویق برای انجام اعمال افراطی وتروریستی اعلام شده است.
با اعلام ممنوعیت پخش این نوع قران ها بلافاصله و برای اولین بار زندگینامه حضرت محمد البته باز هم با محتوی تحریف شده در مراکز شهر فرانکفورت آلمان آغاز شد. وزارت داخلی (کشوری) ایالت «هسن» آلمان اکنون در حال بررسی این موضوع است که آیا منتشر کنندگان و پخش کنندگان این زندگینامه همان گروه سلفی «دین اصیل» هستند یا خیر. در صورتیکه ثابت شود که گردانندگان این برنامه همان گروه می باشد، دولت ممنوعیت پخش این زندگینامه را نیز اعلام خواهد کرد.
«میکائیل کیفر» استاد علوم سیاسی دانشگاه شهر «اوسنابروک» دارای تخصص در مسائل اسلام می گوید شکی ندارد که زندگینامه پخش شده نیز همانند قران تحریف شده توسط همان گروه سلفی تنظیم و منتشر شده است. این نوع نوشته ها بهانه ایجاد می کنند تا جوانان به بحث سیاسی ـ مذهبی کشانده شده و به مرور به همین بهانه عضوگیری می شوند.
در یوتیوپ یک واعظ معروف سلفی با نام «پییر فوگل» در یک فیلم 5 دقیقه ای که مخصوصا به عنوان طعنه در کنار کلیسا مذهبی معروف شهر کلن تهیه شده جوانان را به ابتکار عملی «اجتماعی ـ مذهبی» جدیدی برای شناختن پیامبران دعوت می کند. در این فیلم واعظ سلفی از جوانان دعوت می کند تا از طریق قسمتی در «اسکایپ» که به همین منظور آماده شده، نظر خود را در باره اظهارات او در فیلم اعلام کنند. همچنین «اپ»ی نیز معرفی می شود تا از طریق تلفن همراه، جوانان از آن طریق در تماس باشند.
واعظ سلفی در فیلم مذکورهمچنین از گروه پخش کنندگان قران تحریف شده، تشکر می کند. دراین فیلم همچنین سلفی دیگری با نام «بلال گوموش» در کنار سخنران ایستاده است که از جمله افراد گروه پخش کنندگان قران های مذکور است."

با خواندن این مطلب در سایت مذکور این سوال برای هر خواننده ایرانی ایجاد می شود که آیا ممکن است تاکنون و یا در آینده چنین مطالب تحریف شده و تحریک کننده ای که دارای اهدافی سیاسی ـ مذهبی می باشند در جمهوری اسلامی نیز پخش شده و یا بشوند؟
با توجه به نظرات افراطیون مذهبی داخل ایران که متمایل به دیدگاه های مذهبی داعش است، این اقدام غیر ممکن هم به نظر نمی رسد!
همزمان با انتشار مطلب فوق خبر دیگری در رسانه های آلمان در رابطه با سلفی های آلمان منتشر شده است.
به گزارش این رسانه ها یک کارمند آلمانی «سازمان اطلاعات داخلی» این کشور (بی اف وی) در پی اظهارات اسلام گرایانه و بیرون دادن اطلاعات سازمانی دستگیر شده است.
سخنگوی «سازمان اطلاعات داخلی آلمان» در این رابطه گفت: متهم تحت نامی غیرواقعی در چت روم های اینترنتی به افشای مفاد داخلی سازمان محل کار خود مبادرت کرده است.
روزنامه دی ولت گزارش داده است که یک خبرچین سازمان اطلاعات داخلی آلمان به طور ناشناس در چت روم با این فرد وارد گفت و گو شده و دو تن حتی درباره یک حمله احتمالی صحبت کرده بودند. اشپیگل نیز گزارش داده است که این شخص اخیرا برای نظارت بر اسلام گرایی در آلمان استخدام شده بود. خانواده این شخص از اسلام آوردن او - در سال ۲۰۱۴ - بی خبر بوده است.
مدیر «بی اف وی» در ماه نوامبر گفته بود که شمار اسلام گرایان در آلمان ۴۰ هزار نفر تخمین زده می شود که شامل ۹۲۰۰ سلفی فوق محافظه کار است.
سازمان فدرال حفاظت از قانون اساسی - سازمان اطلاعات داخلی آلمان است. بخش اطلاعات خارجی زیر نظر «بی ان دی»، سازمان اطلاعات فدرال می باشد.


 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 578  راه توده -  18 آذر ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت